-
Átadták a legnagyobb csarnokot
Az Alba-Zöchling Kft. a cég történetének legnagyobb összegű beruházásában 3 milliárd forintból építette fel új raktárcsarnokát. Az új épületet szerdán délután ünnepélyes keretek között avatták fel. Az alkalommal bejelentették, hogy Cserta János alapító-tulajdonos helyét fia, Cserta Róbert veszi át a cégvezetésben.
2023.12.06. -
Újabb csekk a Vasvárinak
A Székesfehérvári Vasvári Pál Gimnázium és az Howmet-Köfém Kft. együttműködése eredményeként ebben az évben is 20 ezer dolláros – közel 7 millió forintos – támogatásban részesítette a STEM természettudományos, műszaki és mérnöki pályák felé orientáló iskolai projektet a vállalat Alapítványa.
2023.12.06. -
Bővít a Howmet-Köfém
Új gyárcsarnokot épít és jelentősen bővíti kapacitását a Howmet-Köfém Kft. Székesfehérváron. Az új egységben a gyár által hazánkban kifejlesztett, „Dura Bright” bevonattal ellátott keréktárcsákat fogják gyártani, melyek könnyen tisztíthatóak, így felhasználóbarátok. A 17 milliárd forintos beruházást 5 milliárd forinttal támogatja Magyarország kormánya – hangsúlyozta a keddi alapkőletételen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
2023.12.05. -
Óbudai nyílt napok
Két nyílt napot szerveznek az Óbudai Egyetem székesfehérvári képzéseinek a bemutatására december 11-én, illetve 2024 január 15-én. Az alkalmakon lehetőséget biztosítanak az egyetem duális partnereinek is a kitelepülésre, illetve a tájékoztatók mellett, bemutatják a legújabb laborokat is.
2023.12.04.
Sport és branding - Fiatal Vállalkozók Hete Székesfehérváron

A szakmai előadásokat követően egy kerekasztal-beszélgetés keretében a sport városbranding-re gyakorolt hatásáról osztotta meg a napi gyakorlati tapasztalatokat a hallgatósággal Mészáros Attila alpolgármester, Simon Balázs 79x válogatott kosárlabda játékos, az Arconic-Alba Fehérvár kosárlabda csapat ügyvezetője és Kaszás Attila, a ViWa VitaminWater tulajdonosa.
A Fiatal Vállalkozók Hetében izgalmas és informatív rendezvényeket szerveznek országszerte ezen a héten. A vállalkozók, kezdő vállalkozók és érdeklődők lehetőséget kapnak, hogy mélyebben belelássanak a vállalkozások rejtelmeibe, előadásokon inspirálódjanak, valamint egyes témakörökben tudásukat fejlesszék. A "Sport és branding" témakörére fókuszáló előadói estnek Székesfehérvár adott otthon az Alba Regia Sportcsarnok VIP termében szerdán.
Ifj. Tóth György, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) Fejér vármegyei elnöke a megnyitón elmondta: az esemény célja, hogy segítse a fiatal vállalkozókat abban, hogy a szakmai előadások alkalmával megértsék a sport és a márkaépítés közötti kapcsolatot, valamint, hogy hogyan lehet hatékonyan ezen kapcsolatokat a vállalkozások ismertségének és elismertségének növelésére fordítani, bővítsék tudásukat, gazdagodjanak új információkkal. Szeretnék, ha minél többen nyitnának vállalkozásukkal a sport szellemisége és a sportolók teljesítménye felé.
A vállalkozások gazdasági környezetéről Tóth György, a "Kisbefektetői Klub" megalapítója tartott előadást. A vezető pénzügyi stratéga szólt arról, hogy a pénzügyi intelligencia tanításával, fejlesztésével szeretnék elérni azt, hogy a lehető legtöbb magyar család tudatosan tervezze pénzügyeit, felismerve, hogy a megfelelő időben meghozott helyes pénzügyi döntéseikkel, alapvetően befolyásolhatják saját jövőjüket.
Botka István, a Prémium Média & Sport Management Zrt. vezetője arról beszélt, hogyan reklámozzon és brandeljen hatékonyan sportolókkal egy vállalkozás.
A szünet után a témakörben rendezett kerekasztal-beszélgetésen Mészáros Attila, Székesfehérvár alpolgármestere, Kaszás Attila, a ViWa VitaminWater tulajdonosa és Simon Balázs 79x válogatott kosárlabda játékos, az Arconic-Alba Fehérvár kosárlabda csapat ügyvezetője osztotta meg gondolatait, tapasztalatait a sport egyéni, csapat- és városbrandingre gyakorolt hatásáról.
Mészáros Attila örömét fejezte ki, hogy egy újabb platform nyílt ezen a rendezvényen a fehérvári fiatal vállalkozók találkozójára, szakmai eszmecserére. „A város közösségét a sport és a kultúra tartja össze, erősíti. Van úgy, hogy egy szombat este akár 10 ezer ember választja programnak csapataink mérkőzéseit. A sport kiemelt stratégiai ágazat Székesfehérvár életében, amely egyszerre örömet és feladatot is ad. Az, hogy számtalan sportklub működik eredményesen, és akár csapat, akár egyéni sikereikkel erősítik a város hírnevét, öröm. A feladatot a támogatások jelentik, például a tavalyi évben tíz különböző sportágban volt első osztályú csapata a városnak. Ezt finanszírozni kell a rendelkezésre álló keretből." A sport városbranding szerepéről szólva példaként említette, hogy az elmúlt években - Székesfehérvár sportmúltjának köszönhetően – több területen is felkerültünk a nemzetközi térképre, említve a Gyulai Memorialt, a Giro d’Italia-t.