Újra van buszgyártás Fehérváron – bemutatták a Currus Ariest

A Zrínyi 2026 haderő fejlesztési program részeként 2019-ig száz új, a fehérvári Ikarus által fejlesztett buszt vásárol a Honvédelmi Minisztérium a magyar hadsereg számára - jelentette be a honvédelmi miniszter Székesfehérváron. A Volvo alvázra épülő busz csapatszállításra, parancsnoki járműként, vagy akár mobil egészségügyi laborként is bevethető.
2017.09.21. 16:39 |

A modern, minden igényt kielégítő honvédségi busz fejlesztési projektje a HM Currus Zrt, az Ikarus Járműtechnika Kft., és a Volvo Bus Corporation közös összefogásával valósult meg. A fejlesztésnél a Magyar Honvédség igényeinek kielégítése volt az elsődleges szempont, ugyanakkor maga a busz a többcélú hasznosítás lehetőségei miatt a világpiacon is keresett lehet.

Simicskó István a HM Currus Zrt. és az Ikarus Járműtechnikai Kft. kooperációjában készült Currus Aries-Volvo Euro VI-os motorral szerelt autóbusz prototípusának bemutatóján hangsúlyozta, hogy a hadsereg hatékony feladatellátásában segítenek majd az új járművek. Megjegyezte, hogy ezzel elindult az “elmúlt 25-26 év legkiterjedtebb haderő fejlesztési programja”, a Zrínyi-program, amelynek több más eleme is lesz a közeljövőben. A miniszter elmondta, hogy jelenleg 134 autóbusza van a honvédségnek, átlagosan 250-300 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, az átlagéletkor pedig 25 év. Hozzátette, hogy az elöregedett buszok helyett újakra van szükség azért is, hogy például a határvédelem vagy a balkáni missziók során megoldható legyen a személyszállítás.
Vargha Tamás honvédelmi miniszter-helyettes, Székesfehérvár országgyűlési képviselője beszédében kiemelte, hogy ünnep ez a nap a székesfehérváriaknak, amikor sok évtized után a maroshegyi Ikarus gyártócsarnokaiban újra lázas munka folyik és készülnek az új buszok az Ikarus fejlesztésében. Vargha Tamás köszönetet mondott a döntésért Magyarország kormányának. „Szinte az utolsó utáni pillanatban sikerült megmenteni azt a tudást és azt a gyártási kultúrát, ami évtizedekig jelen volt Székesfehérváron, hiszen volt olyan esztendő amikor a világ negyedik legnagyobb buszgyártó vállalata volt az Ikarus. Azt kívánom, hogy ezt a gyártási kultúrát őrizzük meg és fejlesszük tovább annak érdekében, hogy a világban újra a legjobbak között lehessünk.” – tette hozzá.
„Egy régi fehérvári álom valósult meg azzal, hogy újra van buszgyártás a városban.” – mondta az új prototípus bemutatóján Cser-Palkovics András polgármester, aki mindenkinek köszönetet mondott, aki segített abban, hogy ez álom megvalósulhasson. „Olyan városban élünk, ahol néhány órával ezelőtt egy világ-brand bemutatta egy új termékét, néhány órával később pedig itt vagyunk egy világban is ismert márka újjáéledésén, ami a város számára kiemelkedő jelentőségű.” – hangsúlyozta Székesfehérvár polgármestere, aki szólt arról is, hogy nem nagyon van olyan család Fehérváron, amelyik a nagy – Köfém, Ikarus, Videoton – hármasból valamelyik gyárhoz ne kötődött volna az elmúlt évtizedekben. „Kettő már jól működik és folyamatosan fejleszt és most a harmadik is kapott egy olyan lehetőséget, amellyel biztos vagyok benne, hogy a következő éveket meg tudja alapozni. Ha ez így lesz, nem lesz nehéz megvalósítani a városban tervezett fejlesztéseket.” – tette hozzá Székesfehérvár polgármestere, aki reményét fejezte ki, hogy hamarosan a maroshegyi gyárban készített buszokkal lehet majd megoldani a helyi közösségi közlekedést is.

Az új busz bemutatása alkalmából Széles Gábor az Ikarus vállalatcsoport elnöke a lehetőséget hangsúlyozta, amivel most a Videoton Holdinghoz képest lemaradt Ikarus újra fejlődhet: részben saját stratégiáinak, részben az állam hadiipari megrendeléseinek köszönhetően. Elmondta, hogy komoly, 1,5-2 milliárd forint értékű technikai beruházások történtek az üzemben: korábban egy autóbusz előállításához 1,5-2 ember kellett, a jelenlegi technológiákkal átlagosan 0,2 élő munkaerő szükséges egy busz gyártásához. Amennyiben sikerül elérni az évi 3000 busz gyártását, az legalább 600 embernek teremthet munkahelyet.

Gazdaság

  1. A Városi Alap is segített a Continest 2,4 milliárd forintos tőkebevonásában

    A Székesfehérvár Városi Alap és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures egyaránt 1-1 milliárd forintos tőkeinjekció révén kisebbségi tulajdonosként jelent meg az összecsukható konténertechnológiát fejlesztő és gyártó társaságban, míg a Continest jelenlegi kockázati tőkebefektetője, a Takarék Kockázati Tőkealap további 400 millió forintos befektetést eszközölt a társaságban.

    2022.05.20.
  2. Újabb gyárat épít a Continest

    Három hazai kockázati tőkealap-kezelő összesen 2,4 milliárd forint összegű befektetéssel támogatja a Continest Technologies Zrt-t növekedési terveinek megvalósításában - írja a Világgazdaság. A mostani tőkebevonással lehetővé válik a Continest Factory második székesfehérvári gyáregységének létrejötte.

    2022.05.18.
  3. A vegán fele nyitnak

    A Cerbona Élelmiszergyártó Kft. megjelent a vegán élelmiszerek piacán, amelytől a következő években érdemi, évi mintegy 100 millió forint többletbevételt remél.

    2022.05.13.
  4. Megyei együttműködés

    A Fejér Megyei Önkormányzat, a Fejér Megyei Kormányhivatal, Székesfehérvár Önkormányzata és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Fejér Megyei Szervezete között olyan stratégiai együttműködés veszi kezdetét, amelynek célja a vállalkozások szolgáltatás-alapú segítése, továbbá a térségi munkaerő-kereslet és -kínálat megyei szintű összehangolásának erősítése.

    2022.05.05.

Aranybulla emlékév 2022.

Kiállítás

Facebook

Eseménynaptár

2022. Május
h
K
Sze
Cs
P
Szo
V
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Fehérvár Magazin

Webkamera


360 Fehérvár