-
Karácsonyi misszió Kárpátalján
A "Kárpátaljai Misszió - A Magyarság Angyalai" akcióhoz a Csillagösvény Utazási Iroda egymillió forintos felajánlása az adományozóknak köszönhetően több mint megháromszorozódott és 3.162.000 forintot rászorultsági alapon osztottak el a 3-11 éves gyermeket nevelő kárpátaljai családok között, figyelembe véve az árva, vagy beteg gyermekeket is.
2025.12.18. -
A gyógyítás közös ügy
A héten véget ér a Fehérvár Televízió és a Szent György Kórház közös kampánya, mely az intézmény alapítványára, valamint a gyógyító közösségre irányítja a figyelmet. Az adventi műsorfolyam negyedik, befejező részében a szervezet támogatói mesélnek arról, miért álltak a kezdeményezés mellé, bízva abban, hogy az adakozásban másoknak is példát mutatnak.
2025.12.18. -
Adventi jótékonysági program
Adventhez kapcsolódó jótékonysági eseményt rendeztek kedden a Köfém Művelődési Házban, ahol a gyermekotthonokban élő fiatalokat élményprogramokkal és ajándékokkal lepték meg.
2025.12.18. -
50. évfordulót ünnepeltek
Fennállásának 50 évfordulóját ünnepelte szerdán a Székesfehérvári SZC Bugát Pál Technikuma. A jubileumi gálán egy jövőbeli felújításról is szó esett.
2025.12.18.
Vándorkiállítással emlékeznek a Déli Vasút átadásának 150. évfordulójára
Idén 150 éve adták át a Déli Vasút Budapest-Nagykanizsa vasútvonalát. A másfélszázadik évfordulóra elkészült vándorkiállítás - a budapesti Déli pályaudvar után - május 6-tól új helyszínen, a székesfehérvári vastállomáson tekinthető meg. A kiállítás része annak a nagyszabású ünnepségsorozatnak, amellyel az egykori Déli Vasút és a Buda-Kanizsa vasútvonal megnyitásának állít emléket a MÁV Csoport.
2011.05.06. 12:30 |
Idén 150 éve adták át a Déli Vasút Budapest-Nagykanizsa vasútvonalát. A másfélszázadik évfordulóra elkészült vándorkiállítás - a budapesti Déli pályaudvar után - május 6-tól új helyszínen, a székesfehérvári vastállomáson tekinthető meg. A kiállítás része annak a nagyszabású ünnepségsorozatnak, amellyel az egykori Déli Vasút és a Buda-Kanizsa vasútvonal megnyitásának állít emléket a MÁV Csoport.
A tárlat május 29-ig látogatható a vasútállomás második emeleti, felújított várótermében, munka- és munkaszüneti napokon 9-16 óra között. Azt követően a nagykanizsai, majd június 22-től két hónapon keresztül a siófoki állomás ad otthont a kiállításnak. A nyár végéig a kanizsai vonal több pontján kerül sor ünnepi programokra. Az események sorából kiemelkedik június 25-e, amikor gőzvontatású nosztalgiavonat indul a Déliből - Székesfehérvár és Siófok érintésével - Kanizsára, majd este vissza. A székesfehérvári állomáson emléktábla avatására is sor kerül.
A vándorkiállítás eredeti engedélyokmányai, menetrendjei, mozdony fotográfiái mellett, külön érdekességként megtekinthetők a Déli Vasút balatoni üdülőforgalmának korabeli színes reklámplakátjai. A kiállított tárgyak közül kitűnik a Déli Vasút híres 109 sorozatú gyorsvasúti gőzmozdonyának 1:10 méretarányú nagymodellje, amelynek helytörténeti érdekessége, hogy 1930-ban -székesfehérváron készült a Déli Vasút járműjavító üzemének tanműhelyében.
A kiállítás megnyitóján Székesfehérvár polgármestere arról beszélt, hogy kötöttpályás közlekedés nélkül nincs fejlődés. „Nagyon fontos számunkra minden fejlesztés, ami Fehérvárt érinti és a vasúthoz kapcsolódik. A városban rengetegen használják ma is a vasútat. Fehérvárnak az ország egyik gazdasági motorjaként, nem lehet meg a vasút fejlesztése nélkül. Az a fajta gazdaság és ipar ami itt van szükségessé teszi a kötöttpályás közlekedés fejlesztését.”- mondta dr. Cser-Palkovics András polgármester.

A polgármester kiemelte azt is, hogy a fejlesztéseknél a vasútnak prioritást kell élveznie: „Nem igazán értem, amikor a különböző közlekedési formák egymással vitatkoznak, hogy melyiket kell fejleszteni. A közösségi közlekedést kell fejleszteni és egymásra építve kell ezt megtenni. Logikusan, a kötöttpálya magában foglalja, hogy minek mihez kell viszonyulnia, mihez képest lehet és mit fejleszteni.” dr. Cser-Palkovics András polgármester örömét fejezte ki, hogy a kiállítás megérkezett Fehérvárra. „ A tárlat jól mutatja, hogy mennyit fejlődött a vasút 150 év alatt. Székesfehérvárnak nagy adóssága, hogy nincs várostörténeti múzeuma, reményeink szerint ez hamarosan meg fog változni.” - tette hozzá.