Új lendületet vehet az e-kereskedelem?

Miközben a gazdaság legtöbb ágazata komoly gondokkal néz szembe, az e-kereskedelem virágkorát éli – legalábbis erre engednek következtetni a futárszolgálatok terheltségéről szóró hírek. De mi az igazság valójában? Tarolnak vagy előzetes kármentést végeznek a webáruházak?
2020.04.26. 22:00 |
Új lendületet vehet az e-kereskedelem?

A megkérdezett e-kereskedelmi szakértők szerint egyáltalán nem könnyű a mostani helyzetben előre látni a piac teljesítményét. A korábbi években a tendenciák kiszámíthatók voltak, a növekedési ütem alig változott, most azonban minden előrejelzés borulni látszik.

Ha meg szeretnénk jósolni az e-kereskedelem várható forgalmát, mindenekelőtt azt érdemes tudni, hogy a növekedés tulajdonképpen három tényező együttes eredményéből tevődik össze; ezek az aktív vásárlók számának, a megrendelési gyakoriságnak és az átlagos megrendelési értéknek a változása.

Az e-kereskedelem egyik legkomolyabb kihívása az volt, hogy meg kellett szólítania az elkötelezett offline vásárlókat – magyarázza az ügynökség munkatársa. A GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint 2019-ben 3,3 millió aktív vásárló élt az országban, de ez a szám alig nagyobb a 2018-as volumennél. A koronavírus-járvány viszony lendületet adhat ennek a mutatónak. Előfordulhat, hogy az eddig jellemzően offline vásárlók ezután online is vásárolni fognak. Ha így lesz, az e-kereskedelmet akár gyorsuló növekedés jellemezheti, legalábbis egy ideig.

A legtöbb szakértő kisebb mélységű, de tartós gazdasági recesszióra számít, ami begyűrűzik az e-kereskedelembe is. Minél tovább tart a járványidőszak, annál hosszabb lehet a kilábalási időszak is. Ráadásul a félgőzzel működő gazdaság bizonyosan növeli a visszaesést. Minél lassabban jutunk el a teljes fordulatszámig, annál jelentősebb visszaesést kell ledolgozni. A lakosság fegyelmezettsége lerövidítheti ezt a folyamatot, így minél hamarabb visszatérhetünk a rendes kerékvágásba.

Érdemes látni azt is, hogy a megfelelő erőforrással rendelkező e-kereskedők jelentős bevételnövekedést értek el. A fizikai szaküzletekkel is rendelkező Extreme Digital számos intézkedést vezetett be annak érdekében, hogy a minél nagyobb biztonságot kínáljon a vásárlóinak, illetve a dolgozóinak. Sőt, társadalmi szerepvállalás keretében szájmaszkokat adományozott különböző szervezeteknek, illetve ezek a szájmaszkok beszerzési áron is megvásárolhatók a webáruházban.

Gazdaság

  1. Együttműködés és

    Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.

    2025.12.04.
  2. Fejlesztések a Continestnél

    Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.

    2025.12.02.
  3. 30 éves a Mondelēz székesfehérvári gyára

    Idén ünnepli harmincadik évfordulóját a Mondelēz székesfehérvári gyára. Az üzemben három évtizede készítenek olyan Magyarország- és Európa-szerte kedvelt csokoládékat és kekszeket, mint a Milka, a Pilóta keksz, a TUC, a Vaníliás Karika és az OREO.

    2025.12.02.
  4. A Hydro az Év Gondoskodó munkahelye

    A székesfehérvári Hydro Extrusion Hungary Kft. győzelmével ért véget az Év Gondoskodó Munkahelye 2025 díjért folytatott verseny. A Hydro Extrusion Hungary Kft. a nagyvállalat Plusz kategória befutója lett, és példát mutat arra, hogy lehet ipari környezetben is emberközpontú gondoskodási rendszert kialakítani.

    2025.12.01.