Rossini csodálatos egyházzenei alkotása csendült fel az V. Musica Sacrán

Kiváló olasz énekesek vendégfellépésével csendült fel vasárnap este Giachino Rossini csodálatos egyházzenei alkotása, a Petite messe solennelle a Nemzeti Emlékhelyen. A Musica Sacra idei koncertjén az egyesített kórusok és az Alba Regia Szimfonikus Zenekar előadásában, az olasz operazene világhírű szakértője, Ács János vezényletével hallhattuk a klasszikus dallamokat.

2018.08.12. 23:28 |
Rossini csodálatos egyházzenei alkotása csendült fel az V. Musica Sacrán

Vasárnap este egyedülálló élmény részese lehetett az, aki meghalgatta az V. Musica Sacra hangversenyt a Nemzeti Emlékhelyen, ahol a mise műfajának egy különleges darabja csendült fel. A művet az édesanyáknak ajánlotta Ács János karmester a koncert elején.

Rossini Kis miséje nem is olyan kicsi. A zenekar, a kórus és a szólisták együttes hangzása, továbbá a látvány a Nemzeti Emlékhelyen, hacsak bő másfél órára is, de a lelkünkben felépítette az egykori koronázó bazilikát és minden bizonnyal királyaink is boldog szívvel tekintettek le arra a csodára, amit a Musica Sacra hozott el ősi koronázó városunkba. A közönség hosszú percekig tartó vastapssal köszönte a páratlan zenei élményt a Nemzeti Emlékhelyen.

A kifejezetten operai hangvételű darabban a bel canto varázslatos dallamvilágát megszólaltató áriák mellett a reneszánsz és barokk zenéjét idéző tételek is helyet kaptak.

Az olasz szólisták között Luciano Ganci volt a legismertebb név, a tenor énekelt már a MÜPA- ban, de bemutatkozott a miskolci Opera Fesztiválon is.

A mezzoszoprán Chiara Tirotta, és 34 éves tortonai születésű bariton, Filippo Polinelli mellett a szoprán szerepében a fiatal Sarah Tisba lépett fel a Nemzeti Emlékhelyen, aki hazájában a Verdi Konzervatóriumban végzett és 2012-ben döntős volt a veronai Maria Callas Énekversenyen.

Giachino Rossini 1864-ben befejezett kompozíciója műfajának különleges képviselője, mely címét eredeti, tizenkét énekesből, két zongorából és harmóniumból álló előadó-apparátusáról kapta. A nagy kórusra és zenekarra átdolgozott változat 1866/67-ben készült, bemutatója 1869-ben volt. A mise zenéjét egyfajta stile misto (kevert stílus) jellemzi: a kifejezetten operai hangvételű, a bel canto varázslatos dallamvilágát megszólaltató áriák mellett a reneszánsz és barokk zenéjét idéző tételek is helyet kaptak benne.