Székesfehérváron is tiszteletét tette a svéd legenda

Nürnbergből indította útjára egy német utazási iroda csütörtökön reggel  az a különvonatot, amelynek útja a „Nohab, Balaton und Piroschka” elnevezést kapta. A három Nohabbal közlekedő szerelvény pénteken a Keleti pályaudvarról indult 7:50 perckor Balatont megkerülő útjára, közben több helyen is időzve kicsit: Székesfehérváron, Fülén, Csajágon és Szepezdfürdőn is kaptak az utasok negyedóra–húsz perceket a vonatkeresztek miatt vagy fotózásra.
2018.05.11. 13:25 |
Székesfehérváron is tiszteletét tette a svéd legenda

A Németországból érkező - hazánkban csütörtökön délután Hegyeshalomnál begördülő - szerelvényt az Altmark Rail kötelékébe tartozó My 1149-es húzta, előfogat-mozdonyként az M61 006-ost kapta meg. Pénteken reggel Keleti pályaudvar kiindulóponttal kezdetét vette a Balaton megkerülése, három Nohabbal. Az My 1149-es elé befogták a NOHAB-GM Alapítvány Tizeskéjét és ismét csak az M61 006-ost. A szerelvény kilenc óra előtt pár perccel érkezett városunkba és mintegy tíz percet állt a Székesfehérvári Vasútállomás ötös vágányán, majd tovább indult Fülén, Csajágon és Balatonszepezdfürdőn át Tapolca felé.

Tapolcáról délután négy órakor indul tovább a szerelvény Keszthely irányába, és egy húsz perces balatonszentgyörgyi megállást leszámítva gyakorlatilag komolyabb időzés nélkül közlekedik vissza a Keletibe, tehát a különleges szerelvény pénteken délután még egy alkalommal áthalad Székesfehérváron.

1954-ben a NOHAB az ausztrál ML2-es mozdony tervének módosításával elkészítette az első dízelmozdonyokat a DSB (Dán Államvasutak) részére. A MÁV 1960-ban kiírt pályázata eredményeképpen egy példány érkezett Magyarországra, majd a próba után egy húszdarabos széria, az M61-es sorozat beszerzését határozták el. A mozdonyok megbízhatósága messze földön híres, Szicíliától Norvégiáig ma is rendszeres használatban vannak.

Fehérvári színes