-
Európában a Vidi!
Az MTK elleni kiütéses győzelemmel biztossá vált, hogy a 2024/2025-ös szezonban a Fehérvár FC a Konferencia Liga vagy az Európa Liga selejtezőiben szerepelhet majd nyártól! Fehérvár FC - MTK Budapest 4-0 (3-0)
2024.05.03. -
Győzni kell Szolnokon!
A férfi kosárlabda NB I elődöntőjében, a Szolnoki Olajbányász 110-109-re múlta felül az Alba Fehérvárt, ezzel 2-1-re vezet. Székesfehérváron az ARÉV csarnokban az Alba kezdett jobban, és az utolsó negyedig vezetett is a csapat, de a hajrában fordított a Szolnok. Sikerült ugyan hosszabbításra menteni az összecsapást. A ráadás utolsó másodpercében viszont Demajeo Wiggins sikeres büntetőjével nyert a Szolnok.Arconic-Alba Fehérvár - NHSZ-Szolnoki Olajbányász 109-110 (37-18, 23-30, 18-23, 16-23, 15-16)
2024.05.03. -
Folytatódik az elődöntő
Kedden este 93-81 arányban szenvedett vereséget az Arconic-Alba Fehérvár a Tiszaligetben. A Szolnoki Olajbányász ezzel egyenlített az egyik fél harmadik győzelméig tartó párharcban.
2024.05.03. -
Fókuszban a Fehérvár Küzdősport SE
Berkó Lajos, a Honvédelmi Minisztérium Sportért Felelős Államtitkári Kabinet kabinetfőnöke látogatott a Fehérvár Küzdősport SE-hez. Az egyesület székhelyén Turós Arnold klubvezető mutatta be működésüket.
2024.05.01.
Tobak négy év kihagyás után tér vissza a rallye világába
Április első hétvégéjén ismét felbőgnek a motorok a magyar rallye bajnokságban. Az első futamnak Eger és környéke ad otthont, majd hét futamon át versengenek a gépek és pilótáik a bajnoki pontokért. A mezőnyben ott lesz Tobak Zoltán is, aki 2000-ben a másodosztály bajnokaként került fel a legjobbak közé, azonban most vissza kell rázódnia a rallye világába. Tobak Zoltán négy év kihagyás után ül ismét versenyautó volánja mögé.
2008.04.03. 18:26 |
Április első hétvégéjén ismét felbőgnek a motorok a magyar rallye-bajnokságban. Az első futamnak Eger és környéke ad otthont, majd hét futamon át versengenek a gépek és pilótáik a bajnoki pontokért. A mezőnyben ott lesz Tobak Zoltán is, aki 2000-ben a másodosztály bajnokaként került fel a legjobbak közé, azonban most vissza kell rázódnia a rallye világába. Tobak Zoltán négy év kihagyás után ül ismét versenyautó volánja mögé.
- Nagyon jó érzés visszakerülni a benzingőzös világba. – mosolyog Tobak Zoltán. - A négy év kihagyás nyomot hagy az emberben, és igazán csak a versenyen tudok visszazökkenni a megfelelő rutinba. Nagyon hiányzott már a versenyzés, voltak olyan pillanatok, amikor rám tört a vágy, hogy gyorsan béreljünk egy autót és menjünk a pályára, de aztán ezt a gondolatot gyorsan el is vetettem, mert hirtelen ötlettől vezéreltetve nem lehet versenyezni. Próbáltuk úgy tervezni a jövőt, hogy egy felépített rendszer első állomásaként idén négyszer-ötször ülök autóba, s a jövő évben már N-csoportban egy teljes szezont szeretnék végig versenyezni úgy, hogy eredményt is tudjak elérni.
- Most milyen autó lesz alattad?
- Egy A-csoportos Mitsubishivel fogok indulni, ami számomra még szokatlan. 2001-ben egy Skoda Octavia Kit-karral mentem, majd 2002-2004-ig N-csoportos Mitsubishi Lancerrel rallyeztam. Nagyon más az autó, sokkal erősebb, és sokkal több módosítást lehet rajta eszközölni, mint egy N-es gépen. Más a hajtókar, a dugattyú, más a hengerfej. A váltóban egy tolókerekes, SuperN-es váltó van. Ami furcsa számomra, hogy a rajt után nem kell kuplungolni a váltásnál. Amikor az elektronika fel van kapcsolva, akkor csodálatos autózni a Mitsubishivel, a kanyarokba beszívódik, a féktávokon pedig nagyon hamar megáll.
- Ki lesz a navigátor?
- Tapasztalt, rutinos navigátor ül majd mellettem. Szabó Krisztián lesz a társam, aki korábban Hideg Krisztián és Posta Attila navigátora is volt. 2000-ben még a másodosztályban versenyeztünk egymás ellen, akkor én bajnok lettem, ő pedig nem sok versenyt fejezett be, mindig fel kellett adnia technikai hiba miatt a futamokat.
- Miért az A8 az N csoport helyett?
- Idén még nem tudok teljes bajnokságot menni, és nem is akarok. Ez most egy tesztév lesz, gyűjtöm a kilométereket, s ha nem lesz gond, akkor a következő idényben már egy N-es autóba könnyedén át tudok ülni.
- A tesztek alatt nehéz volt visszarázódni?
- Igen is meg nem is. Nem gondoltam, hogy ilyen erős egy A-s autó. De amikor az ember elkezdi nyomni a gázt a gyorsasági szakaszokon, és próbálgatja a fékeket, a kanyarokat, akkor a harmadik, negyedik fordulónál már visszajönnek az emlékek, és újra berögződnek a mozdulatok.
- Milyen érzésekkel várod a rajtot?
- Izgatott vagyok. Péntek este az egri Dobó téren lesz a rajtceremónia. Az első nap pikantériája az esti gyorsasági szakasz, ahol sötétben kell majd autózni, nagy élmény lesz.
- Lehet ilyenkor félelem egy raliversenyzőben?
- Én félni nem szoktam, csak izgulni. Amikor elrajtol az ember, akkor ilyeneken már nem is gondolkodik, csak a kanyarokra és a gyorsaságikra összpontosít.
- Mely versenyeken áll rajthoz Tobak Zoltán?
- Az idénynyitó után Miskolc rallyen, majd a murvás futamokat az autót kímélendő kihagyom. Az év végén lesz egy nyírádi és egy mecseki futam, melyeken mindenképpen el szeretnék indulni. Sajnálom, hogy idén nem rendezik meg a Fehérvár-Rallye-t.
- Egerben milyen pályák vannak?
- Én leginkább a murvás pályákat szeretem, Egerben azonban inkább gyors, tempós pályák vannak, melyeken akár 230 kilométeres sebességgel lobogunk végig az úton. Akadnak azért technikás, erdei utak is.
- Nagyon jó érzés visszakerülni a benzingőzös világba. – mosolyog Tobak Zoltán. - A négy év kihagyás nyomot hagy az emberben, és igazán csak a versenyen tudok visszazökkenni a megfelelő rutinba. Nagyon hiányzott már a versenyzés, voltak olyan pillanatok, amikor rám tört a vágy, hogy gyorsan béreljünk egy autót és menjünk a pályára, de aztán ezt a gondolatot gyorsan el is vetettem, mert hirtelen ötlettől vezéreltetve nem lehet versenyezni. Próbáltuk úgy tervezni a jövőt, hogy egy felépített rendszer első állomásaként idén négyszer-ötször ülök autóba, s a jövő évben már N-csoportban egy teljes szezont szeretnék végig versenyezni úgy, hogy eredményt is tudjak elérni.
- Most milyen autó lesz alattad?
- Egy A-csoportos Mitsubishivel fogok indulni, ami számomra még szokatlan. 2001-ben egy Skoda Octavia Kit-karral mentem, majd 2002-2004-ig N-csoportos Mitsubishi Lancerrel rallyeztam. Nagyon más az autó, sokkal erősebb, és sokkal több módosítást lehet rajta eszközölni, mint egy N-es gépen. Más a hajtókar, a dugattyú, más a hengerfej. A váltóban egy tolókerekes, SuperN-es váltó van. Ami furcsa számomra, hogy a rajt után nem kell kuplungolni a váltásnál. Amikor az elektronika fel van kapcsolva, akkor csodálatos autózni a Mitsubishivel, a kanyarokba beszívódik, a féktávokon pedig nagyon hamar megáll.
- Ki lesz a navigátor?
- Tapasztalt, rutinos navigátor ül majd mellettem. Szabó Krisztián lesz a társam, aki korábban Hideg Krisztián és Posta Attila navigátora is volt. 2000-ben még a másodosztályban versenyeztünk egymás ellen, akkor én bajnok lettem, ő pedig nem sok versenyt fejezett be, mindig fel kellett adnia technikai hiba miatt a futamokat.
- Miért az A8 az N csoport helyett?
- Idén még nem tudok teljes bajnokságot menni, és nem is akarok. Ez most egy tesztév lesz, gyűjtöm a kilométereket, s ha nem lesz gond, akkor a következő idényben már egy N-es autóba könnyedén át tudok ülni.
- A tesztek alatt nehéz volt visszarázódni?
- Igen is meg nem is. Nem gondoltam, hogy ilyen erős egy A-s autó. De amikor az ember elkezdi nyomni a gázt a gyorsasági szakaszokon, és próbálgatja a fékeket, a kanyarokat, akkor a harmadik, negyedik fordulónál már visszajönnek az emlékek, és újra berögződnek a mozdulatok.
- Milyen érzésekkel várod a rajtot?
- Izgatott vagyok. Péntek este az egri Dobó téren lesz a rajtceremónia. Az első nap pikantériája az esti gyorsasági szakasz, ahol sötétben kell majd autózni, nagy élmény lesz.
- Lehet ilyenkor félelem egy raliversenyzőben?
- Én félni nem szoktam, csak izgulni. Amikor elrajtol az ember, akkor ilyeneken már nem is gondolkodik, csak a kanyarokra és a gyorsaságikra összpontosít.
- Mely versenyeken áll rajthoz Tobak Zoltán?
- Az idénynyitó után Miskolc rallyen, majd a murvás futamokat az autót kímélendő kihagyom. Az év végén lesz egy nyírádi és egy mecseki futam, melyeken mindenképpen el szeretnék indulni. Sajnálom, hogy idén nem rendezik meg a Fehérvár-Rallye-t.
- Egerben milyen pályák vannak?
- Én leginkább a murvás pályákat szeretem, Egerben azonban inkább gyors, tempós pályák vannak, melyeken akár 230 kilométeres sebességgel lobogunk végig az úton. Akadnak azért technikás, erdei utak is.