Sikeres volt a Kodolányi János Főiskola akkreditációja

A Magyar Akkreditációs Bizottság határozata alapján a Kodolányi János Főiskola sikeresen eleget tett az akkreditációs feltételeknek, amely 2019. december 31-ig érvényes. A MAB véleménye szerint a főiskola egyik legsikeresebb oktatási területe a gazdaságtudományi, miután a képzések adottságai mindkét oktatási helyszínen kiemelkedőek.
2014.07.17. 15:40 |
A Magyar Akkreditációs Bizottság határozata alapján a Kodolányi János Főiskola sikeresen eleget tett az akkreditációs feltételeknek, amely 2019. december 31-ig érvényes. A MAB véleménye szerint a főiskola egyik legsikeresebb oktatási területe a gazdaságtudományi, miután a képzések adottságai mindkét oktatási helyszínen kiemelkedőek.
A MAB 2014. július 4-i 2014/7/X. számú akkreditációs határozata kimondja, hogy a Kodolányi János Főiskola megfelel azoknak a minőségi elvárásoknak, amelyeket a törvény szellemében a MAB állásfoglalása a főiskola akkreditációs feltételeinek tekint. Az akkreditációs jelentés a főiskola erősségeiről szólva megemlíti az autonóm működést, a rugalmas szervezeti struktúrát és a hatékony képzési rendszert. Kiemeli, hogy a Kodolányi János Főiskola megfelelően irányított felsőoktatási intézmény, a külső környezeti kihívásokra időben és jól reagál, a működés belső feltételeit azokhoz igazítja.
 
A MAB véleménye szerint a főiskola egyik legsikeresebb oktatási területe a gazdaságtudományi, miután a képzések adottságai mindkét oktatási helyszínen kiemelkedőek. Stabil jövőképpel bírnak még a szociális munka és kommunikáció és média szakok is. A bizottság a kommunikáció képzés vonzerejét a TV-s és médiacégeknél való komoly gyakorlati lehetőségben látja, amelyek a Kodolányin jobban adottak, mint a többi hasonló képzést végző fővárosi intézményben.
 
A jelentés külön kiemelte a pezsgő tudományos légkört, megemlítve a főiskolai átlagokhoz képest jobb hallgatói TDK szereplést, különösen 2013-ban (20 nevezett dolgozat, 3 első, 3 második, 1 harmadik helyezés, 3 különdíj).
 
Mindezeken túl pozitívan értékelte a bizottság a széleskörű nemzetközi tudományos kapcsolatokat, a tanulástámogatáshoz szükséges eszközök és hallgatói szolgáltatások elérhetőségét, valamint a Kodolányira jellemző, az oktatás hatékonyságát szolgáló „családias légkör” biztosítását.