-
Szenior karácsony
Székesfehérvár önkormányzata minden év decemberében színes, szórakoztató előadással ajándékozza meg az idősebb generáció képviselőit. 2025-ben Horváth Orsolya hegedűs előadóművész, valamint Nyári Károly, Nyári Alíz és Nyári Edit érkezik a szenior közönség elé december 10-én, szerdán 14 órakor az Alba Regia Sportcsarnokban.
2025.12.05. -
Gitárok szemnek és léleknek
Ha valaki nem ért a gitárokhoz, de értékeli a szépet, annak mindenképpen érdemes egyszer egy Soma-féle gitárt a kezébe fogni. Annak pedig, aki ráadásul még ért is ezekhez a gyönyörű hangszerekhez, nem csak ajánlott, hanem egyenesen kötelező is Somogyi József remekműveivel megismerkedni. Ő készítette el a Fezen-gitárt is, amelyre egy fogyatékossággal élő fiatalokat segítő felajánlás keretében december 7-ig lehet licitálni.
2025.12.05. -
Rendhagyó irodalmi est a Nex Stop-ban
A Líra könyvesbolt rendhagyó irodalmi estre várja az érdeklődőket December 7-én és 14-én 16 órától a Next Stop üzletközpontban. Ha úgy érzi, hogy örömmel megosztaná a legkedvesebb versét, ami Adventtel, Karácsonnyal, Krisztus születésével kapcsolatos, felolvashatja azokat.
2025.12.05. -
Mikulás táncház
December 6-án, szombaton 17 órától kézműves foglalkozással, népi gyermekjátszóval, mikulásváróval, tánctanítással és táncos mulatsággal várja a kicsiket és nagyokat a Malom utcai Táncház.
2025.12.05.
Nosztalgia-hétvége - különleges mozdonyok közlekedtek Fehérvár és Tapolca között
Számos vasútbarát látogatott hétvégén Székesfehérvár Vasútállomására, ahol a MÁV Nosztalgia gyári festésű Nohab mozdonyát két alkalommal a Tekergő gyorsvonatok élén lehetett látni, míg a MÁV-START klasszikus fényezésű Szergej mozdonya Kék Hullám sebesvonatokat továbbított.
Az M62-t, azaz a „Szergej”-t a Vorosilovgradi Dízelmozdonygyár (ma: Luhanszki Mozdonygyár) fejlesztette ki a MÁV megrendelésére. A mozdonyokba kétütemű dízelmotorok vannak beépítve. A típust a Szovjetunióban és néhány más volt szocialista országban (Mongólia, Kuba, Lengyelország) is üzembe állították.
A sorozatot hazánkba 1965 és 1978 között szállították. Bár az M62 sorozat alapvetően tehervonatok vontatására lett beszerezve, már a kezdettől használták személyszállító vonatok továbbítására. Saját fűtőgenerátor híján a fűtési szezonban kezdetben kazánkocsival, később VFK villamos fűtőkocsival kiegészítve közlekedtek. Nagy szerephez jutott a sorozat a Balaton két partjának nyári csúcsforgalmában is, eleinte mind a kanizsai, mind a tapolcai, utóbb már csak az északi parti vasútvonalon.
Az M62 sorozat jelentősebb selejtezése az igények csökkenésével 1991-ben kezdődött, darabszámuk a selejtezésekkel és külföldi eladásokkal mintegy a negyedére csökkent. Jelenleg Magyarországon 85 darab van állományban, Székesfehérvár, Szombathely, Szolnok, Szeged, Záhony, Budapest-Ferencváros, Dombóvár, Hatvan, Miskolc és Debrecen között elosztva.
Érdekesség, hogy 1999 és 2007 között 34 „Szergej” motorcserés felújítást kapott, az átalakított gépekbe új Caterpillar és MTU dízelmotorokat építettek be. Ezeket a mozdonyokat Székesfehérvár, Szombathely, Miskolc és Debrecen között osztották el.
