A témahetek tapasztalatairól és az új alaptantervről is tanácskoztak a pedagógusok

A Nemzeti Pedagógus Kar szakmai konferenciájának adott otthont szerdán a Városháza díszterme. A rendezvény nyitó előadásában Dr. Maruzsa Zoltán köznevelési helyettes államtitkár a tananyagba illesztett témahetek tapasztalatairól szólt, majd az új alaptanterv fejlesztéséről esett szó. A konferencián a közösségfejlesztés szerepéről és a szakképzés aktualitásairól is hallhattak a pedagógusok.
2017.09.20. 11:32 |
A témahetek tapasztalatairól és az új alaptantervről is tanácskoztak a pedagógusok

A Nemzeti Pedagógus Kar szakmai konferenciájának megnyitóján Székesfehérvár polgármestere kiemelte, hogy a város jelene és jövője szempontjából is fontos a tanácskozás témája, hiszen a nevelés, oktatás, köznevelés és a fiatalok kérdése nemcsak a nemzet jövőjét érinti, hanem a városok életét is nagyban befolyásolja.

 „A konferencia helyszínválasztása is azt üzeni, hogy az átalakulások ellenére a települések nem vonulhatnak ki és nem is vonulnak ki annak a kérdésnek a támogatása mögül, amit oktatásnak, köznevelésnek hívunk. Mindenki abban érdekelt, hogy ez a fenntartói rendszer működjön, akár állami, alapítványi, egyházi fenntartásról legyen szó, egy oktatási rendszerről beszélünk, amelynek működnie kell és fejlődnie szükséges.” – hangsúlyozta Cser-Palkovics András polgármester, aki arra kérte a konferencia résztvevőit, hogy miközben megosztják egymással a szakmai tapasztalatokat, arról is essen szó, hogy mit tudnak segíteni az adott települések.  

Nyitóelőadásában Dr. Maruzsa Zoltán köznevelési helyettes államtitkár az elmúlt időszak fontos eredményének nevezte, hogy megerősítették a tanórán kívüli foglalkozások rendszerét a különböző témahetekkel. A helyettes államtitkár külön szólt a pénzügyi és vállalkozói témahét, a digitális témahét és a fenntarthatósági témahét tapasztalatairól is.

Elmondta, hogy az idei Pénz7 rendezvényein az ország 1117 iskolája és annak több, mint 160 ezer diákja vett részt. A programokkal felhívták a figyelmet a pénzügyi tudatosságra, a pénzügyi kultúra fejlesztésének fontosságára. A digitális témahétről szólva kiemelte, hogy annak fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben.  A program fontos törekvése, hogy a digitális kompetenciafejlesztés az informatika órán túl kiterjedjen más tantárgyakra is. A részt vevő pedagógusok és diákok változatos és kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket technológiával támogatott tanulás során.

Dr. Maruzsa Zoltán szólt arról is, hogy több, mint 300 ezer tanuló vett részt idén a fenntarthatósági témahéten, amelynek célja a Föld napja üzenetének tolmácsolása és a fenntarthatóság széles körű elterjesztése iskolai keretek között, tanórai és tanórán kívüli programelemekkel. A köznevelésért felelős helyettes államtitkár pozitívan értékelte, hogy a résztvevő diákok száma hatszorosára emelkedett egy év alatt. Hozzátette, ez annak köszönhető, hogy a rendezvényhez 1800 köznevelési intézmény csatlakozott és 100 önkéntes kapcsolódott be a szakmai munkába. 

A nyitóelőadást követően az új alaptanterv fejlesztéséről esett szó, majd a konferencián a közösségfejlesztés szerepéről és a szakképzés aktualitásairól is hallhattak a pedagógusok.