Robotek - tehetséggondozó szakkör - sikeresen zárult a telekis program

Az EMMI által meghirdetett Nemzeti Tehetség Program keretében a tavalyi évben 1.5 millió Ft támogatást nyert a Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola, a program a Robotek címet kapta.
2019.07.13. 09:14 |
Robotek - tehetséggondozó szakkör - sikeresen zárult a telekis program

A projekt célja olyan, az általános iskolásoknak szóló tehetséggondozó szakkör megszervezése volt, mely szorosan kapcsolódik a matematikához, a digitális kompetenciához, de nem tananyagot tanít.

Az iskola beszámolója szerint fontos volt, hogy a program sok játékos elemet tartalmazzon, melyek a tanulási szakaszok hatékonyságát erősítik. A gyermekek környezetében lévő problémák manipulatív, tárgyi tevékenységgel való cselekvő megoldása alapot biztosított a gondolati problémamegoldásnak, s ezáltal a világ megértésének és a gondolkodás fejlődésének. Produktív, komplex gondolkodtató feladatokkal szembesítették  őket. 

A tanultak felhasználását gyakorlati feladatmegoldásokban igyekeztek alkalmazni.

Az algoritmikusgondolkozás, a logikai készségek és finommotorikus készségek mellett programjuk számos kompetenciaterületen gazdagította a gyermekeket.

Megismertették a tanulókat a modern programozás alapjaival, a tervezés-megvalósítás-tesztelés folyamatával. A szakkörön 2-3 fős csoportokban dolgoztak, így felfedezhették, megismerhették a csapatmunka fontosságát, az abban rejlő lehetőségeket.

A program keretében ellátogattak a Future Parkba Budapestre, ahol egy interaktív kiállításon, játszóházban vettek részt. Az Alba Innovárban a szülőkkel együtt Lego robotokat programoztak, és megismerkedtek a humanoid robotokkal.

Háromnapos bentlakásos szaktábort szerveztek Pécsre, amelynek elsődleges célja a közösségépítés és a személyiség fejlesztése volt. A különböző térképolvasási, tájékozódási feladatokat a gyakorlati életben is kipróbálhatták a gyerekek. Amellett, hogy elmélyítették a tehetséggondozó foglalkozásokon tanultakat, új, gyakorlati jellegű kérdéseket oldottak meg. A gyermekeket is bevonták a szervezésbe, a program összeállításába, a program költségvetésének kidolgozásába. A Vasarely Múzeum látogatásával megmutatták tanítványaiknak a síkbeli ábrázolás művészi megnyilvánulását, az absztrakció művészetét. Ellátogattak a Pécsi Egyetem informatika karára is.

A térlátás fejlesztéséhez eszközöket is vásároltak a pályázatból. Hasznosulásuk a térszemlélet, a problémamegoldó gondolkodás, kreatív gondolkodás, önálló munka és az önellenőrzés fejlesztésében várható.