-
Nyílt nap az alapszakokról
Az Óbudai Egyetem Alba Regia Karának képzéseit ismerhették meg az érdeklődők a kar pénteki nyílt napján. Elhangzott, az egyetem és így a fehérvári kar immár második éve a legfelső szegmensben szerepel a nemzetközi egyetemi rangsorban.
2025.12.12. -
Fehérvári Huszárok Napja
A Fehérvári Huszárok Egyesülete a hagyományokhoz hűen Pátzay Pál lovasszobránál emlékezett meg december 11-én az egykori 10-es huszárezred hőseiről. Az 1914. decemberében Limanowa mellett lezajlott csata során a magyar lovasság hősiesen megküzdött az orosz csapatokkal, és megállította azok előre nyomulását.
2025.12.11. -
Nyílt nap az alapszakokról
Nyílt napot tartott az Óbudai Egyetem Alba Regia Kara Székesfehérváron. A programon a város és a kar vezetői köszöntötték a középiskolás érdeklődőket, a résztvevők pedig átfogó tájékoztatást kaptak az egyetem képzési kínálatáról.
2025.12.12. -
A limanowai csata hőseire emlékeztek
A limanovai csata 111. évfordulója alkalmából tartottak a Szent István Művelődési Házban. A programot a hagyományos megemlékezés követte a Városház téren a 10-es huszárok emlékművénél.
2025.12.11.
Tervben a székesfehérvári vasútvonal felújítása
A MÁV szerkezeti változásainak említésekor mindig felröppen az a hír is, járatokat szüntetnek meg, esetleg egyharmaddal kevesebb vonat jár majd. A vezérigazgató azonban cáfolt a közszolgálati rádióban,mint kijelentette, nem szokásos szeptember közepén járatot megszüntetni, vagy menetrendet változtatni. "A következő olyan nagyobb vonal, amihez műszakilag hozzányúlunk, az valószínűleg a székesfehérvári." -jelentette ki a MÁV vezérigazgatója.
A MÁV szerkezeti változásainak említésekor mindig felröppen az a hír is, járatokat szüntetnek meg, esetleg egyharmaddal kevesebb vonat jár majd. A vezérigazgató azonban cáfolt a közszolgálati rádióban,mint kijelentette, nem szokásos szeptember közepén járatot megszüntetni, vagy menetrendet változtatni. "A következő olyan nagyobb vonal, amihez műszakilag hozzányúlunk, az valószínűleg a székesfehérvári." -jelentette ki a MÁV vezérigazgatója.
Amikor a MÁV Rt. a maga stratégiáját megfogalmazta, azt határozta meg, hogy az elővárosi és a minőségi távolsági közlekedésre fekteti a hangsúlyt, ahol a legtöbb utas van, többet, jobbat, komfortosabbat szeretnének adni. Ez együtt jár azzal, hogy ott, ahol jelentős kihasználatlanságok vannak, a közlekedő vonatok számát - igazodva az utasok valós igényéhez - valamivel csökkentsék. Ez nem érinti a MÁV szolgáltatási felelősségét, feladatuk viszont, hogy minél kevesebbet használjanak el az adófizetők pénzéből, "racionálisabban kell működni" -mondta a vezérigazgató.
az elővárosi közlekedést erősítik
Budapest előváros 70-80 kilométer sugarú kör, ahonnan 11 vasútvonal érkezik a fővárosba. Talán a külső határ Szolnok, Vác, Szob, Esztergom, Székesfehérvár. Itt közlekedik a MÁV fizető utasainak 40 százaléka. Szeretnének jobb minőségű szerelvényeket beállítani, elindította a MÁV azt a programot, amelyik 30, plusz 30 korszerű villamos-elővárosi motorvonat beszerzésére irányul, és reményeik szerint 2005-2006-ban az első szerelvény már beérkezhet. Hozzátartozik a pályafelújítás is, hogy egy jobb menetrendet tudjanak adni. "A következő olyan nagyobb vonal, amihez műszakilag hozzányúlunk, az valószínűleg a székesfehérvári." -jelentette ki a MÁV vezérigazgatója.