-
Megmentik a platánt
A Zombori úton, a Szivárvány Óvoda előtti buszmegállóba egyre jobban belóg egy nagy méretű, egészséges platánfa, ami a buszok megállóban való megállását egyre nehezebbé teszi. Indokolt lenne a kivágása, azonban a közterületi faállomány olyan fontos értéket képvisel Fehérváron, hogy inkább új buszmegállót építenek egy kicsit arrébb, minthogy bármilyen bántódása essen egy egészséges platánfának.
2025.03.19. -
Közös mécsesgyújtással emlékeznek
Március 22-én, szombaton este fél hétre közös emlékezésre, gyertyagyújtásra várja a székesfehérváriakat a város önkormányzata: 80 éve értek véget a II. világháború Székesfehérvárt érintő harcai.
2025.03.19. -
Mi vár Magyarország vizeire?
A víz világnapjához közeledve különösen aktuális kérdés, hogy mi vár Magyarország vizeire a klímaváltozás hatásainak erősödésével. Hogyan gazdálkodhatunk felelősen vízkészleteinkkel? Milyen kihívásokra kell felkészülnünk?
2025.03.19. -
Demján Sándor Program
Több ezer kis- és közepes vállalkozás érdeklődik a Demján Sándor Program iránt, az első támogatói okiratok aláírása és az előleglehívások májusban várhatóak - jelentette be Szabados Richárd államtitkár Sárszentmihályon.
2025.03.19.
Tudta, hogy maximum 20 km/h-val közlekedhet a lakó-pihenő övezetekben?

A lakó-pihenő övezet addig tart, amíg táblát nem látunk, hogy vége van, azt semmilyen kereszteződés nem oldja fel.
A gyorshajtás büntetés kalkulátor szerint, ha 50km/h-val bemérik a lakó és pihenő övezetben, akkor 45.000 Ft. bírságra és 4 büntetőpontra számíthat! Ez a büntetés azonban eltörpül ahhoz képest, ha a gyorshajtás miatt valaki elsodor egy kerékpározó gyermeket vagy akár egy gyalogost.
A lakó-pihenő övezetekben a gyalogosok az úttesten is közlekedhetnek, akár a járművek forgalmának kismértékű, indokolt zavarásával is.
Éppen ezért a járművezetőknek fokozottan figyelniük kell a gyalogosok és kerékpárosok biztonságára.
A lakó-pihenő övezeteken az átmenő forgalom sem lehetséges, a szabályok szerint csak az ott lakók vagy a hozzájuk érkezők hajthatnak be, így a forgalmi problémákat ezeken a területeken (persze ha mindenki betartaná a szabályokat) a lakók egymásnak okozzák.
Ezekben az övezetekben leggyakrabban a gyorshajtás, az elsőbbség meg nem adása és a gyalogosok, kerékpárosok veszélyeztetése okoz általában problémát, melyek csak megértéssel, egymásra odafigyeléssel kerülhetők el.
Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák eltávolításával egy időben a lakó-pihenő övezet kezdetét jelölő táblákkal közös oszlopon kihelyezték az egyenrangú utak keresztezésére utaló veszélyt jelző táblákat is, illetve minden behajtási ponton a forgalmi rend változásra is jelzőtáblák hívják fel a figyelmet. Forgalomlassító küszöb, az-az fekvőrendőr elhelyezésére a jogszabályok alapján csak a lakó- pihenő övezet behajtási pontjain van lehetőség. Értelmetlen is forgalomlassító küszöb kihelyezése, mivel a legnagyobb megengedett sebesség a területen 20 km/h, illetve a kereszteződéseket a „jobbkéz-szabály” miatt csak lassan lehet biztonságosan megközelíteni.
Ezekben az utcákban a sebességkorlátozást az úttesten közlekedő gyalogosok, gyerekek és az egyenrangú kereszteződések miatt külön lassítók építése nélkül is indokolt, kötelező betartani. A harmincas övezetben is figyeljünk az egyenrangú kereszteződésekben érvényes jobbkéz szabály betartására!