-
Nemzeti Gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 69. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. Kedden 18 órakor misével, majd utána 19 órakor mécsesgyújtással emlékeznek Fehérváron az Országalmánál, az 56-os forradalom és szabadságharc mártírjaira.
2025.11.04. -
A gyrosokat ellenőrzik
Az élelmiszer-higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások betartása, a nyomonkövethetőség biztosítása és a megfelelő konyhatechnológia alkalmazása érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos ellenőrzést rendelt el a gyrost árusító éttermekben és büfékben - közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.
2025.11.03. -
Óraátállítás vasárnap hajnalban
2025-ben a téli időszámítás október 26-ára virradó éjjel kezdődik. Ez azt jelenti, hogy vasárnap hajnali 3 órakor egy órával vissza kell állítani az órákat 2 órára, így ezen az éjszakán egy órával többet alhatunk.
2025.10.24. -
Éjszakai forgalomkorlátozás lesz szombaton és vasárnap az M7-esen
Éjszakai forgalomkorlátozás mellett folytatódik hétvégén az új velencei gyalogos híd építése. 2025. október 18-án, szombaton 22 órától lezárják az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát a 44-es és a 46-os km-ek között, várhatóan vasárnap 12 óráig.
2025.10.17.
Tanulmány készül a mobiltarifacsomagok közötti eligazodásról
Magyarországon a mobilszolgáltatók több mint száz különböző tarifacsomagot kínálnak ügyfeleik számára. A fogyasztók viszonylagos rugalmatlansága miatt azonban ez a széles paletta a díjcsomag kiválasztása pillanatáig érdekes, hiszen a későbbiekben nagyon ritka a tarifacsomag váltás. Szakértők szerint egy átgondolt szabályozás segíthetné az eligazodást, de ehhez alapos hatásvizsgálatokra van szükség. Magyarországon a telefonálni kívánó ügyfél pontosan 109 különböző díjcsomagból választhat.
2010.01.29. 16:23 |
Magyarországon a mobilszolgáltatók több mint száz különböző tarifacsomagot kínálnak ügyfeleik számára. A fogyasztók viszonylagos rugalmatlansága miatt azonban ez a széles paletta a díjcsomag kiválasztása pillanatáig érdekes, hiszen a későbbiekben nagyon ritka a tarifacsomag váltás. Szakértők szerint egy átgondolt szabályozás segíthetné az eligazodást, de ehhez alapos hatásvizsgálatokra van szükség.

A csupán három magyarországi mobilszolgáltató akkora mennyiségű tarifakonstrukciót zúdít meglévő, vagy leendő ügyfeleire, ami nagyon nehezen áttekinthető. Az előfizetéses, feltöltő kártyás, valamint az üzleti ügyfelek számára kínált díjtáblázatok alapján, Magyarországon a telefonálni kívánó ügyfél pontosan 109 különböző díjcsomagból választhat.
Ez a szám külföldön sem alakul másképp, az Egyesült Királyságban a Vodafone még a magyar piacon igénybe vehető 29 díjcsomagnál is több választási lehetőséget nyújt. A T-Mobile németországi tarifacsomagjai nagyrészt megegyeznek a Magyarországon kínáltakkal, a Pannon anyavállalata a norvég Telenor, azonban lényegesen kevesebb, áttekinthetőbb díjcsomagot kínál norvég ügyfeleinek.

A helyzet pikantériáját csak növeli, hogy mindegyik szolgáltatónál vannak még mindig olyan tarifa konstrukciók, ahol külön díjtétel vonatkozik a hálózaton belüli és kívüli hívásokra. Ez komoly aggodalmat kelthet, hiszen a szabad számhordozás miatt a hívó félnek fogalma sem lehet arról, hogy melyik hálózatba telefonál, s így mennyit fizet az adott beszélgetésért. Ez a körülmény azonban nem feltétlenül foglalkoztatja a szolgáltatókat, hiszen az ügyfeleik nagy részét a szerződés megkötése után egyáltalán nem érdeklik a percdíjak, illetve a rá vonatkozó tarifák esetleges változásai. Nagyon alacsony ezért a tarifacsomag-váltók száma, illetve kimutatható egy viszonylag nagyarányú érdektelenség a folytatott beszélgetések díjaival kapcsolatban.
A nemes szándék egyértelmű, a szolgáltatók minden ügyfelük telefonálási szokásának megfelelő díjcsomagot akarnak kialakítani, ami azonban oda vezet, hogy egy nagyon nehezen áttekinthető, bonyolult termékpalettát tárnak a felhasználók elé. Az ügyfelek „tarifa-rugalmatlansága” miatt azonban ez a törekvés túlzottnak tűnhet.
Hosszabbtávú megoldást talán a szektor megfelelő gazdasági szabályzása jelenthetne. Dr. Pápai Zoltán, szabályozási szakértő, az Infrapont tanácsadó cég vezetője szerint „szabályozással ugyan bizonyosan lehetne csökkenteni a tarifacsomagok számát, de nem biztos, hogy ez a fogyasztók érdekeit szolgálná. Lehet, hogy könnyebb lenne az eligazodás a díjtételek között, de egy ilyen intézkedés a díjak vagy a szokásos hívásokért fizetett számla emelkedéséhez is vezethet. Egy szabályozás bevezetése előtt mindenképpen célszerű az adott területre kiterjedő hatásvizsgálat elvégzése. Az azonban már most, egy ilyen vizsgálat előtt is elmondható, hogy a hatáselemzésből rengeteg hasznos következtetést vonhatunk le, amelyek mind a szolgáltatók, mind a fogyasztók érdekeit szolgálhatják.
Tény, hogy a magyarországi piacon csupán három szolgáltató van jelen, külföldön, ahol akár 5-6 cég tarifái közül választhatnak az ügyfelek, még szerteágazóbb a kínálat.