-
Nemzeti Gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 69. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. Kedden 18 órakor misével, majd utána 19 órakor mécsesgyújtással emlékeznek Fehérváron az Országalmánál, az 56-os forradalom és szabadságharc mártírjaira.
2025.11.04. -
A gyrosokat ellenőrzik
Az élelmiszer-higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások betartása, a nyomonkövethetőség biztosítása és a megfelelő konyhatechnológia alkalmazása érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos ellenőrzést rendelt el a gyrost árusító éttermekben és büfékben - közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.
2025.11.03. -
Óraátállítás vasárnap hajnalban
2025-ben a téli időszámítás október 26-ára virradó éjjel kezdődik. Ez azt jelenti, hogy vasárnap hajnali 3 órakor egy órával vissza kell állítani az órákat 2 órára, így ezen az éjszakán egy órával többet alhatunk.
2025.10.24. -
Éjszakai forgalomkorlátozás lesz szombaton és vasárnap az M7-esen
Éjszakai forgalomkorlátozás mellett folytatódik hétvégén az új velencei gyalogos híd építése. 2025. október 18-án, szombaton 22 órától lezárják az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát a 44-es és a 46-os km-ek között, várhatóan vasárnap 12 óráig.
2025.10.17.
Összefogtak a vásárlók és gyártók érdekképviseleti szervei
Együttműködési megállapodást írt alá a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége és a Magyar Márkaszövetség. A két érdekvédelmi szervezet a szorosabb összefogástól a fogyasztói jogok hatékonyabb képviseletét és a tisztességes verseny ösztönzését várja elsősorban. Kiemelt céljuk, hogy 2010 legyen a fiatalok éve a civil fogyasztóvédelemben.
2009.05.28. 07:59 |
Együttműködési megállapodást írt alá a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége és a Magyar Márkaszövetség. A két érdekvédelmi szervezet a szorosabb összefogástól a fogyasztói jogok hatékonyabb képviseletét és a tisztességes verseny ösztönzését várja elsősorban. Kiemelt céljuk, hogy 2010 legyen a fiatalok éve a civil fogyasztóvédelemben, közös kommunikációs és oktatási programok elindításával, a tudatosabb fogyasztói magatartás ösztönzésével is ellensúlyozva a gazdasági válság kedvezőtlen hatásait. Az együttműködési megállapodás szerint a két szervezet a közös érdekeit is szem előtt tartva lép fel együttesen a fogyasztóvédelmi témákban, ideértve a jogalkotást, a fogyasztóvédelmi politika véleményezését, valamint a civil fogyasztóvédelmi kultúra fejlesztését. Erősítenék továbbá a vállalkozások fogyasztói jogokra vonatkozó ismereteinek bővítését, illetve rendezvényekkel, kiadványokkal, oktatási programokkal járulnának hozzá a hazai vásárlók fogyasztói tudatosságának erősítéséhez.
A gazdasági válsággal járó vásárlóerő csökkenés akár radikálisabb elmozdulásokat is eredményezhet a hazai vásárlási és fogyasztási szokásokban – derül ki egyes kutatásokból. Fennáll a veszély, hogy tovább erősödik a szürke- és feketekereskedelem, nagyobb teret nyer a bóvli, a silányabb termék, vagy éppen a hamisított, csempészett márka. A megállapodás aláíróinak fontos célja annak megakadályozása, hogy a fogyasztókhoz nem biztonságos, veszélyes, illetve iparjogvédelmi szempontból is kifogásolható áruk jussanak el.
Dr. Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke elmondta, az együttműködési megállapodás lényeges eleme a fiatalok fogyasztóvédelmi célú megszólítása, akár összehangolt oktatási és kommunikációs kampányok lebonyolításával. „A tudatos vásárlás a fogyasztói önrendelkezés egyik alapja. Újabb és újabb nemzedékek lépnek a fogyasztók soraiba, komoly kihívás e fiatalok megszólítása – erre lehet jó eszköz például az e-learning, vagy éppen a blogok, a közösségi oldalak. Meg kell mutatnunk, minden egyes vásárlási döntésünknek következményei vannak: biztonságunkra, egészségünkre, jólétünkre, vagy éppen a tágabb környezetünkre.”
Jó márkák, erős márkák csak a fogyasztók bizalmából létezhetnek – tette hozzá Deák Ferenc, a Magyar Márkaszövetség elnöke. „Sikereink záloga a márka és a fogyasztó közötti eleven bizalmi kötelék, ezt az „íratlan szerződést” kell nekünk nap mint nap megerősítenünk. És ezt tesszük akkor is, amikor a mai napon írásos megállapodást kötünk partnerszervezetünkkel, ezzel is kifejezve elkötelezettségünket a konstruktív párbeszédre és a korrekt együttműködésre, a fogyasztók érdekében.
