Sikeresen zárult a Jancsárkertben a hulladékmentes piacozásért hirdetett akció

A tisztább, hulladékmentes piacozásért hirdetett akciót a Közép-dunántúli Regionális Innovációs Ügynökségés és számos civil szervezet. A kampányban nemcsak információkat szerezhettek a vásárlók a fenntartható életmódról, hanem nyereményekért is játszhattak. A játék eredményhirdetésére szombaton a Jancsár piacon került sor.
2020.08.01. 13:40 |
Sikeresen zárult a Jancsárkertben a hulladékmentes piacozásért hirdetett akció

A fenntarthatóságért dolgozó fehérvári összefogás résztvevői - a Ki? – Ti & Mi csapata, a Közép-dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség és a 2LIFES közösség, a Sárréti Ökokör, a Mum Goes Green és a Táska Rádió - júliusban a hulladékmentes piacozással kapcsolatban környezettudatos termelőkkel, információkkal és pontgyűjtő akcióval várták a vásárlókat.

A játék lényege az volt, hogy aki az árusoktól nem kért műanyag zacskót, hanem vászontáskával, saját dobozzal vagy bármilyen tartós eszközzel indult vásárolni, az aláírást kapott a pontgyűjtő füzetébe. A legtöbb füzetbe a legtöbb pontot összegyűjtők szombaton kreatív ajándékcsomagot vehettek át a Jancsárkertben.
Dr. Baráth Gabriella, a Közép-Dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség tanácsadója elmondta, hogy a KDRIÜ jó közösséget hozott össze a 2LIFES projekt keretében, olyan embereket, akiknek szívügye a környezetvédelem. "A műanyagmentes július világméretű kampánya adott apropót arra, hogy Jancsárkert piacon szervezzünk akciót a hulladékmentes vásárlás népszerűsítésére. Pontgyűjtő füzetet készítettünk és minden egyes vásárlás, amihez nem kértek a vásárlók az árustól szatyrot, egy pontot ért. A hónap végén, a 4 hétvége után ezeket a füzeteket egy dobozba dobták be a résztvevők. Sikeres kampányt zártunk, közel 5000 vásárló fordult meg ezeken a hétvégéken a piacon és legalább a 30%-uk találkozott velünk." - mondta el Dr. Baráth Gabriella.
A KDRIÜ tanácsadója örömét fejezte ki, hogy a szemléletformálást sikerült olyan szintre emelni, hogy az ajándékozáson és ne a büntetésen legyen a hangsúly: "Lesznek majd olyan intézkedések, amelyek áremelkedéssel, büntetéssel próbálják az egyszer használatos műanyagokat visszaszorítani. Mi a jutalmazásra helyeztük a hangsúlyt és 8 önkéntessel, 4 hétvégén 1500 vásárló bevonásával 600 pontgyűjtő füzetet osztottunk ki. 15 díjazottat választottunk ki a legtöbb pontot elérők közül sorsolással, akik a 2LIFES közösség tagjainak felajánlásából farmerből készült táskákat, újrahasznosított anyagokból készült ékszereket és számos más kreatív ajándékot vehettek át." - tette hozzá Dr. Baráth Gabriella.