Tovább zuhant a kiskereskedelmi forgalom Magyarországon

 A kiskereskedelmi forgalom volumene a naptárhatástól megtisztított adatok alapján - 2010 első két hónapjában 4,9 százalékkal, míg februárban 4,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal. A kiskereskedelmi forgalom 2007 áprilisa óta folyamatosan csökken az előző év azonos időszakához képest.
2010.04.23. 09:57 |
A kiskereskedelmi forgalom volumene a naptárhatástól megtisztított adatok alapján - 2010 első két hónapjában 4,9 százalékkal, míg februárban 4,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest - közölte a Központi Statisztikai Hivatal. A kiskereskedelmi forgalom 2007 áprilisa óta folyamatosan csökken az előző év azonos időszakához képest.
 
Az adatok szerint az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2010 első két hónapjában folyó áron 974,2 milliárd értékű árut forgalmaztak, ebből februárban 485,1 milliárd forintnyit. Tavaly, folyó áron számolva mindkét hónapban mintegy 8 milliárd forinttal alacsonyabb volt a forgalom, ám a 2009. márciusi már mintegy 80, illetve 84 milliárd forinttal meghaladta a 2009. januárit és a februárit. Az elmúlt évben 7.279,3 milliárd forint volt a kiskereskedelmi forgalom, ebből az első negyedévben 1.521,7 milliárd forintért vásároltak.
 
Az idei év első két hónapjában a kiskereskedelmi eladások 47 százaléka élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 17 százaléka üzemanyag-, 12 százaléka bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott le, míg a többi üzlettípus együttes részesedése 24 százalék volt. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számítva 2010 első két hónapjában 3,3 százalékkal, februárban 2,9 százalékkal kisebb forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában.
 
Az idén februárban az eladások jelentős részét, 91 százalékát lebonyolító vegyes termékkörű üzletek, hiper- és szupermarketek, illetve a vegyesboltok eladásai 3,6 százalékkal maradtak el a 2009. februáritól. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem februári volumene 0,2 százalékkal mérséklődött az előző hónaphoz mérten.
 
A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítésének volumene az előző év azonos időszakához képest 2010 első két hónapjában 5,3, februárban 3,7 százalékkal csökkent. Az idén februárban a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikküzletek, valamint az összes forgalomból kis súlyt képviselő használtcikk- és illatszerüzletek eladásai növekedtek, miközben a többi üzlettípusban lebonyolított forgalom volumene csökkent.
 
A legnagyobb mértékű visszaesés, 16,8 százalék továbbra is az iparcikk jellegű vegyes üzletek eladásaiban jelentkezett. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áras forgalma 0,6 százalékkal nőtt a januárihoz viszonyítva. Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 2010 első két hónapjában 9,5, februárban 9,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest: a februári eladások kismértékben, 0,6 százalékkal meghaladták az előző havit.

Gazdaság

  1. Sikeres évet zár a Videoton

    A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben. 

    2025.12.15.
  2. Elismerés Sinkó Ottónak

    Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.

    2025.12.10.
  3. Együttműködés és

    Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.

    2025.12.04.
  4. Fejlesztések a Continestnél

    Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.

    2025.12.02.