Online DÖK-nap a Székesfehérvári Széna Téri Általános Iskolában

Rendhagyó módon, a digitális oktatás kereteihez igazodva, online szervezte meg idén a DÖK, azaz a Diákönkormányzati napot a Székesfehérvári Széna Téri Általános Iskola. Furfangos kérdések, szabadulós játék és olimpia, mindez otthonról külön-külön, mégis együtt!
2020.04.22. 11:09 |
Online DÖK-nap a Székesfehérvári Széna Téri Általános Iskolában

Az online DÖK nap fotóit ITT nézheti meg!

Hány ablak van az iskola földszintjén? Ki a legmagasabb a tanári karban? Hogy hívják Széna Feri párját? Hogyan lehet evezni egy nappaliban? Mikor épült az iskola?

Ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel, feladatokkal találkoztak a Széna Téris tanulók az idei Diákönkormányzati napon. Mint arról dr. Lórodiné Lajkó Ágnes igazgató beszámolt, az idei tanév mindannyiuk számára különleges, kihívásokkal teli. Ez az új helyzet lehetőséget teremt gyerekek, szülők, pedagógusok számára kreativitásuk kibontakoztatására is.

Az eredeti terveket módosítva úgy döntött az iskola vezetése, hogy rendhagyó módon, a digitális oktatás kereteihez igazodva, online rendezi meg a Diákönkormányzati napot. Az iskola pedagógusai összedugták a fejüket (szigorúan virtuálisan), majd az alsó és felső tagozatos gyerekeknek egy rendhagyó programot állítottak össze, melyben helyet kapott online szabadulós játék, tréfás kvíz, városismereti online játék és mozgásos feladat az olimpikonok nyomában.

„A célunk az volt, hogy az osztályközösségek a lehető legnagyobb létszámban képviseltessék magukat az újabb, találékonyságot is igénylő kihívások során, időnként vicces helyzeteket teremtve. Hatalmas lelkesedéssel vágott bele mindenki a feladatba, hiszen már nagyon hiányoznak a barátok, a közös játék, a beszélgetések, és talán egy kicsit az iskola is.” – mondta az igazgató, aki azt is elárulta, hogy az egyik legnagyobb népszerűségnek örvendő feladat az volt, amelyben a gyerekek egyénileg, de mégis az osztállyal közösen alkottak meg egy-egy ösztönző, figyelemfelkeltő felhívást. A tanulók és az osztályfőnökök kontaktóra keretében egyeztették az osztály mondatát. Mindenki választott egy betűt vagy karaktert, azt lerajzolta, kiszínezte vagy kivágta, majd lefényképezte és elküldte a pedagógusoknak, akik összeszerkesztették őket. Így – virtuálisan ugyan, de – egy kicsit újra együtt lehettek gyerekek, tanítók és tanárok.

„Bízunk benne, hogy ezek a pozitív tartalmú üzenetek új lendületet adnak mindenki számára a személyes találkozásig, hiszen, ha összefogunk, vigyázunk magunkra és egymásra, minél előbb találkozhatunk és újra együtt lehetünk! Türelemmel, fegyelemmel és szeretettel képesek leszünk rá!” – zárta a beszámolót dr. Lórodiné Lajkó Ágnes.