-
Vakvezetőkutyák világnapja
A Látássérültek Regionális Közhasznú Egyesülete (LÁRKE) a vakvezetőkutyák világnapja alkalmából idén ismét belvárosi sétát és egy kötetlen beszélgetést szervez április 26-án, pénteken 16 órától. A program célja: a társadalmi szemléletformálás során tudatosítani a vakvezetőkutyák fontosságát, jogait, munkáját.
2024.04.24. -
Bolondballagás 2024.
A végzős diákok a bolondballagáson még közösen buliznak egy jót április 30-án, kedden. A jelmezbe öltözött osztályok bemutatóit idén is zsűri értékeli, a legjobbnak ítélt osztály 175 ezer, a második helyezett 125 ezer, a harmadik pedig 100 ezer forint hozzájárulást kap az érettségi bankettjének költségeihez.
2024.04.24. -
Csütörtök a Gárdonyiban
Asztalitenisz, karate és társastánc is lesz április 25-én, csütörtökön a Gárdonyi Géza Művelődési Ház és Könyvtárban. A foglalkozások mindegyike egy sorozat része, melyekre érdeklődési körhöz igazodóan minden érdeklődőt szeretettel várnak!
2024.04.24. -
Floralia belépőt nyerhetnek
A Szent István Király Múzeum és a Museum Café kocsmakvízében a játékosok ezúttal a Föld napjához kapcsolódóan Élet a bolygónkon címmel kapnak kérdéseket. A szórakoztató tematikus kvízjátékra 3-5 fős csapatok jelentkezését várják. A csapatok a szokásos nyeremények mellett a hétvégi Floraliára is nyerhetnek belépőket.
2024.04.24.
Székesfehérváron is tiszteletét tette a svéd legenda
A Németországból érkező - hazánkban csütörtökön délután Hegyeshalomnál begördülő - szerelvényt az Altmark Rail kötelékébe tartozó My 1149-es húzta, előfogat-mozdonyként az M61 006-ost kapta meg. Pénteken reggel Keleti pályaudvar kiindulóponttal kezdetét vette a Balaton megkerülése, három Nohabbal. Az My 1149-es elé befogták a NOHAB-GM Alapítvány Tizeskéjét és ismét csak az M61 006-ost. A szerelvény kilenc óra előtt pár perccel érkezett városunkba és mintegy tíz percet állt a Székesfehérvári Vasútállomás ötös vágányán, majd tovább indult Fülén, Csajágon és Balatonszepezdfürdőn át Tapolca felé.
1954-ben a NOHAB az ausztrál ML2-es mozdony tervének módosításával elkészítette az első dízelmozdonyokat a DSB (Dán Államvasutak) részére. A MÁV 1960-ban kiírt pályázata eredményeképpen egy példány érkezett Magyarországra, majd a próba után egy húszdarabos széria, az M61-es sorozat beszerzését határozták el. A mozdonyok megbízhatósága messze földön híres, Szicíliától Norvégiáig ma is rendszeres használatban vannak.