Áprilisban kezdődik a vasútállomás felújítása


 A beruházás során a régi, elavult vasúti pályát, villamos felsővezetékeket, műtárgyakat, biztosítóberendezést részben lebontják, majd újakat építenek, illetve a meglévőket felújítják. A korszerűsítés során két kilométer vonalhosszon 19 kilométernyi vágányt átépítenek, perontetőt és közvilágítást létesítenek, illetve 3 peronliftet és 2 csarnokliftet telepítenek. A munkálatok áprilisban kezdődnek, és 2016 végén fejeződnek be.
2014.03.07. 18:36 |
 A beruházás során a régi, elavult vasúti pályát, villamos felsővezetékeket, műtárgyakat, biztosítóberendezést részben lebontják, majd újakat építenek, illetve a meglévőket felújítják. A korszerűsítés során két kilométer vonalhosszon 19 kilométernyi vágányt átépítenek, perontetőt és közvilágítást létesítenek, illetve 3 peronliftet és 2 csarnokliftet telepítenek. A munkálatok áprilisban kezdődnek, és 2016 végén fejeződnek be.
A fejlesztést követően az átmenő fővágányokon 100, a megelőző vágányokon 80, a mellékvágányokon pedig óránként 40 kilométer lesz a vonatok megengedett sebessége, szemben a jelenlegi 40-20-10 kilométeres óránkénti megengedett sebességgel.
A beruházás részét képezi a Széchenyi úti közúti aluljáró és a Hosszúsétatéri gyalogos aluljáró korszerűsítése is. A vasútállomás épületét a hozzá csatlakozó gyalogos aluljáróval együtt átalakítják. Ezen kívül egy új gyalogos felüljáró épül, amely további kapcsolatot biztosít a város és a vasútállomási peronok között.
Az átépítés befejezésével lezárul a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonal korszerűsítése: a teljes vonalszakaszon akadálymentes közlekedést biztosítanak a magasperonok és a liftek, az új elektronikus biztosítóberendezés pedig megteremti az óránkénti 160 kilométeres pályasebesség feltételeit. A beruházás révén 8 perccel csökkenhet a menetidő a Budapest-Székesfehérvár vonalon.

 
 A beruházás uniós források felhasználásával készül. A vasúti pálya felújítását a közbeszerzésen nyertes, legalacsonyabb ajánlatot adó SDD Konzorcium (Subterra a.s. (Bezová), Dömper Kft., Pannon-Doprastav Kft.) végzi nettó 24,9 milliárd forintért. Az új biztosítóberendezés kiépítését a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. valósítja meg nettó 8,5 milliárd forintból. Székesfehérvár a Magyarországon áthaladó V. számú korridor (Velence-Trieszt-Fiume-Ljubljana-Maribor-Budapest-Ungvár-Lvov-Kijev) egyik legjelentősebb vasúti csomópontja. A székesfehérvári vasúti csomópont legutóbbi korszerűsítése 1954-ben volt.

Városfejlesztés

  1. Újabb erdőtelepítés

    3,5 hektáros területtel bővül a Székesfehérvárt délnyugat felől körbeölelő erdőtömb láncolat, amelynek „Fehérvár Tüdejeként” nemcsak a levegő és a talaj szennyezettségének kiszűrésében, hanem a klíma alakításában is kiemelt szerepe van. Az Alsóvárosi Pihenőpark melletti területen a hétvégén fejezik be a Vadex Mezőföldi Zrt. szakemberei a 21 ezer facsemete ültetését.

    2025.12.05.
  2. Jövő hét elejére elkészülnek

    Gyakorlatilag elkészült, és már csak néhány útburkolati jel felfestése van hátra a Horvát István utca és a Hosszúsétatér kereszteződésének kapacitásbővítő átépítéséből. Már csak néhány felfestés hiányzik, amelyekkel – az időjárás függvényében - várhatóan e hét végére, vagy a jövő hét elejére végez a kivitelező.

    2025.12.04.
  3. Elkészült a járdafelújítás

    Már a megújult járdaburkolaton közlekedhetnek a gyalogosok a Józsa Attila utca páros oldalán is. A város egyik legszélesebb sétányának felújítása szeptember közepén kezdődött és be is fejeződött. A beruházást teljes egészében önkormányzati forrásból finanszírozták – hangzott el a sajtónyilvános helyszíni bejáráson.

    2025.11.12.
  4. Elkészült a felújítás

    Spányi Antal megyés püspök áldotta meg pénteken délelőtt a Szent Imre Gimnázium, Általános Iskola és Óvoda csodálatosan megújult és kibővült Megyeház utcai épületegyüttesét. Az ünnepi alkalmon megemlékeztek az intézmény fennállásának 30. születésnapjáról is.

    2025.11.07.