-
CSÁO Karácsony
Átadták azokat az adományokat, amelyeket a Hétvezér Általános Iskolában és a Széna Téri Általános Iskolában gyűjtöttek a székesfehérvári Családok Átmeneti Otthona (CSÁO) számára. Az adományátadáshoz csatlakozott a Székesfehérvári Szegényeket Támogató Alapítványon keresztül a Székesfehérvári Szakképzési Centrum Deák Technikuma is.
2025.12.15. -
Szertelen Ifjúság
A Szertelen Ifjúság elnevezésű drogprevenciós program második, őszi ütemében 12 önkormányzati, alapítványi és egyházi fenntartású iskola 1039 diákja kapott naprakész ismereteket a drogfüggőséggel, s annak súlyos következményeivel kapcsolatban.
2025.12.15. -
Mától minden nap nyitva tartanak az udvarok
Ezen a héten minden nap nyitva tart a Püspöki Palota Adventi Udvara és a Városháza Díszudvara. A helyszíneken többek között a Fehérvári Kézművesek Egyesületének tagjai kínálják minőségi termékeiket.
2025.12.15. -
Szalóki Ági érkezik Fehérvárra
Évzáró különkiadással készül az SZKKK Dúdoló és Csicsergő foglalkozása: december 17-én, szerdán 10 órától Szalóki Ági Babakoncertje varázsolja el az apróságokat a Felsővárosi Közösségi Házban.
2025.12.15.
Nosztalgia-hétvége - különleges mozdonyok közlekedtek Fehérvár és Tapolca között
Számos vasútbarát látogatott hétvégén Székesfehérvár Vasútállomására, ahol a MÁV Nosztalgia gyári festésű Nohab mozdonyát két alkalommal a Tekergő gyorsvonatok élén lehetett látni, míg a MÁV-START klasszikus fényezésű Szergej mozdonya Kék Hullám sebesvonatokat továbbított.
Az M62-t, azaz a „Szergej”-t a Vorosilovgradi Dízelmozdonygyár (ma: Luhanszki Mozdonygyár) fejlesztette ki a MÁV megrendelésére. A mozdonyokba kétütemű dízelmotorok vannak beépítve. A típust a Szovjetunióban és néhány más volt szocialista országban (Mongólia, Kuba, Lengyelország) is üzembe állították.
A sorozatot hazánkba 1965 és 1978 között szállították. Bár az M62 sorozat alapvetően tehervonatok vontatására lett beszerezve, már a kezdettől használták személyszállító vonatok továbbítására. Saját fűtőgenerátor híján a fűtési szezonban kezdetben kazánkocsival, később VFK villamos fűtőkocsival kiegészítve közlekedtek. Nagy szerephez jutott a sorozat a Balaton két partjának nyári csúcsforgalmában is, eleinte mind a kanizsai, mind a tapolcai, utóbb már csak az északi parti vasútvonalon.
Az M62 sorozat jelentősebb selejtezése az igények csökkenésével 1991-ben kezdődött, darabszámuk a selejtezésekkel és külföldi eladásokkal mintegy a negyedére csökkent. Jelenleg Magyarországon 85 darab van állományban, Székesfehérvár, Szombathely, Szolnok, Szeged, Záhony, Budapest-Ferencváros, Dombóvár, Hatvan, Miskolc és Debrecen között elosztva.
Érdekesség, hogy 1999 és 2007 között 34 „Szergej” motorcserés felújítást kapott, az átalakított gépekbe új Caterpillar és MTU dízelmotorokat építettek be. Ezeket a mozdonyokat Székesfehérvár, Szombathely, Miskolc és Debrecen között osztották el.