-
Négy között MÁV Előre
Már csak két hely kiadó a férfi röplabda MOL Magyar Kupa négyes döntőjében, miután csütörtökön a címvédő MÁV Előre Foxconn is biztosította helyét a január végi elődöntőben. A székesfehérvári együttes az idegenben aratott 3-0-s sikere után hazai pályán is három szettben nyert TFSE elleni negyeddöntőben, így magabiztosan jutott tovább.MÁV Előre Foxconn - TFSE 3-0 (14, 20, 16)
2025.12.19. -
Árverés hokimezekből
Az elmúlt évekhez hasonlóan az adventi időszakban ezúttal is egyedi mezekben lép jégre a Volán, melyeket árverésre bocsátanak. A meccsen viselt mezekre való licitálás mellett a speciális dresszekből saját névvel és számmal rendelni is lehet.
2025.12.18. -
Sportos évzáró a Bregyóban
A 101 éves ARAK idén is a Bregyó közi Regionális Atlétikai Központban tartotta hagyományos, karácsonyi évzáró rendezvényét. Az ünnepi műsor mellett díjazták az egyesület bajnokait és kiemelkedő eredményeket elért sportolóit.
2025.12.16. -
Évzáró a Volánnál
Világbajnoki sikert, valamint számos aranyérmet is magukénak tudhatnak az Alba Volán Öttusa Szakosztály ifjú sportolói. Az egyesület pénteken este tartotta évzáró rendezvényét.
2025.12.15.
Tobak Zoltán idén minden versenyén pontot szerzett
A rallye világába négy év kihagyás után visszatérő fehérvári Tobak Zoltán az idei országos bajnokságban négy futamot vállalt egy Mitsubishi Evo VI-ossal. Három versenyt tudott le eddig navigátorával, Szabó Krisztiánnal, mindhárom alkalommal pontot szerzett az RSQ-Team párosa. Legutóbb a Nyírád Rallye-n abszolútban a 16., az A8-as kategóriában pedig a második helyen ért célba.
2008.10.22. 00:37 |
A rallye világába négy év kihagyás után visszatérő fehérvári Tobak Zoltán az idei országos bajnokságban négy futamot vállalt egy Mitsubishi Evo VI-ossal. Három versenyt tudott le eddig navigátorával, Szabó Krisztiánnal, mindhárom alkalommal pontot szerzett az RSQ-Team párosa. Legutóbb a Nyírád Rallye-n abszolútban a 16., az A8-as kategóriában pedig a második helyen ért célba.- Nagyon problémamentes versenyen vettünk részt, ami számomra egy remek felkészülési verseny is volt a jövőre nézve. – értékelt Tobak Zoltán. - Pedig a nyírádi verseny előtti csóri murvás teszten megijedtem. Öt éve nem vezettem murvás szakaszon, és nagyon megijedtem az autótól, mert a kocsi kezelhetősége és úton tartása nehézkes volt, de a versenyen már kezdtem belerázódni, és visszaszokni régi önmagamhoz. A Nyírádi Motorsport Centrumban a prológon még csak a harmincadik időt autóztuk, de az csak a bemelegítés volt. Az első nap első körében, tehát az első négy gyorsaságin óvatosan kezdtem, kialakult egy adok-kapok a riválisaim között, és a legfőbb riválisom, Pintér kiesett. Pergivel és Rongiccsal felvettem a versenyt, a második körre már megvoltak a nyomvonalak a pályán, és megpróbáltam ezeket a szakaszokat tempósabbra venni. Az első nap végén Pergi György hat másodperccel megelőzött, és a kategória hatodik helyén álltam. Az autó belső felvételeit az éjszaka kielemeztük, és ez rengeteget segített. A második nap első gyorsán riválisom tíz másodpercet rám vert, majd a lőtéri és szőci gyorsaságain 14, illetve 16 másodpercet faragtam a hátrányomból. A második körre már 26 másodperces előnnyel tudtam rajthoz állni. Próbáltam az autót beosztani, de az egyik ugratónál leszakadt az autó kartervédője, a nyúlványok, sőt még a vízhűtő is elhajlott, de szerencsére nem tört el, így a szerelőim orvosolni tudták a hibát. A hátralevő szakaszokon arra törekedtem, hogy őrizzem előnyömet a harmadikkal szemben.
Tobak Zoltán idei első versenyén két pontot gyűjtött egy hatodik hellyel, Nyírád előtt Ózdon egy harmadik hely, most pedig egy második pozíció jutott a versenyzőnek. Minden versenyén pontot szerzett a Tobak-Szabó páros, így nyugodtan állítható: ezek az eredmények profi csapatra vallanak…
- A versenyautó mindig 100 százalékosan fel volt készítve, és én is kezdek visszaszokni ebbe a közegbe. Sok-sok kilométert kell ahhoz menni, hogy az ember helyt tudjon állni a magyar bajnokságban, mert nagyon erős autók vannak, és nagyon jó pilóták. Négy évvel ezelőtt az EVO VI-osok voltak a legjobb autók, most pedig már az aktívhajtással rendelkező EVO IX-esekkel nem igazán lehet felvenni a versenyt. Én ezzel az őskori lelettel próbálok helyt állni. Terveink szerint ez az autó is megmarad az idény végén, felkészítjük, és ezzel rengeteget tesztelünk. Emellett jövőre építünk egy EVO IX-es Mitsubishit, amivel ütőképesen ott tudunk lenni az élmezőnyben.
- Ennek az autónak most mi az erőssége?
- Ennek az autónak sok erőssége nincsen. Kevés A-s módosítás van az autón. Sok mindent bevállalok, talán még túl sokat is, s talán a vezetési stílusom, vagy a szerencse miatt nem kerültünk árokba. Nagyon fontos, hogy a jövőben jobb autóval tudjak versenyezni.
Az RSQ-Team egy bajnoki címnek már örülhet idén, hiszen Hideg Krisztián már az utolsó verseny előtt behozhatatlan előnyre tett szert a kategóriájában. A csapat másik pilótája, Tobak Zoltán az egri hatodik helyezésnél ha egy picit jobban szerepel, akkor az utolsó pécsi futam előtt matematikai esélye lenne az összetett harmadik helyének elérésére. Most – három futammal a háta mögött – az összetett hetedik helyén áll, és egy jó idényzárással a negyedik pozícióban végezhet a 2008-as bajnokságban.
- Ha Pécsen is úgy szerepelnénk, mint az egri, az ózdi és a nyírádi viadalon, akkor nagyon elégedett lennék magammal, az autóval és a csapattal is.
A fehérvári pilóta természetesen már a jövőre is gondol, 2009-ben is rajthoz áll.
- Jövőre tiltják az A8-as és a WRC kategóriákat, így egy N-es autóval kell harcba szállnom a pontokért. Komoly csapattal, óriási gumimennyiséggel, és rengeteg pályabejárással, teszttel kell készülnünk a következő idényre. Az első ötbe szeretnék beférni. Bajnoki címről nem álmodozhatom, ha ötödik lennék az év végén, az már jó lenne. A 2010-es év lesz az az időszak, amikor már számomra „égő” lesz, ha nem a dobogón zárom a bajnokságot.