-
Aranyérmes lett a hübris lágere
A székesfehérvári hübris sörfőzde már tavaly is érmet zsebelt be a Pivní pečeť , avagy Arany Sörpecsét cseh sörversenyen, de idén feltette a pontot is az i-re: alap szortimentjének egyik zászlóshajója, a sür aranyérmet szerzett a cseheknél. Ezt az elismerést eddig még soha nem kapta meg magyar főzde lágere.
2024.04.25. -
Te szedd!
A TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért akció hazánk legnagyobb önkéntes hulladékszedési mozgalma, amelyet 12. alkalommal rendeznek meg. Az egész országra kiterjedő kampány célja, hogy önkéntes megmozdulás keretében közösen varázsoljuk tisztábbá környezetünket. Székesfehérváron április 27-én, szombaton a Gólya dűlő környékét tisztítják meg az önkéntesek.
2024.04.25. -
Püspökkertvárosi forgatag
Koncert, kézműves foglalkozás, táncbemutató várja a családokat vasárnap Öreghegyen. Április 28-án 15 órától a Püspökkertváros zöldterületén, a Millenniumi emlékmű lábánál Bereczki Zoltán fergeteges hangulattal várja a városrészben élőket.
2024.04.25. -
Palotavárosi forgatag
Mókás délutánra hívják a családokat április 27-én, szombaton Palotavárosba, ahol 15 órától a domboldalon legurulva kézműves foglalkozások és gyermekprogramok sokasága vár mindenkit.
2024.04.25.
Online DÖK-nap a Székesfehérvári Széna Téri Általános Iskolában
Az online DÖK nap fotóit ITT nézheti meg!
Hány ablak van az iskola földszintjén? Ki a legmagasabb a tanári karban? Hogy hívják Széna Feri párját? Hogyan lehet evezni egy nappaliban? Mikor épült az iskola?
Ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel, feladatokkal találkoztak a Széna Téris tanulók az idei Diákönkormányzati napon. Mint arról dr. Lórodiné Lajkó Ágnes igazgató beszámolt, az idei tanév mindannyiuk számára különleges, kihívásokkal teli. Ez az új helyzet lehetőséget teremt gyerekek, szülők, pedagógusok számára kreativitásuk kibontakoztatására is.
Az eredeti terveket módosítva úgy döntött az iskola vezetése, hogy rendhagyó módon, a digitális oktatás kereteihez igazodva, online rendezi meg a Diákönkormányzati napot. Az iskola pedagógusai összedugták a fejüket (szigorúan virtuálisan), majd az alsó és felső tagozatos gyerekeknek egy rendhagyó programot állítottak össze, melyben helyet kapott online szabadulós játék, tréfás kvíz, városismereti online játék és mozgásos feladat az olimpikonok nyomában.
„A célunk az volt, hogy az osztályközösségek a lehető legnagyobb létszámban képviseltessék magukat az újabb, találékonyságot is igénylő kihívások során, időnként vicces helyzeteket teremtve. Hatalmas lelkesedéssel vágott bele mindenki a feladatba, hiszen már nagyon hiányoznak a barátok, a közös játék, a beszélgetések, és talán egy kicsit az iskola is.” – mondta az igazgató, aki azt is elárulta, hogy az egyik legnagyobb népszerűségnek örvendő feladat az volt, amelyben a gyerekek egyénileg, de mégis az osztállyal közösen alkottak meg egy-egy ösztönző, figyelemfelkeltő felhívást. A tanulók és az osztályfőnökök kontaktóra keretében egyeztették az osztály mondatát. Mindenki választott egy betűt vagy karaktert, azt lerajzolta, kiszínezte vagy kivágta, majd lefényképezte és elküldte a pedagógusoknak, akik összeszerkesztették őket. Így – virtuálisan ugyan, de – egy kicsit újra együtt lehettek gyerekek, tanítók és tanárok.
„Bízunk benne, hogy ezek a pozitív tartalmú üzenetek új lendületet adnak mindenki számára a személyes találkozásig, hiszen, ha összefogunk, vigyázunk magunkra és egymásra, minél előbb találkozhatunk és újra együtt lehetünk! Türelemmel, fegyelemmel és szeretettel képesek leszünk rá!” – zárta a beszámolót dr. Lórodiné Lajkó Ágnes.