-
Alba győzelem az OSE ellen
Az Alba Fehérvár kosarasai a válogatott szünet után, szombaton este fogadták az OSE csapatát az Alba Regia Sportcsarnokban. A végig kiélezett meccs a végjátékban dőlt el, végül Pongó és Vojvoda pontossága billentette a mérleg nyelvét az Alba felé.ALBA FEHÉRVÁR–MVM-OSE LIONS 87–84 (19–27, 21–17, 26–22, 21–18)
2025.12.06. -
Gerlach győztes bemutatkozása
A Hydro Fehérvár AV19 hétvégén idegenbeli túrára utazott Ausztriába, szombaton Innsbruckban lépett pályára a csapat. A Volán az újonnan igazolt Max Gerlach két találatának köszönhetően győztesen távozott Tirolból, holnap pedig a Vorarlberg ellen folytathatja a pontok gyűjtését.Innsbruck - Hydro Fehérvár AV19 2-4
2025.12.06. -
Skate Fehérvár a MET Arénában
A MET Aréna ismét rangos nemzetközi műkorcsolya-versenynek ad otthont: vasárnapig tart a Skate Fehérvár, a European Criterium sorozat második állomása. A verseny csütörtökön kezdődött el.
2025.12.05. -
Fehérvári házaspár a SportBarátokban
Zárórészéhez érkezett a népszerű SportBarátok beszélgetéssorozat 2025-ben. Vakler Lajos vendégei ezúttal egy nemzetközileg is ismert és elismert házaspár Pánczél Anikó és Abkarovits Géza voltak.
2025.12.04.
Székesfehérvári sikerek a Mediterrán Kupán - vitorlázás
Aligha szegte a résztvevők kedvét az immár hagyományos Mediterrán Kupa, megfelelő szélerősség miatt többször elhalasztott rajtja: az eredetileg délelőtt 11-re meghirdetett 5 perces rajtot végül 12:30-kor lőhette el a zsűrihajó. Ekkor kezdte meg az 5 napos versenyét az a 27 egység, amely 40 és 45 láb hosszú hajóival arra vállalkozott, hogy az Adria legszebb ékköveként számon tartott szigeteken a legjobb szelet fogja vitorláiba.
A versenyt ugyan a 45 lábas hajók számára rendezik, rövidebb, egész pontosan 40 lábas hajóval 8 egység szintén útnak indult, 5 perccel a „nagyok” után. Az első etap közben rögvest kiderült: a végső győzelemre sem esélytelenül, hiszen sorra hagyták le a kicsik a nagyhajókat.
A vitorlázás a milliméterek sportja. A legapróbb beállításokon akár 3-4 kilométeres sebesség is nyerhető, a jól megválasztott fordulók, a kötelek „áttépésének” gyorsasága, a legénység összeszokottsága, a kormányos pedagógiai érzéke mind értékes perceket is jelenthet.
A verseny első napján a Biogradtól a Piŝkera sziget mellett elhelyezett bójáig tartó távot végül az első ellenőrzési pontig le kellett rövidíteni, mert a „szélhiány” miatt a mezőny nem ért volna célba a 18 óráig kijelölt szintidőn belül. Így a teljes táv 40 százalékánál intették le a futamot, amelyet a nagy hajókkal induló profik nyertek: első az Uksa nevű hajóval versenyző csapat lett, Légrádi Márk kapitánnyal. Második az Ichtys lett, Jakab Lászlóval a kormánynál, a harmadik pedig a Perla nevű hajó lett, Gáspár Pállal.
A kicsik igencsak kitettek magukért a kavargó szélben. A nagyhajók többségét maguk mögé utasítva - az 5 perces hátrányt messze ledolgozva - a Mirna nevű hajó Németh Ákos vezényletével megnyerte az első szakaszt. Második Papp Roland székesfehérvári csapata lett, a Tedi nevű hajóval, akiket még az előző esti késői kikötés miatt a biogradi partiőrök reggel kellőképp meggyötörtek, míg a harmadik Kőszegi Zoltán lett, a szintén székefehérvári csapat részvételével segédletével,a Mancával. Mindkét kapitány győzelemként ünnepelte a dobogós helyet, hiszen az eddigi versenyeken ez még sohasem sikerült nekik.
