-
Aranyérmes lett a hübris lágere
A székesfehérvári hübris sörfőzde már tavaly is érmet zsebelt be a Pivní pečeť , avagy Arany Sörpecsét cseh sörversenyen, de idén feltette a pontot is az i-re: alap szortimentjének egyik zászlóshajója, a sür aranyérmet szerzett a cseheknél. Ezt az elismerést eddig még soha nem kapta meg magyar főzde lágere.
2024.04.25. -
Te szedd!
A TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért akció hazánk legnagyobb önkéntes hulladékszedési mozgalma, amelyet 12. alkalommal rendeznek meg. Az egész országra kiterjedő kampány célja, hogy önkéntes megmozdulás keretében közösen varázsoljuk tisztábbá környezetünket. Székesfehérváron április 27-én, szombaton a Gólya dűlő környékét tisztítják meg az önkéntesek.
2024.04.25. -
Püspökkertvárosi forgatag
Koncert, kézműves foglalkozás, táncbemutató várja a családokat vasárnap Öreghegyen. Április 28-án 15 órától a Püspökkertváros zöldterületén, a Millenniumi emlékmű lábánál Bereczki Zoltán fergeteges hangulattal várja a városrészben élőket.
2024.04.25. -
Palotavárosi forgatag
Mókás délutánra hívják a családokat április 27-én, szombaton Palotavárosba, ahol 15 órától a domboldalon legurulva kézműves foglalkozások és gyermekprogramok sokasága vár mindenkit.
2024.04.25.
Nosztalgia-hétvége - különleges mozdonyok közlekedtek Fehérvár és Tapolca között
Számos vasútbarát látogatott hétvégén Székesfehérvár Vasútállomására, ahol a MÁV Nosztalgia gyári festésű Nohab mozdonyát két alkalommal a Tekergő gyorsvonatok élén lehetett látni, míg a MÁV-START klasszikus fényezésű Szergej mozdonya Kék Hullám sebesvonatokat továbbított.
Az M62-t, azaz a „Szergej”-t a Vorosilovgradi Dízelmozdonygyár (ma: Luhanszki Mozdonygyár) fejlesztette ki a MÁV megrendelésére. A mozdonyokba kétütemű dízelmotorok vannak beépítve. A típust a Szovjetunióban és néhány más volt szocialista országban (Mongólia, Kuba, Lengyelország) is üzembe állították.
A sorozatot hazánkba 1965 és 1978 között szállították. Bár az M62 sorozat alapvetően tehervonatok vontatására lett beszerezve, már a kezdettől használták személyszállító vonatok továbbítására. Saját fűtőgenerátor híján a fűtési szezonban kezdetben kazánkocsival, később VFK villamos fűtőkocsival kiegészítve közlekedtek. Nagy szerephez jutott a sorozat a Balaton két partjának nyári csúcsforgalmában is, eleinte mind a kanizsai, mind a tapolcai, utóbb már csak az északi parti vasútvonalon.
Az M62 sorozat jelentősebb selejtezése az igények csökkenésével 1991-ben kezdődött, darabszámuk a selejtezésekkel és külföldi eladásokkal mintegy a negyedére csökkent. Jelenleg Magyarországon 85 darab van állományban, Székesfehérvár, Szombathely, Szolnok, Szeged, Záhony, Budapest-Ferencváros, Dombóvár, Hatvan, Miskolc és Debrecen között elosztva.
Érdekesség, hogy 1999 és 2007 között 34 „Szergej” motorcserés felújítást kapott, az átalakított gépekbe új Caterpillar és MTU dízelmotorokat építettek be. Ezeket a mozdonyokat Székesfehérvár, Szombathely, Miskolc és Debrecen között osztották el.