Turán Frigyes örül, hogy a Székesfehérvár-ralival rajtol a hazai ralibajnokság

A hazai ralisport egyik meghatározó alakja, Turán Frigyes örül annak, hogy a versenynaptár-tervezet szerint március végén, április elején a murvás Székesfehérvár-ralival startol majd az országos bajnoki idény.
2023.02.17. 15:52 |
Turán Frigyes örül, hogy a Székesfehérvár-ralival rajtol a hazai ralibajnokság

Képek: turanmotorsport.hu

A 49 éves versenyző az MTI-nek elmondta, autójuk, a Volkswagen Polo GTI R5 futóműve murván "szenzációs", s részben ennek is köszönhető, hogy az ilyen viadalokon rendre a leggyorsabbak között tudnak lenni.

Az országos ralibajnokság a tervek szerint a március 31. és április 2. között sorra kerülő Székesfehérvár-ralival kezdődik.

Majd májusban a Salgó-rali, júniusban a Mecsek-rali, augusztusban a Veszprém-rali, szeptemberben a Győr Rally Show következik, az idény pedig az október eleji Rally Hungary Eb-futammal zárul Nyíregyházán és környékén.

"A murvás pályákon kifejezetten jó a tempónk, de azt azért nem szabad elfelejteni, hogy az ilyen körülmények nagyon igénybe veszik a technikát, úgyhogy ebből a szempontból nem a legjobb egy vadonatúj autóval murván kezdeni az idényt" - mondta Turán. Hozzátette, Székesfehérváron az első versenynap után biztosan lesz munkájuk az autóval, de ezt a költséget és erőfeszítést előre belekalkulálták a szezonba.

A Shell Helix Ultra csapatának versenyzője úgy fogalmazott, nagyon jó hír, hogy készen állnak az ob küzdelmeire, mert a tavalyi Ózd-ralin nagy balesetet szenvedtek, autójuk pedig annyira összetört, hogy teljes felújításra volt szükség.

"De ha már így alakult, akkor a szokásos, szezon utáni, évenkénti felújítást is elvégeztük mind a karosszérián, mind pedig az egyéb elemeken, sőt, egy kis plusz fejlesztést is végre tudtunk hajtani az autón" - fejtette ki a versenyző, aki az idén is Farnadi Ágnes navigátorral az oldalán áll majd rajthoz az ob-n.

"Fizikális szempontból is sokat tudtunk koncentrálni a felkészülésre, ehhez személyi edzők segítségét vettük igénybe, és úgy érzem, hogy nagyon jó formában vagyunk. Törekedtünk arra, hogy a lehető legjobb autóval vegyünk részt a bajnokságban, úgyhogy a többi most már a szerencsén is múlik" - nyilatkozta Turán, és hangsúlyozta, támogatói körük nem csökkent, ő pedig büszke azokra a partnerekre, akik a nehéz gazdasági helyzet ellenére kitartanak mellettük.

Az ob várható mezőnyéről szólva úgy fogalmazott, általában sokkal inkább a saját háttér megteremtésével foglalkoznak, nem pedig az ellenfelekkel, de vélhetően a feltörekvő fiatal versenyzőkön kívül Hadik András, Vincze Ferenc, Velenczei Ádám és Klausz Kristóf lehet majd a legnagyobb riválisuk.

"A magyar ralisport szerintem Európában az egyik legmagasabb szintet képviseli, mind a versenyzői és csapatlétszámot, mind pedig a tempót tekintve. Nagyon örültem annak, hogy az elmúlt két évben Mads Östberg is itt indult, mert egy WRC2-világbajnokkal felvenni a küzdelmet, egyes szakaszokon legyőzni őt, nagyszerű érzés volt. Különösen jó volt érezni az irányából azt, hogy méltó ellenfeleket lát bennünk, és ezt a személyes beszélgetések alkalmával is megerősítette."

A 2019-es nyíregyházi Európa-bajnoki (ERC) futam győztese elárulta, gondolkodnak azon, hogy a közelben sorra kerülő valamelyik vb-, vagy Eb-futamon is elindulnak, de a támogatóknak megfelelve számukra a magyarországi jelenlét az elsődleges. "Szívesen mennék külföldön, szerettem is menni a vb-n, amikor volt rá lehetőség, ugyanakkor azt nem tehetjük meg, hogy országos bajnoki versenyt hagyunk ki esetleg azért, mert egy nemzetközi viadal nem sikerült jól" - jelentette ki.

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) decemberi tisztújító közgyűlésén elnököt és vezetést váltott a hazai sportági szakszövetség, erről Turán úgy vélekedett, "az elhangzott ötletek és ígéretek nagyon meggyőzők voltak, bízom benne, hogy megvalósíthatók is lesznek."