-
Ugorj be most!
Újabb állomásához érkezett hétfőn este az Ugorj be most! színházi improvizációs sorozat. Jótékony céllal rendezték meg az estet, melynek teljes bevételével – összesen 165.000 forinttal – ezúttal az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központot támogatták.
2024.03.18. -
Megkezdték a fűnyírást
Múlt héten elkezdték már a munkát és ebben az évben is ütemterv szerint végzik a parkfenntartók a közterületi fűnyírást a város egész területén. Összesen 3.8 millió négyzetméternyi területen dolgoznak és ha tavasszal szükséges lesz több mint száz parkfenntartó vesz részt a kaszálási munkában.
2024.03.18. -
Mit jelent nekem a Húsvét?
Óvodás és iskoláskorú gyermekek számára hirdetett húsvéti rajzpályázatot a VOKE Vörösmarty Mihály Művelődési Ház és Könyvtár. Az alkotásokat mindenki szabadon választott módszerrel készítheti el, a pályamunkák beérkezési határideje március 20.
2024.03.18. -
Ugorj be most!
Folytatódik az Ugorj be most! improvizációs színházi játéksorozat Székesfehérváron. A Petőfi Kultúrtanszéken március 18-án, hétfőn 18.00 órakor kezdődő est bevételével az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központot támogatják. Jegyek több helyszínen kaphatóak.
2024.03.18.
Székesfehérvár biciklis hőtérképét is elkészítette a Magyar Kerékpárosklub
A Magyar Kerékpárosklub tavaly, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával ismét megszervezte a Bringázz a Munkába kampányt. Újításuk volt a Bike Citizens alkalmazás, ami majdnem 6000 regisztrált felhasználó tekeréseinek útvonalát rögzítette. Minden felhasználó térképen láthatta a saját tekeréseit, melyek alapján összesített hőtérképek is készültek a mérésekből. Az adatok összevetésével látszik, hogy milyen útvonalakon tekertek a résztvevők.
2019.01.13. 14:11 |
A főváros, Debrecen és Székesfehérvár biciklis hőtérképét a biciklis érdek-képviseleti szervezet a napokban tette ki a honlapjára. A térképből pedig jól látszanak a városok, így Székesfehérvár népszerű biciklis útvonalai, melyek nem minden esetben követik az adott város úthálózatát.
A részletesebb – de továbbra is anonim - adatelemzésből azt is ki tudták szűrni, hogy milyen kerülőutak, és tömegközlekedéssel vagy autóval nem járható alternatív útvonalak népszerűek a kerékpározók körében, vagy éppen milyen sebességgel tekernek az egyes helyeken kerékpározók. Az így megszerzett tudást a kerékpárosklub fel tudja használni a szakmai munkánkban és fejlesztések iránti javaslattételeiben.