-
NATO 25
A Honvédség és Társadalom Baráti Kör Székesfehérvári Szervezete „25 ÉV SZÖVETSÉGBEN – BIZTONSÁGBAN” elnevezéssel jubileumi kiállítást készített hazánk NATO csatlakozása 25. évfordulója alkalmából. A tárlatot a Kodolányi János Egyetem, a Honvédség és Társadalom Baráti Kör Székesfehérvári Szervezete és a Fejér Vármegyei Civil Közösségi Szolgáltató Központ együttműködve nyitotta meg a Kodolányi János Egyetem Rákóczi utcai épületében
2024.05.03. -
Elkezdődött a ballagási hét
A hagyományokhoz hűen a ballagási hét ünnepi nyitányaként a ballagó osztályok osztályfőnökeit köszöntötték hétfőn az Órajátéknál. Székesfehérvár közössége nevében dr. Cser-Palkovics András polgármester mondott köszönetet a pedagógusok munkájáért.
2024.04.29. -
Folytatta munkáját a Választási Bizottság
Csütörtök után, péntek délelőtt folytatta munkáját a Város Helyi Választási Bizottsága. Az ülésen 2 napirendi pontról esett szó.
2024.05.03. -
Használható az új parkoló
Hivatalosan is használható a vasútállomás déli részén készült 153 férőhelyes új parkoló - adta hírül Székesfehérvár polgármestere közösségi oldalán.
2024.05.03.
Székesfehérvár - Komárom - július 4-től újra lesz vonatközlekedés
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium július 4-én öt vasúti mellékvonalon indítja újra a személyforgalmat. A szaktárca döntése alapján első körben a korábban szüneteltetésre ítélt Székesfehérvár-Komárom közötti vasúti közlekedés is újraindul négy másik mellett. Kezdetben jellemzően napi négy járatot használhatnak majd az utasok. Ez a szám a decemberi menetrendváltással, az addig lefolytatandó kistérségi egyeztetések nyomán változhat.
2010.06.22. 07:06 |
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium július 4-én öt vasúti mellékvonalon indítja újra a személyforgalmat. A szaktárca döntése alapján első körben a korábban szüneteltetésre ítélt Székesfehérvár-Komárom, Zirc-Veszprém, Pápa-Csorna, Karcag-Tiszafüred és Lajosmizse-Kecskemét szakaszokon, összesen mintegy 210 kilométeren közlekedhetnek ismét vonatok. Az intézkedéssel a kormány a vidék lakosságmegtartó képességét kívánja erősíteni, az érintett térségeket, településeket a gazdaság vérkeringésében tartani.
A változás 53 állomást vagy megállóhelyet érint közvetlenül. A nagyvárosoktól a Kecskemét környéki tanyavilágig 32 település összesen mintegy 350 ezer lakosa választhatja ismét a vasutat uticélja eléréséhez. Az induló menetrendet a tárca a hivatásforgalmi igényekhez (iskolába és munkába járáshoz) igazítja. Kezdetben jellemzően napi négy járatot használhatnak majd az utasok. Ez a szám a decemberi menetrendváltással, az addig lefolytatandó kistérségi egyeztetések nyomán változhat.
A szakminisztérium a forgalomszüneteltetett vonalak lépcsőzetes újranyitását tervezi. Reményeink szerint az idei év végéig további 4-6 viszonylaton lehet ismét vasúti személyszállítás. Az ütemezés a műszaki és személyi lehetőségek (pályaállapot, járművek és vasutasok rendelkezésre állása) függvénye. A rendkívüli esőzések és árvíz okozta károk különösen Észak-Magyarországon nehezítik meg a vonalak újbóli átadását. A Szilvásvárad-Putnok és az Abaújszántó-Hidasnémeti szakaszokon elsőként a szükséges helyreállítási munkákat kell elvégezni.
A MÁV Zrt. feladata, hogy az újraindítás pályavasúti feltételeit és a szükséges járműkapacitást jelentős ráfordítás nélkül, legkésőbb 2010. június 30-ig biztosítsa. A minisztérium számít az érintett önkormányzatok közreműködésére és szerepvállalására az állomásépületek és környezetük rendbetételében és karbantartásában.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a szárnyvonalak ügyét a korábbi kormányzati megközelítéssel szemben döntően nem hatékonysági kérdésként kezeli. A takarékossági törekvések nem írhatják felül a társadalmi igényeket. A kormánynak tekintettel kell lennie a vállalati gazdálkodásban figyelembe nem vehető körülményekre is. A vidék lakosságmegtartó képessége nem csökkenhet rövid távú szempontok miatt. Az államnak évente 300-350 milliárd forintjába kerülő közösségi közlekedésben a vasúti szárnyvonalak szüneteltetésétől remélt megtakarítás alig néhány milliárd forint.