-
Sikeres évet zár a Videoton
A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben.
2025.12.15. -
Elismerés Sinkó Ottónak
Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.
2025.12.10. -
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02.
Újra szárnyal az Ikarus? - hatszáz buszt készítenek évente
Három csarnokban, tucatnyi munkaállomáson készülnek az új autóbuszok a székesfehérvári Ikarusban. A munkafolyamat első állomása az alkatrészgyártás, amit vadonatúj technológiával végez a vállalat.
A csarnokok kialakítására és a modern gépek beszerzésére eddig összesen kétmilliárd forintot fordított a cég. A következő lépcsőfok a különböző részelemek összeállítása, majd a festés és a végső szerelés.
Széles Gábor elmondta, hogy elkezdődött a sorozatgyártás, a következő időszakban negyven katonai buszt gyárt az Ikarus: „Olyan katonai buszok gyártását kezdtük meg, melyek NATO-kompatibilisek, alkalmasak csapatszállításra. Egész pontosan ezek a katonai buszok multifunkcionális buszok, tehát viszonylag rövid időn, két órán belül átállíthatók más üzemmódba. Vagy arra, hogy katonákat, esetleg sebesülteket szállítson, vagy arra, hogy bizonyos csapatmozgásoknak a felügyeletét végezzék rajta.” Széles Gábor hozzátette, az Ikarus az egyik legmegbízhatóbb vállalat hazánkban, mely képes a buszok sorozatgyártására.
Az elnök a hazai megrendelések mellett bízik a külpiacok meghódításában is: „Nemcsak Iránnal, hanem Kínával, Oroszországgal és más országokkal is folynak a tárgyalások. Iránnal elvileg megvannak a megállapodások, az egy más kérdés, hogy politikai problémák, zavargások vannak, és ez egy kicsit csúsztatja a programunkat. De ez nem lényeges, mert olyan mértékben le vagyunk terhelve, hogy ha legalább száz buszt abból az ezerből, amit le kellene gyártanunk, le tudunk szállítani, akkor már meg leszek elégedve.”
A gyárba sokan visszamentek a hőskorból, a nyugdíjas szakemberek együtt dolgoznak a fiatal generációval. Jelenleg kétszáz munkatársa van a vállalatnak.
Jelenleg kétnaponta készül el egy busz. Ahhoz, hogy az évi hatszáz darab gyártása megtörténjen, a kibocsátást napi háromra kell emelni. Széles Gábor szerint az Ikarus berendezései alkalmasak, dolgozói képesek erre.