-
Jubileum a Densoban
Jubileumi ünnepségen köszöntötte a duális képzésben résztvevő partnereket, diákokat, oktatókat a Denso. A vállalat 2013-ban indította el első duális osztályát, melynek idén ünneplik a kerek évfordulóját. Az eseményen Szincsák Attila, a Denso Gyártó Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, valamint dr. Cser-Palkovics András polgármester köszöntötték a megjelenteket.
2024.04.26. -
Újabb Daniella telephely
Második telephelyét nyitotta meg Székesfehérváron a több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Daniella Villamosság. A piacvezető, debreceni székhelyű családi vállalkozás új egységében az ipari partnerek körében felmerülő villamossági igények teljeskörű kiszolgálására törekszik.
2024.04.24. -
Lányok napja 2024
Idén székesfehérvári helyszínként a Hydro és az Óbudai Egyetem csatlakozott a Lányok Napja országos programsorozathoz. A tudomány, technológia, mérnöki és matematika területekhez közelálló szakmákat népszerűsítő pályaorientációs nap eseményeire a diáklányokat várják április 25-én, csütörtökön.
2024.04.23. -
Nitrogénüzem a Harmannál
Nagyértékű beruházás keretében épített nitrogénüzemet a Messer Hungarogáz az elektronikai gyártással foglalkozó Harman Becker Gépkocsirendszer Gyártó Kft. székesfehérvári gyárának területén. A cél az autóipari elektronikai gyártó nitrogénigényének közvetlen, helyszíni kiszolgálása egy új, energiahatékonyságot növelő technológiai megoldással.
2024.04.18.
Változatlan árakon használhatjuk az autópályákat 2009-ben
Az elektronikus autópálya matricák ára és kínálata nem változik az idén, a két évvel korábbi szinten marad a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium döntése értelmében - közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. A szaktárca az árszabáson kívül a pótdíjak mértékét sem változtatta meg.
2009.01.07. 09:34 |
Az elektronikus autópálya matricák ára és kínálata nem változik az idén, a két évvel korábbi szinten marad a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium döntése értelmében - közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK). A társaság hangsúlyozta: mivel az előzetes szakmai egyeztetések során az érintett felek egyike sem fogalmazott meg áremelési javaslatot, ezért a szaktárca az árszabáson kívül a pótdíjak mértékét sem változtatta meg.
A három és fél tonna össztömeget meg nem haladó járműveknek továbbra is 1.170 forintot kell fizetniük a négy napos elektronikus matricákért, amelyek ára május és október között ismételten 1.530 forintra módosul.
A legkisebb kategóriába tartozó járművek éves bérlete 37.200 forint, míg a 12 tonnánál nehezebb össztömegű járműveknek 198.000 forintot kell fizetniük ugyanezért. A tizenöt napon belül történő befizetés esetén a pótdíj mértéke 15.300 forint marad a legalacsonyabb súlyú járművek esetében, míg az ennél későbbi törlesztés esetén 63.750 forintra nő a büntetés.
A magyarországi gyorsforgalmi úthálózat hossza tavaly közel 70 kilométerrel növekedett 2008-ban, miután átadták az M0-ás autóút keleti szektorát és északi szektorának egy részét a Megyeri híddal együtt, továbbá az M6-os autópálya M0 és Érdi tető közötti részét, valamint az M7-es és M70-es autópályák hiányzó szakaszait.
A jogosultság ellenőrzése a megszokott módon, rendszám alapján történik. A rendszert érintő egyetlen változás, hogy a fizetős autópálya-szakaszokon végzett mobil csoportos ellenőrzések 2009. január 1-jétől az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től a Nemzeti Közlekedési Hatóság feladatkörébe kerülnek.
A három és fél tonna össztömeget meg nem haladó járműveknek továbbra is 1.170 forintot kell fizetniük a négy napos elektronikus matricákért, amelyek ára május és október között ismételten 1.530 forintra módosul.
A legkisebb kategóriába tartozó járművek éves bérlete 37.200 forint, míg a 12 tonnánál nehezebb össztömegű járműveknek 198.000 forintot kell fizetniük ugyanezért. A tizenöt napon belül történő befizetés esetén a pótdíj mértéke 15.300 forint marad a legalacsonyabb súlyú járművek esetében, míg az ennél későbbi törlesztés esetén 63.750 forintra nő a büntetés.
A magyarországi gyorsforgalmi úthálózat hossza tavaly közel 70 kilométerrel növekedett 2008-ban, miután átadták az M0-ás autóút keleti szektorát és északi szektorának egy részét a Megyeri híddal együtt, továbbá az M6-os autópálya M0 és Érdi tető közötti részét, valamint az M7-es és M70-es autópályák hiányzó szakaszait.
A jogosultság ellenőrzése a megszokott módon, rendszám alapján történik. A rendszert érintő egyetlen változás, hogy a fizetős autópálya-szakaszokon végzett mobil csoportos ellenőrzések 2009. január 1-jétől az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től a Nemzeti Közlekedési Hatóság feladatkörébe kerülnek.