Új lendületet vehet az e-kereskedelem?

Miközben a gazdaság legtöbb ágazata komoly gondokkal néz szembe, az e-kereskedelem virágkorát éli – legalábbis erre engednek következtetni a futárszolgálatok terheltségéről szóró hírek. De mi az igazság valójában? Tarolnak vagy előzetes kármentést végeznek a webáruházak?
2020.04.26. 22:00 |

A megkérdezett e-kereskedelmi szakértők szerint egyáltalán nem könnyű a mostani helyzetben előre látni a piac teljesítményét. A korábbi években a tendenciák kiszámíthatók voltak, a növekedési ütem alig változott, most azonban minden előrejelzés borulni látszik.

Ha meg szeretnénk jósolni az e-kereskedelem várható forgalmát, mindenekelőtt azt érdemes tudni, hogy a növekedés tulajdonképpen három tényező együttes eredményéből tevődik össze; ezek az aktív vásárlók számának, a megrendelési gyakoriságnak és az átlagos megrendelési értéknek a változása.

Az e-kereskedelem egyik legkomolyabb kihívása az volt, hogy meg kellett szólítania az elkötelezett offline vásárlókat – magyarázza az ügynökség munkatársa. A GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint 2019-ben 3,3 millió aktív vásárló élt az országban, de ez a szám alig nagyobb a 2018-as volumennél. A koronavírus-járvány viszony lendületet adhat ennek a mutatónak. Előfordulhat, hogy az eddig jellemzően offline vásárlók ezután online is vásárolni fognak. Ha így lesz, az e-kereskedelmet akár gyorsuló növekedés jellemezheti, legalábbis egy ideig.

A legtöbb szakértő kisebb mélységű, de tartós gazdasági recesszióra számít, ami begyűrűzik az e-kereskedelembe is. Minél tovább tart a járványidőszak, annál hosszabb lehet a kilábalási időszak is. Ráadásul a félgőzzel működő gazdaság bizonyosan növeli a visszaesést. Minél lassabban jutunk el a teljes fordulatszámig, annál jelentősebb visszaesést kell ledolgozni. A lakosság fegyelmezettsége lerövidítheti ezt a folyamatot, így minél hamarabb visszatérhetünk a rendes kerékvágásba.

Érdemes látni azt is, hogy a megfelelő erőforrással rendelkező e-kereskedők jelentős bevételnövekedést értek el. A fizikai szaküzletekkel is rendelkező Extreme Digital számos intézkedést vezetett be annak érdekében, hogy a minél nagyobb biztonságot kínáljon a vásárlóinak, illetve a dolgozóinak. Sőt, társadalmi szerepvállalás keretében szájmaszkokat adományozott különböző szervezeteknek, illetve ezek a szájmaszkok beszerzési áron is megvásárolhatók a webáruházban.

Gazdaság

  1. Így változtak eddig Fehérvár ingatlanpiaci árai a koronavírus alatt

    A járvány az ingatlanpiacot is befolyásolja, ami alól hazánk egyetlen települése sem képez kivételt. Mivel még a koronavírus hatásai most jelennek meg az ingatlanpiacon, ezért egyelőre nagy változások nem mentek végbe. Székesfehérváron viszont az már most látszik, hogy az áremelkedés kezd mérséklődni, illetve a panellakásoknál már némi áresés is felfedezhető - irja az ingatlannet.hu legfrissebb jelentése.

    2020.05.21.
  2. Ötmilliárdos városi tőkealap a fehérvári fejlesztésekért

    A tavaly októberi bejelentést követően az MFB Csoporthoz tartozó, elsősorban közepes méretű vállalkozások tőkefinanszírozásával foglalkozó MFB Invest elindította a vállalkozásfejlesztési magántőke alapját Székesfehérváron.

    2020.05.21.
  3. Már lehet jelentkezni az ingyenes informatikai képzésekre

    A gazdaságvédelmi akciótervhez kapcsolódó újratervezés programban megnyílt a jelentkezési lehetőség az ingyenes, 8 hetes informatikai online oktatásra május 11-én.

    2020.05.12.
  4. A fehérvári VT ES Kft. 3D nyomtatott alkatrészek segítségével támogatja a vírus elleni küzdelmet

    A VIDEOTON tagvállalata, a székesfehérvári VT ES Kft. 2016-ban kezdte meg együttműködését egy SLA 3D nyomtatók fejlesztésére és gyártására szakosodott vállalattal. A maszk átalakításához elengedhetetlen 3D nyomtatott elemek – szájsebészetben is használt – biokompatibilis gyanta felhasználásával készülnek. 

    2020.05.11.

Lakossági tájékoztatás

Fehérvár Magazin

Webkamera


360 Fehérvár

Eseménynaptár

2020. Június
h
K
Sze
Cs
P
Szo
V