-
Leásnak a gyökerekig
A Herbarius program soron köbvetkező eseményén Csalára hívja a gyógynövények szerelmeseit Lencsés Rita. Az ősz derekán eljött az ideje a gyökerek kiásásának. Október 13-án, vasárnap a kosarakkal, kis ásókkal és vágóeszközökkel felszerelt résztvevők a fekete nadálytő, a katángkóró, a nagy bojtorján, a csalán, a gyermekláncfű és a fehér mályva gyökerét gyűjthetik be.
2024.10.10. -
Virágos Székesfehérvár 2025
A 2025 tavaszán kiosztandó növényekre, komposztálóra, esővízgyűjtőre, fecskefészekre, madárodúra és denevérodúra 2024. szeptember 25. és 2024. október 10. között lehet pályázni. Társasházak és Intézmények esetén a megpályázott csomagon felül igényelhető kilenc tő vadszőlő a kukaketrecek befuttatására.JELENTKEZNI ITT LEHET!
2024.10.10. -
Tökfaragó délután lesz
Az ősz beköszöntével hangulatos programokkal várják a Székesfehérvári Kulturális Központ munkatársai a családokat, gyerekeket a városrészek közösségi házaiban. Tökfaragás, lámpások, séta – erre lesz lehetőség a Kisfaludi Közösségi Házban október 18-án, pénteken 17 órától.
2024.10.10. -
Csoportokat is fogad az élményösvény
A Gárdonyi Géza Művelődési Ház előtt júniusban átadott IllaBerek Élményösvényt eddig elsősorban a családok látogatták, ám az ősz beköszöntével megnyílt annak a lehetősége is, hogy óvodai, iskolai csoportok jelentkezzenek be és kapjanak „szakvezetést”. Az ösvény manóházai mesés feladatokkal, fejtörőkkel várják a gyermekeket.
2024.10.10.
Székesfehérvári iskolákba érkezett a Giro d’Italia Roadshowja
A versenyt népszerűsítő kerékpáros gyerekprogramokat tartottak csütörtökön két fehérvári iskolában is. Délelőtt a Kossuth Lajos Általános Iskolában, délután pedig a Németh László Általános Iskolában várták a gyerekeket. A programokat az ORFK és a Giro d’Italia szervezte, volt többek között KRESZ-pálya, bringa párbaj és interaktív közlekedésbiztonsági előadás is.
Szeretnénk a kerékpározás népszerűsítése mellett a közúton való közlekedés biztonságát is hangsúlyozni - mondta Kamuti Balázs Giro d’Italia Nagy Rajtjának vezetője. A biciklizés nagyon népszerű hazánkban és Európában az élmezőnybe tartozunk a minden napi kerékpárhasználók számában. A szabadidős és a versenyszerű kerékpározás pedig az elmúlt években ugrásszerűen megnőtt. Ez köszönhető egy kicsit a Giro-nak is, illetve olyan versenyzőknek, mint Valter Attila, aki mellett több magyar versenyző is van már a nemzetközi élmezőnyben.
Óriási lehetőség és élmény, hogy a Grande Partenza három szakasza Magyarországon lesz érintve Székesfehérvárt – mondta Mészáros Attila alpolgármester, aki arról is beszélt, hogy az elmúlt években sokat tett a város azért, hogy a kerékpáros közlekedésre felhívják a figyelmet. „Kicsit sajnálom, hogy csak egy átmenő szakasz és egy részhajrá lesz Székesfehérváron, de úgy gondolom, így is nagy élmény lesz majd a verseny.”
Mint kiemelte, azt látjuk, hogy egyre többen használnak biciklit. Hangsúlyozta, hogy az elmúlt években az állami és az EU-s forrásokat is úgy tudtuk felhasználni, hogy az útfelújításoknál a kerékpáros infrastruktúrát is tudtuk javítani. Irányhelyes kerékpársávokat, felfestéseket vagy kerékpárutat építettünk. Idén is számos kerékpáros fejlesztés lesz Fehérváron: ilyen például a Zámoly-Kiskút út melletti kerékpárút megépülése vagy a Palotai úti kerékpárút fejlesztése és a déli összekötő út mentén is jó ütemben halad a 2.5 méter széles önálló kerékpárút építése.
A Balaton - Budapest kerékpárút városi szakaszainak kiépítéséhez komoly egyeztetéseken vannak túl a szakemberek. Hamarosan végleges lesz az útvonal és megépülhet a városon belüli szakasz is – mondta Mészáros Attila. Kisfaludnál a Fehérvárra bevezető szakasz és a Balatoni úton a Szabadbattyán felé menő szakasz építése is jó ütemben épül és hamarosan elkészül. Ehhez kapcsolódóan kerékpáros megállók, pihenők, kerékpáros pontok kialakításában is gondolkozik Székesfehérvár.
Egyre jobb és biztonságosabb megoldásokat találnak a közlekedési szakemberek a kerékpárosoknak, mert úgy látjuk, hogy sokan nem merik a kerékpárutakat használni és inkább sajnos a járdát részesítik előnyben, mert félnek a forgalomtól. Ez azonban egy közös „tanulási” folyamat kell, hogy legyen mind az autósok, mind pedig a kerékpárosok részéről. Ezúton is bátorítanék mindenkit, hogy használják a kerékpárutakat!