-
20. Ökumenikus Adventi Jótékonysági Est
Idén immár 20. alkalommal rendezték meg az Ökumenikus Adventi Jótékonysági Estet a Szent István Hitoktatási és Művelődési Házban. A színvonalas műsort és neves előadókat felvonultató rendezvény bevételéből a Kárpátaljai Református Egyházkerület „Mandulafa” Idősek Otthonát és a Beregszázi Szent Erzsébet Karitászt támogatják a szervezők. A meglepetésvendég, Mága Zoltán az újévi koncertje bevételéből 3 millió forintot ajánlott fel a kárpátaljai közösségek megsegítésére.
2025.12.06. -
Országos Diáktanács Fehérváron
smét Székesfehérváron tartja kihelyezett ülését az Országos Diáktanács. A kétnapos találkozón az eseti ügyek mellett az Országos Diákparlament legutóbbi ülésén megfogalmazott 48 pontot veszik végig.
2025.12.05. -
Közgyűlési összefoglaló
Intézményvezetői kinevezésekről, szociális szektort érintő kérdésekről és támogatásokról, de útfelújításokról is szavaztak a képviselők a péntek délelőtti közgyűlésen, mely egyben az idei év utolsó testületi ülése volt.
2025.12.05. -
Segítség a fejlesztéshez
A sajátos nevelési igényű fiatalok ellátásának javítása került fókuszba azon az eseményen, melyre az iskolák vezetőit, pedagógusait vártak. Egy pályázatnak köszönhetően a tankerület speciális igényű gyermekekkel foglalkozó intézményeknek tud további segítséget nyújtani.
2025.12.05.
160 kilométeres sebesség vonattal: Székesfehérvár - Budapest 25 perc
Hamarosan megkezdődik a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal fejlesztése, ami része a MÁV 2001-ben indított elővárosi vasútfejlesztési programjának - közölte a MÁV Rt. EU Program Igazgatóság projektvezetője. Az idén tavasszal kezdődő fejlesztés 2007-re várható befejezéséig Kelenföld és Tárnok között megépül a második vágánypár, ezzel és a Tárnok-Székesfehérvár közötti nyílt vonali szakasz átépítésével lehetővé válik, hogy a vonatok 120-160 kilométeres sebességgel - a mainak közel a kétszeresével - közlekedjenek.
Hamarosan megkezdődik a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal fejlesztése, ami része a MÁV 2001-ben indított elővárosi vasútfejlesztési programjának - közölte a MÁV Rt. EU Program Igazgatóság projektvezetője. Molnár Richard tájékoztatása szerint a vonal fejlesztése 45 milliárd forintba kerül. Ennek során átépítik a tárnoki, kápolnásnyéki, gárdonyi és dinnyési állomásépületeket, gyalogos aluljárókat alakítanak ki, valamint átépítik a felsővezeték-biztosító berendezését és a vasúti pályát is.
Az idén tavasszal kezdődő fejlesztés 2007-re várható befejezéséig Kelenföld és Tárnok között megépül a második vágánypár, ezzel és a Tárnok-Székesfehérvár közötti nyílt vonali szakasz átépítésével lehetővé válik, hogy a vonatok 120-160 kilométeres sebességgel - a mainak közel a kétszeresével - közlekedjenek.
Egyébként az elővárosi vasútfejlesztés részeként eddig a Budapest-Cegléd vonalon befejeződött a vecsési és üllői állomások átépítése, felújították az Albertirsa-Cegléd pályaszakaszokat is. Korszerűsítik 2007-ig Monor, Pilis és Cegléd állomásait, a folytatódó pálya- és felsővezeték-felújítások óránként 140 kilométeres haladási sebességet tesznek lehetővé a személyvonatok számára. A beruházás várhatóan 8,5 milliárd forintba kerül.
Molnár Richard közölte: a Budapest-Tatabánya vonalon folytatódik a 2003-ban megkezdett Törökbálint-Biatorbágy vonalszakasz átépítése, ezen a szakaszon a vonatok megengedett sebessége 120-ról 140 kilométerre növekszik a 3,5 milliárdos fejlesztés nyomán. A tervek szerint 2005-ben fejeződik be az 1999-ben megkezdett Budapest-Nagykáta vonal 13 milliárd forintba kerülő korszerűsítése, a Tápiószecső és Nagykáta közötti pályaszakasz felújításával.
