-
Elismerés Sinkó Ottónak
Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.
2025.12.10. -
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02. -
30 éves a Mondelēz székesfehérvári gyára
Idén ünnepli harmincadik évfordulóját a Mondelēz székesfehérvári gyára. Az üzemben három évtizede készítenek olyan Magyarország- és Európa-szerte kedvelt csokoládékat és kekszeket, mint a Milka, a Pilóta keksz, a TUC, a Vaníliás Karika és az OREO.
2025.12.02.
Titkok titka - Októberben nyit a Lidl?
A német anyavállalat magyarországi leánya a közelmúltban felépítette harmincezer négyzetméteres, naponta százötven vagon áru befogadására képes székesfehérvári logisztikai központját. A magyar kiskereskedelmi lánc belső köreiből kiszivárgott információk szerint a cég kiképezte a nyitáshoz szükséges személyzetet is (nincs olyan nap, hogy ne találnánk újságban Lidl álláshirdetést), vagyis minden összeállt a nagyszabású megnyitóra. Úgy tudni, mindezt komoly reklámkampány előzi majd meg. Székesfehérváron nem épített még a cég kiskereskedelmi áruházat.
A német Lidl már közel egy tucat üzletet épített meg országszerte, megnyitásukat egyszerre tervezi. A harmincezer négyzetméteres logisztikai raktár is készen áll már.
Információk szerint október közepén megnyitja magyar bolthálózatát az alacsony árszínvonaláról ismert, német tulajdonú Lidl diszkont-áruházlánc. Az érintett önkormányzatok némelyike alátámasztotta az információt, hozzátéve, hogy tudomásuk szerint az ország több pontján felépült és berendezett, ezerhatszáz-kétezer négyzetméter alapterületű egységeket egyszerre avatják majd fel. Jelenleg az időpont egyeztetése zajlik.
Már kész
A német anyavállalat magyarországi leánya a közelmúltban felépítette harmincezer négyzetméteres, naponta százötven vagon áru befogadására képes székesfehérvári logisztikai központját. A magyar kiskereskedelmi lánc belső köreiből kiszivárgott információk szerint a cég kiképezte a nyitáshoz szükséges személyzetet is, vagyis minden összeállt a nagyszabású megnyitóra. Úgy tudni, mindezt komoly reklámkampány előzi majd meg.
A Lidl a nyitásról továbbra is hallgat, már-már katonás fegyelemmel utasítják el az ezzel kapcsolatos kérdéseket. A cég több mint egy éve jelen van a magyar piacon, és még egyszer sem szólalt meg terveiről, tapasztalatairól és lehetséges üzletnyitásairól, miközben folyamatosan toborozta felső és középvezetőit, illetve munkavállalóit. A sajtó rendelkezésére álló piaci információk szerint a társaság eddig Debrecenben, Szegeden, Gyulán, Pécsett, Veszprémben, Kaposváron, Kalocsán, Pápán, Esztergomban, Komáromban és Móron épített üzletet, illetve hozott létre helyi leányvállalatot vagy telephelyet.
Olcsó?
Az ágazati elemzők szerint a főként saját márkás termékcsaládjait anyaországában rendkívül olcsón értékesítő kiskereskedelmi lánc magyarországi indulása a piac átrendeződését okozhatja. Ez persze attól függ, milyen gyorsan képes fejleszteni üzlethálózatát. Itthon egyébként a Tengelmann-csoporthoz tartozó Plus és a Rewe-csoporthoz tartozó (mindkettő német) Penny Market nevezhető diszkontláncnak.
Az Európa-szerte dinamikusan terjeszkedő Lidl tavaly jelentette be, hogy két éven belül legalább harminc üzletből álló országos hálózatot hoz létre Magyarországon. A multinacionális áruházlánc a közelmúltban nyitotta meg 14 üzletből álló szlovákiai hálózatát. Árai ott tizenöt-harminc százalékkal alacsonyabbak a konkurensekéinél.