Újra van buszgyártás Fehérváron – bemutatták a Currus Ariest

A Zrínyi 2026 haderő fejlesztési program részeként 2019-ig száz új, a fehérvári Ikarus által fejlesztett buszt vásárol a Honvédelmi Minisztérium a magyar hadsereg számára - jelentette be a honvédelmi miniszter Székesfehérváron. A Volvo alvázra épülő busz csapatszállításra, parancsnoki járműként, vagy akár mobil egészségügyi laborként is bevethető.
2017.09.21. 16:39 |
Újra van buszgyártás Fehérváron – bemutatták a Currus Ariest

A modern, minden igényt kielégítő honvédségi busz fejlesztési projektje a HM Currus Zrt, az Ikarus Járműtechnika Kft., és a Volvo Bus Corporation közös összefogásával valósult meg. A fejlesztésnél a Magyar Honvédség igényeinek kielégítése volt az elsődleges szempont, ugyanakkor maga a busz a többcélú hasznosítás lehetőségei miatt a világpiacon is keresett lehet.

Simicskó István a HM Currus Zrt. és az Ikarus Járműtechnikai Kft. kooperációjában készült Currus Aries-Volvo Euro VI-os motorral szerelt autóbusz prototípusának bemutatóján hangsúlyozta, hogy a hadsereg hatékony feladatellátásában segítenek majd az új járművek. Megjegyezte, hogy ezzel elindult az “elmúlt 25-26 év legkiterjedtebb haderő fejlesztési programja”, a Zrínyi-program, amelynek több más eleme is lesz a közeljövőben. A miniszter elmondta, hogy jelenleg 134 autóbusza van a honvédségnek, átlagosan 250-300 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, az átlagéletkor pedig 25 év. Hozzátette, hogy az elöregedett buszok helyett újakra van szükség azért is, hogy például a határvédelem vagy a balkáni missziók során megoldható legyen a személyszállítás.
Vargha Tamás honvédelmi miniszter-helyettes, Székesfehérvár országgyűlési képviselője beszédében kiemelte, hogy ünnep ez a nap a székesfehérváriaknak, amikor sok évtized után a maroshegyi Ikarus gyártócsarnokaiban újra lázas munka folyik és készülnek az új buszok az Ikarus fejlesztésében. Vargha Tamás köszönetet mondott a döntésért Magyarország kormányának. „Szinte az utolsó utáni pillanatban sikerült megmenteni azt a tudást és azt a gyártási kultúrát, ami évtizedekig jelen volt Székesfehérváron, hiszen volt olyan esztendő amikor a világ negyedik legnagyobb buszgyártó vállalata volt az Ikarus. Azt kívánom, hogy ezt a gyártási kultúrát őrizzük meg és fejlesszük tovább annak érdekében, hogy a világban újra a legjobbak között lehessünk.” – tette hozzá.
„Egy régi fehérvári álom valósult meg azzal, hogy újra van buszgyártás a városban.” – mondta az új prototípus bemutatóján Cser-Palkovics András polgármester, aki mindenkinek köszönetet mondott, aki segített abban, hogy ez álom megvalósulhasson. „Olyan városban élünk, ahol néhány órával ezelőtt egy világ-brand bemutatta egy új termékét, néhány órával később pedig itt vagyunk egy világban is ismert márka újjáéledésén, ami a város számára kiemelkedő jelentőségű.” – hangsúlyozta Székesfehérvár polgármestere, aki szólt arról is, hogy nem nagyon van olyan család Fehérváron, amelyik a nagy – Köfém, Ikarus, Videoton – hármasból valamelyik gyárhoz ne kötődött volna az elmúlt évtizedekben. „Kettő már jól működik és folyamatosan fejleszt és most a harmadik is kapott egy olyan lehetőséget, amellyel biztos vagyok benne, hogy a következő éveket meg tudja alapozni. Ha ez így lesz, nem lesz nehéz megvalósítani a városban tervezett fejlesztéseket.” – tette hozzá Székesfehérvár polgármestere, aki reményét fejezte ki, hogy hamarosan a maroshegyi gyárban készített buszokkal lehet majd megoldani a helyi közösségi közlekedést is.

Az új busz bemutatása alkalmából Széles Gábor az Ikarus vállalatcsoport elnöke a lehetőséget hangsúlyozta, amivel most a Videoton Holdinghoz képest lemaradt Ikarus újra fejlődhet: részben saját stratégiáinak, részben az állam hadiipari megrendeléseinek köszönhetően. Elmondta, hogy komoly, 1,5-2 milliárd forint értékű technikai beruházások történtek az üzemben: korábban egy autóbusz előállításához 1,5-2 ember kellett, a jelenlegi technológiákkal átlagosan 0,2 élő munkaerő szükséges egy busz gyártásához. Amennyiben sikerül elérni az évi 3000 busz gyártását, az legalább 600 embernek teremthet munkahelyet.

Gazdaság

  1. Üzleti fórum a kihívásokról

    Hetedik alkalommal gyűltek össze a székesfehérvári cégvezetők a Videoton Holding Zrt. meghívására szerdán: az üzleti fórumon szó esett Székesfehérvár jövőbeni lehetőségeiről, de az Egyesült Államok rapszodikus vámpolitikája okozta nehézségekről is. A találkozón Székesfehérvár közössége nevében dr. Cser-Palkovics András polgármester mondott köszönetet a helyi gazdaság teljesítményéért.

    2025.05.21.
  2. Ingyenes honlap és webáruház

    A székesfehérvári NeoSoft Kft. is bekerült a Demján Sándor Program kivitelezői közé egyedüli Fejér vármegyei cégként. A magyar kis- és középvállalkozások számára jelentős lehetőség nyílt a Demján Sándor Program keretében: ingyenesen juthatnak professzionálisan elkészített honlaphoz és webáruházhoz. 

    2025.05.14.
  3. Megújult az Erste bank

    Felújította székesfehérvári, a Palotai úton található bankfiókját az Erste. A kor ügyféligényeire szabott egységben az ügyfelek 14 elkülönített tárgyalóban beszélgethetnek pénzügyi kérdésekről a felkészült tanácsadókkal, a fiókban a digitális technológiára támaszkodó modern megoldások segítenek emberközelibbé tenni a bankolást.

    2025.05.13.
  4. Vállalati egészségtudatosság

    Vállalati egészségtudatosság, egészségmegőrzés és prevenció workshopot rendeznek május 20-án kedden 13 órától a Gazdaság Házában. A vállalati egészségtudatosság befektetés a humán erőforrásba, amely megtérül a hatékonyságban és a munkahelyi hangulatban.

    2025.05.07.