Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon a Jövő Mobilitása Szövetség szerint

Öt év alatt megnégyszereződik a tisztán elektromos autók száma a Jövő Mobilitása Szövetség szerint: az adatok alapján az idén az első 10 hónapban mintegy ötven százalékkal, 18 800-ra nőtt az elektromos autók száma Magyarországon, míg az előrejelzés szerint 2022 végén már 30 ezer, három éve múlva 75 ezer, 2026 végén pedig 125 ezer elektromos autó közlekedik majd a magyar utakon.
2022.01.01. 11:08 |

A szövetség közleménye szerint az elektromos közlekedési eszközök - főként autók - használatának legfőbb gátja a magas a vételár, a töltőpontok szűkössége és az alacsonyabb hatótáv volt 2020-ban.

Mivel a felmérések szerint az emberek 52 százaléka még hagyományos autóval közlekedik, s csak 48 százalékuk elektromos eszközökkel, kerékpárral, közösségi közlekedéssel, vagy gyalog, Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke a következő év fontos feladatának tartja a mikromobilitás részarányának további növelését a városi közlekedésben, az elektromos eszközök hatótávjával kapcsolatos félelmek és tévhitek eloszlatását, valamint a közösségi közlekedés népszerűsítését a fiatalok körében.

A fenntartható közlekedés fejlesztésében érdekelt 41 vállalat iparági képviseletének, a Jövő Mobilitása Szövetségnek célja az is, hogy 2022-ben az elektromos autóvezetés a járművezetői oktatás részévé váljon, országosan mindenütt elérhetők legyenek az elektromos járműtöltők és széles körben elterjedjenek a közösségi közlekedést támogató "last mile" megoldások, vagyis az elérendő úticél utolsó szakaszában is legyen a fenntartható közlekedést segítő eszköz. Például az autó csomagtartójában legyen egy roller és azzal tegye meg a csomagszállító az utolsó szakaszát az útnak.

Ezen felül javaslatot fognak tenni az otthontöltés elszámolhatóságának a megoldására és a társasházi töltőtelepítés egyszerűsítésére.

Pukler Gábor elmondta azt is, hogy a 4-5 éve elsőként nagy számban üzembe helyezett elektromos autók most kezdenek megjelenni a használtautó piacon, ami szintén sokkal elérhetőbbé teszi ezeket a gépkocsikat, amelyek árait az akkumulátor hatótávolsága határozza meg elsősorban, nem a gyártási év, vagy a megtett kilóméterek. Hozzátette, Magyarországon egy autóval átlagosan 70-80 kilométert tesznek meg, így a városi közlekedésben ma már az elektromos autó a legversenyképesebb megoldás. A szövetség számítása szerint 100 kilométert feleannyi összegből lehet megtenni elektromos autóval, mint dízel- vagy benzines meghajtású kocsival. Ez a különbség tovább növelhető, ha valaki otthon tölti az elektromos autóját, mert akkor negyedakkora összegből is utazhat: otthoni töltés esetén, kilowattonként 40 forinttal számolva, 100 kilométer megtétele 680 forintba kerül, miközben egy benzines autó esetében ez körülbelül 2800 forint.
Elmondta, mindent figyelembe véve, egy középkategóriájú elektromos autó teljes élettartamra vetített költsége alacsonyabb a fosszilis autókénál: az elektromos autók vásárlását pályázati források támogatják, jóval kisebbek a szervíz- és fenntartási költségei, adókedvezményt, parkolási kedvezményt vehet igénybe a tulajdonosa.

A szövetség tájékoztatása szerint már a vidéki városokban is vannak dugók, éppen ezért fontos lenne vonzóvá tenni a közösségi közlekedést a városlakók számára zöld buszokkal, kiegészítő közlekedési eszközökkel. Példaként közölték, Székesfehérváron az egy főre jutó autók száma nagyon nagy, a majdnem 100 ezres városban 40-50 ezer autó van, ami kiegészül az agglomerációból érkező autókkal.

Pukler Gábor arról is beszélt, hogy a fejlett világban már elfogadott része a kultúrának, hogy nem kell feltétlenül birtokolni egy autót, hanem bérlik őket. Közölte, Budapesten is fokozatosan javul a helyzet, autóból, robogóból és rollerből is egyre több érhető el.

Kifejtette, az eszközök bérelhetősége miatt évente legalább 400 millióval kevesebb kilométert autóznak Európában: a közösségi autózás elterjedése azért is fontos, mert egy megosztott gépjármű 7-10 saját gépkocsit is képes kiváltani.

Ezzel a fenntartható megoldással szerinte a kontinens ambiciózus klímacéljai megvalósításának irányába is nagy lépést tesz: egyetlen közösségi autó éves szinten több mint 12 tonnával képes csökkenteni az európai szén-dioxid kibocsátást.

Gazdaság

  1. Munkahelyi egészségvédelem a VIDEOTON-ban - minden eszközt bevetnek

    A munkahelyi egészségmegőrzés a vállalati kultúra szerves részét képezi a Videoton Holding Zrt-nél. Sinkó Ottó vezérigazgató részletesen számolt be a Gazdasági Kalauznak arról, hogy milyen erőfeszítéseket tesznek dolgozóik egészségének megőrzéséért.

    2022.01.25.
  2. Külpiaci növekedéshez kapott támogatást a Videoton Holding Zrt.

    A Külpiaci Növekedési Támogatási Program keretében a Videoton Holding Zrt. több mint 400 millió forintnyi állami támogatást kapott bulgáriai üzeme fejlesztéséhez. A támogatásról szóló oklevelet pénteken délután Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter személyesen adta át Videoton Holding Zrt. vezetőségének.

    2022.01.21.
  3. Kihívásokkal teli évben is stabil gazdálkodással számol az idei költségvetés Székesfehérváron

    Elkészült Székesfehérvár 2022. évi költségvetésének tervezete. Ma a Városházán sajtónyilvános tájékoztató keretében dr. Cser-Palkovics András polgármester aláírta az előterjesztést és átadta azt dr. Bóka Viktor címzetes főjegyző számára. A tervezetet január 28-án, jövő pénteken tárgyalja a város Közgyűlése.

    2022.01.21.
  4. Megkezdődött a Szakma Kiváló Tanulója verseny területi előválogatója

    Az SZKTV/OSZTV szakmai versenyek írásbeli területi előválogatói megkezdődtek, több mint 400 fő vesz részt a következő hetekben a területi előválogatókon.

    2022.01.13.
  1. „2021 – Újra jobb gazdasági évet zártunk Székesfehérváron!”

    „A város gazdasági teljesítményének egyik jó mérőszáma, hogy mennyi adóbevétele van az önkormányzatnak.” – írja közösségi oldalán dr. Cser-Palkovics András polgármester, aki a 2021-es esztendő adóbevételeit, vagy éppen például a magánszemélyek helyiadó-mentességét alapul véve mutatja be posztjában a helyi gazdaság, illetve az önkormányzati gazdálkodás aktuális adatait. 

    2022.01.04.
  2. Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon a Jövő Mobilitása Szövetség szerint

    Öt év alatt megnégyszereződik a tisztán elektromos autók száma a Jövő Mobilitása Szövetség szerint: az adatok alapján az idén az első 10 hónapban mintegy ötven százalékkal, 18 800-ra nőtt az elektromos autók száma Magyarországon, míg az előrejelzés szerint 2022 végén már 30 ezer, három éve múlva 75 ezer, 2026 végén pedig 125 ezer elektromos autó közlekedik majd a magyar utakon.

    2022.01.01.
  3. Egy év alatt átlagosan 13 százalékkal nőttek a lakásbérleti díjak

    Országos szinten 1,1 százalékkal nőttek a bérleti díjak a kiadó lakások piacán novemberben az egy hónappal korábbihoz képest, így januárhoz képest már 13 százalékos volt a növekedés. A KSH és az ingatlan.com adatai alapján Székesfehérváron a legmagasabbak a vidéki árak, átlagosan 124 ezer forintért kínálják a kiadó ingatlanokat, ami a helyi életminőségnek és a város dinamikus gazdasági életének is köszönhető.

    2021.12.28.
  4. Épül a magyar szuperbank: 2022 tavaszán egyesül a Budapest Bank és az MKB

    2022. március 31-én egyesül a Magyar Bankholding két tagbankja, a Budapest Bank és az MKB Bank, majd 2023 második negyedévében a Takarék Csoport is csatlakozik az egyesült bankhoz. A folyamat eredményeként Magyarország második legnagyobb kereskedelmi bankja jön létre.

    2021.12.21.

Aranybulla emlékév 2022.

Facebook

Eseménynaptár

2022. Január
h
K
Sze
Cs
P
Szo
V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Fehérvár Magazin

Webkamera


360 Fehérvár