-
Ballagás 2024.
„Legyenek álmaitok, valósítsátok meg céljaitokat, találjátok meg azt a hivatást, szolgálatot, amelyben meglelitek a boldogságot a mindennapokban is. Soha ne feledjétek, ez a város mindig visszavár benneteket.” – e szavakkal köszönt el a ballagó diákoktól Székesfehérvár nevében dr. Cser-Palkovics András polgármester a Városház téren rendezett ünnepségen. A Városi ballagáson 56 osztály 1288 diákja búcsúzott a várostól.
2024.05.04. -
NATO 25
A Honvédség és Társadalom Baráti Kör Székesfehérvári Szervezete „25 ÉV SZÖVETSÉGBEN – BIZTONSÁGBAN” elnevezéssel jubileumi kiállítást készített hazánk NATO csatlakozása 25. évfordulója alkalmából. A tárlatot a Kodolányi János Egyetem, a Honvédség és Társadalom Baráti Kör Székesfehérvári Szervezete és a Fejér Vármegyei Civil Közösségi Szolgáltató Központ együttműködve nyitotta meg a Kodolányi János Egyetem Rákóczi utcai épületében
2024.05.03. -
Folytatta munkáját a Választási Bizottság
Csütörtök után, péntek délelőtt folytatta munkáját a Város Helyi Választási Bizottsága. Az ülésen 2 napirendi pontról esett szó.
2024.05.03. -
Használható az új parkoló
Hivatalosan is használható a vasútállomás déli részén készült 153 férőhelyes új parkoló - adta hírül Székesfehérvár polgármestere közösségi oldalán.
2024.05.03.
Négy évig tartó fejlesztési programot zárt a Fejér Megyei Pedagógia Szakszolgálat
A konferencián Török Szabolcs a Székesfehérvári Tankerületi Központ igazgatója köszöntötte a résztvevőket, majd Dr. Mile Anikó a Fejér Megyei Pedagógia Szakszolgálat főigazgatója, a projekt szakmai vezetője mutatta be a négy évig tartó programot a szakmai előadások előtt.
A projekt akkora módszertani tanulási lehetőséget adott a gyógypedagógus kollégáknak, amit saját költségvetésből nem tudtunk volna megvalósítani – mondta Török Szabolcs tankerületi igazgató. Mint hangsúlyozta rengeteg rendezvény, illetve egyéni és egész intézményeket érintő továbbképzés valósulhatott meg a program által, továbbá értékes szakmai kiadványok készültek el kollégáink közreműködésével, ami a pályakezdő gyógypedagógus kollégáinkat is segíti.
Arról is beszélt, hogy egyre fejlettebb a diagnosztika és egyre kisebb korban lehet felismerni az egyes fejlődési rendellenességeket, ami egyrészt örömteli, mert minél korábban tud segíteni fejlesztő pedagógus, annál eredményesebb lesz a gyermek integrációja. „Ugyanakkor a diagnosztika fejlesztésével elértük azt a határt, amit még a gyógypedagógiai intézményeink be tudnak fogadni és megfelelő ellátást tudunk adni a gyerekeknek. Mondhatjuk, hogy egyre többen vannak a sajátos nevelést igénylő tanulók, de valójában az előző évtizedekben is legalább ennyien voltak, csak nem ismerték fel kellő időben és nem kaphatták meg azt a fajta fejlesztést, ami ma már elérhető számukra. Több ezerre tehető a sajátos nevelési igényű tanulók száma, akik többsége azonban integráltan oktatható „normál” általános iskolában. Itt megfelelő utazó gyógypedagógus segítségével kaphatja meg a szükséges fejlesztő foglalkozásokat.”
A Székesfehérvári Tankerületben elhivatott és nagyszerű szakemberek dolgoznak a gyerekekért.
Mostanra kezdenek megszűnni azok az előítéletek, amik korábban jellemzőek voltak a sajátos nevelést igénylő gyermekek esetében – emelte ki Török Szabolcs. Egyre több szülő belátja, hogy a speciális iskolákban kaphatja meg a gyermeke azt a fejlesztést, amire szüksége van. Változó azonban, hogy a szülők hogyan ismerik fel és fogadják el ezt a helyzetet: általában a tagadás, a düh és az elkeseredés után elfogadják a helyzetet. Ezért fontos, hogy a szakembereknek nem csak a gyermekkel kell foglalkozni, hanem sok esetben a szülővel is, ami szintén nagyon komoly feladata a gyógypedagógusoknak. „A tankerületben szívügyünk a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztése és igyekszünk minden támogatást megadni a gyógypedagógiai intézményeknek, hogy azt az oktatást adhassák a gyerekeknek, amire szükségük van.”
A programok egy része a társadalmi elfogadásra, a sikeres oktatási és szociális támogatásra fókuszált.
Dr. Mile Anikó a Fejér Megyei Pedagógia Szakszolgálat főigazgatója és a projekt szakmai vezetője elmondta, hogy nem tehetünk különbséget ember és ember között. „Azon embertársaink esetében, akiknél bizonyos problémák miatt esetlegesen peremhelyzetbe kerülhetnek, minden pozitív diszkriminációs ellátást és fejlesztést meg kell adni ahhoz, hogy esélyt kapjanak és ugyanúgy tudják érvényesíteni például az oktatáshoz való jogukat, mint bármelyik más ember.” - mondta.
Három a különleges bánásmódot igénylő gyermekek ellátásában érintett intézményben, a székesfehérvári Arany János Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményben, a móri Gárdonyi Géza Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményben, illetve a Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálatnál valósult meg a projekt.