Tízmilliárdokkal csökkent a biztosítók kgfb bevétele

A múlt év végi kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban annyit engedtek a biztosítók a díjaikból, hogy összességében 20-25 milliárd forinttal is csökken idén az ebből származó díjbevételük - közölte a biztositas.hu internetes alkusz. A kampányban biztosítót váltó 1,5 millió ügyfél mintegy 40 százaléka az internetes honlapok ügyfelei közül került ki.
2010.02.18. 18:04 |
A múlt év végi kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban annyit engedtek a biztosítók a díjaikból, hogy összességében 20-25 milliárd forinttal is csökken idén az ebből származó díjbevételük - közölte a biztositas.hu internetes alkusz.
 
A múlt év végi kgfb kampányban a 4 millió ügyfélből 952 ezer váltott biztosítót, további 500 ezren pedig felmondták a biztosításukat, majd - alacsonyabb díjjal - ugyanahhoz a biztosítóhoz tértek vissza. A 125 milliárd forintos kgfb díjbevételhez képest a kárráfordítás 65 milliárd forint volt, a különbségből adtak kedvezményt a kampányban a biztosítók.
 
A biztositas.hu közleménye a számok megerősítése után kifejti, hogy az autósok megtakarítása mintegy 13-17 ezer forint volt szerződésenként, ami összességében 20-25 milliárd forintos megtakarítást eredményez idén. Mindez akár 100 milliárd forint körülire csökkentheti, a tavalyi 125 milliárdos kgfb piacot. A kampányban biztosítót váltó 1,5 millió ügyfél mintegy 40 százaléka az internetes honlapok ügyfelei közül került ki.
 
A biztositas.hu a későbbiekben további díjcsökkentésre lát lehetőséget, mivel Nyugat-Európa sok országában a kgfb-t művelő biztosítók 5-15 százalékos veszteséget könyvelnek el ezen a részpiacon. Magyarországon viszont még profitabilis a kgfb piac.
 

Magyarország