-
Nemzeti Gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 69. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. Kedden 18 órakor misével, majd utána 19 órakor mécsesgyújtással emlékeznek Fehérváron az Országalmánál, az 56-os forradalom és szabadságharc mártírjaira.
2025.11.04. -
A gyrosokat ellenőrzik
Az élelmiszer-higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások betartása, a nyomonkövethetőség biztosítása és a megfelelő konyhatechnológia alkalmazása érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos ellenőrzést rendelt el a gyrost árusító éttermekben és büfékben - közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.
2025.11.03. -
Óraátállítás vasárnap hajnalban
2025-ben a téli időszámítás október 26-ára virradó éjjel kezdődik. Ez azt jelenti, hogy vasárnap hajnali 3 órakor egy órával vissza kell állítani az órákat 2 órára, így ezen az éjszakán egy órával többet alhatunk.
2025.10.24. -
Éjszakai forgalomkorlátozás lesz szombaton és vasárnap az M7-esen
Éjszakai forgalomkorlátozás mellett folytatódik hétvégén az új velencei gyalogos híd építése. 2025. október 18-án, szombaton 22 órától lezárják az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát a 44-es és a 46-os km-ek között, várhatóan vasárnap 12 óráig.
2025.10.17.
Pénteken újraindul a vonatközlekedés a vörösiszap áradásban megsérült vasúti pályaszakaszon
Megteremtődtek a biztonságos közlekedés feltételei Kolontár-Devecser térségben, ezért a Budapest–Székesfehérvár-Szombathely vasútvonalon november 5-én, 0 óra 00 perctől ismét a megszokott menetrend szerint közlekedhetnek a vonatok. Október 4-én a vörösiszap-tározó gátszakadása miatt a vasúti pálya olyan súlyosan megrongálódott, hogy az utasoknak vonatpótló autóbuszokra kellett átszállni.
2010.11.04. 10:29 |
Megteremtődtek a biztonságos közlekedés feltételei Kolontár-Devecser térségben, ezért a Budapest–Székesfehérvár-Szombathely vasútvonalon november 5-én, 0 óra 00 perctől ismét a megszokott menetrend szerint közlekedhetnek a vonatok. Október 4-én az ajkai timföldgyár vörösiszap-tározójának gátszakadása miatt a vasúti pálya olyan súlyosan megrongálódott, hogy az utasoknak Ajka és Somlóvásárhely között vonatpótló autóbuszokra kellett átszállni. Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elrendelte a vasúti forgalom előkészítését, miután a Veszprém Megyei Védelmi Bizottság garanciát adott arra vonatkozóan, hogy a bevezetett biztonsági intézkedések és az elvégzett védelmi munkák biztosítják a vasúti közlekedés biztonságát.
November 5-től a személyszállító vonatok ismét a közforgalmú menetrend szerint közlekednek, és valamennyi, a menetrendben feltüntetett állomáson és megállóhelyen, így Kolontáron is megállnak. A helyreállított vonalszakaszon ugyan még sebességkorlátozás lesz érvényben, és emiatt néhány perces késések is előfordulhatnak, de az utasoknak már nem kell átszállniuk vonatpótló autóbuszokra.
Az ajkai timföldgyár vörösiszap-tározójának október 4-i gátszakadása miatt egy hónapon keresztül szünetelt a vonatközlekedés. Október 20-ig befejeződtek ugyan a súlyosan megrongálódott vasúti pálya helyreállítási munkálatai, de a teljes körű biztonság garantálásáig, vagyis a vasútvonalat védő gát megépítéséig a MÁV nem indította újra a vonatközlekedést. Az intézkedéssel a MÁV Csoport az utasok és a vasúti személyzet biztonságát tekintette elsődlegesnek.
|
Október 4-én a Budapest–Székesfehérvár–Szombathely vasútvonalon Ajka és Devecser között az ajkai timföldgyár zagytározójának gátszakadása miatt a vörösiszap teljesen elmosta a vasúti pályát, amely olyan súlyosan megrongálódott, hogy a vasúti közlekedés leállt. A másfél méter magasan áradó iszap 1500 méteres szakaszon tette tönkre a vasúti pályát, de teljesen megrongálódtak a biztosítóberendezések és a felsővezeték-tartó oszlopok is. A közlekedés helyreállítását nehezítette a levegő portelítettsége, ezért az utasok védelme érdekében október 12-től november 5-ig, az újraindításig Somlóvásárhely és Ajka között buszok közlekednek a vonatok helyett. A megnövekedett menetidő és az átszállások miatt változott a Budapest–Székesfehérvár–Szombathely vasútvonal és néhány csatlakozó vonal menetrendje is.
A súlyos ipari katasztrófa óta a MÁV a Katasztrófavédelem szakembereivel folyamatosan együttműködve dolgozott a megsérült pálya helyreállításán annak érdekében, hogy az érintett szakaszon megindulhasson a személy- és teherszállítás. A sérült pálya vörösiszappal szennyezett részét nagynyomású mosással a vágányon járó gépekről (úgynevezett UNIMOG-ról) tisztították meg, a sínszálakon és a betonaljakon pedig ecettel, illetve gipsszel semlegesítették a szennyeződést. A szakemberek a zúzott kövek bontását nagyteljesítményű gépekkel kezdték meg, de több helyen csak kézi erővel lehetett a szennyeződést eltávolítani a sínekről. A katasztrófa során a MÁV Csoportnak közel 500 millió forint kára keletkezett.
|