-
Sikeres évet zár a Videoton
A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben.
2025.12.15. -
Elismerés Sinkó Ottónak
Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.
2025.12.10. -
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02.
Vadonatúj midibusz prototípussal érkezett az Ikarus a legnagyobb szakipari vásárra
Először jelenik meg önálló kiállítóként az Ikarus a Busworldön
Az Ikarus mindig is elkötelezett partner volt a városi közlekedés fejlesztése és a változó piaci igények lefedése terén. A 2024-es évre való felkészülés keretében a vállalat új tervekkel és fejlesztésekkel, kibővített termék-, és szolgáltatás portfólióval reagál az átalakuló elvárásokra.
Ennek a megújulásnak a jegyében készült el a kiállításon most bemutatkozó legújabb fejlesztésű elektromos busza, az Ikarus 80e midibusz. A 8,5 méter hosszúságú, 2 ajtós kivitelű kisbusz független kerékfelfüggesztéssel rendelkezik, a szállítható személyek száma 55/18, motorteljesítménye: 100kW/170kW; 2000Nm, az akkumulátoré pedig 281,9 kWh.
Az elektromos midibusz azonban csak egy része az Ikarus 2024-es terveinek. A kiállításon bemutatkoznak az Ikarus 120e v4, valamint az Ikarus elektromos csuklós busz, a 180e projekttervei is. A legújabb fejlesztéseknek köszönhetően már ezek a járművek is független kerékfelfüggesztéssel rendelkeznek. Az új felépítési megoldások kialakítása során a mérnökök munkáját és a partnerek erőfeszítéseit is maximálisan támogató szoftvermegoldásokat vezetett be a cég. Az pedig minden Ikarus elektromos buszban egységes, hogy kizárólag a legjobb minőségű beszállítói termékek találhatóak meg bennük, többek között a KNORR, ZF (BOSCH), CATL és ACTIA márkák.
"Az Ikarus minden területét érintő újításokkal az a célunk, hogy a vállalatot a jövőben versenyképesebbé tegyük. Ennek érdekében fő fókuszba helyeztük a leendő partnereinket, akik egyedi igényeinek megfelelő, akár kisebb mennyiségű elektromos buszokat rendelhetnek vagy bérelhetnek is. A vasszerkezeti portfoliónk bővítése szintén célirányos, hiszen a kompetenciáink megőrzése mellett hatékonyan támogatja az üzleti rugalmasságunkat" – Fehér Roland, az Ikarus vezérigazgatója.
A tervek szerint ez a portfólióbővítés lehetővé teszi az Ikarus buszait értékesítő Electrobus Europe számára, hogy a jövőben még több tenderen vegyen részt, kifejezetten a városi és kisvárosi tömegközlekedés kibocsátásmentes optimalizálására összpontosítva.
Az elektromos buszok portfoliójának bővítése mellett, az Ikarus maximalizálja és optimalizálja székesfehérvári üzemének gyártási kapacitását is, nagyobb hangsúlyt helyezve a fémipari, hegesztési technológiát használandó termékelőállításokra és szolgáltatásokra, mint például szerelvények, platók és vasúti kocsielemek gyártása, készjármű-festés, hegesztés és plazmavágás.