-
Szakmák Utcája
A Székesfehérvári Szakképzési Centrum valamennyi intézménye bemutatkozott szerdán az idei Szakmák Utcáján. A nap során a diákok és a szülők megismerkedhettek az iskolák képzési profiljával, valamint a duális képzésben résztvevő cégek munkájával is.
2024.04.24. -
Szent György-napi ünnepség
Idén is Szent György-napi ünnepséget rendezett a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház. Hagyományosan 1991 óta minden évben ezen az eseményen mondanak köszönetet az intézmény dolgozóinak munkájáért és adják át a Szent György Emlékérmeket.
2024.04.24. -
Szent György-napi ünnepség
Idén is megtartotta Szent György-napi ünnepségét a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház. A rendezvényen hagyományosan köszönetet mondtak az intézmény dolgozóinak munkájukért, valamint kinevezéseket és kitüntetéseket is átadtak.
2024.04.24. -
Kiürítették a plázát
Megszólaltak a tűzjelzők a pláza mozijában, valós veszély azonban szerencsére nem volt. A tűzoltók a fehérvári diáksággal közösen gyakorlatot, valamint pályaorientációs napot tartottak.
2024.04.24.
160 kilométeres sebesség vonattal: Székesfehérvár - Budapest 25 perc
Hamarosan megkezdődik a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal fejlesztése, ami része a MÁV 2001-ben indított elővárosi vasútfejlesztési programjának - közölte a MÁV Rt. EU Program Igazgatóság projektvezetője. Az idén tavasszal kezdődő fejlesztés 2007-re várható befejezéséig Kelenföld és Tárnok között megépül a második vágánypár, ezzel és a Tárnok-Székesfehérvár közötti nyílt vonali szakasz átépítésével lehetővé válik, hogy a vonatok 120-160 kilométeres sebességgel - a mainak közel a kétszeresével - közlekedjenek.
Hamarosan megkezdődik a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal fejlesztése, ami része a MÁV 2001-ben indított elővárosi vasútfejlesztési programjának - közölte a MÁV Rt. EU Program Igazgatóság projektvezetője. Molnár Richard tájékoztatása szerint a vonal fejlesztése 45 milliárd forintba kerül. Ennek során átépítik a tárnoki, kápolnásnyéki, gárdonyi és dinnyési állomásépületeket, gyalogos aluljárókat alakítanak ki, valamint átépítik a felsővezeték-biztosító berendezését és a vasúti pályát is.
Az idén tavasszal kezdődő fejlesztés 2007-re várható befejezéséig Kelenföld és Tárnok között megépül a második vágánypár, ezzel és a Tárnok-Székesfehérvár közötti nyílt vonali szakasz átépítésével lehetővé válik, hogy a vonatok 120-160 kilométeres sebességgel - a mainak közel a kétszeresével - közlekedjenek.
Egyébként az elővárosi vasútfejlesztés részeként eddig a Budapest-Cegléd vonalon befejeződött a vecsési és üllői állomások átépítése, felújították az Albertirsa-Cegléd pályaszakaszokat is. Korszerűsítik 2007-ig Monor, Pilis és Cegléd állomásait, a folytatódó pálya- és felsővezeték-felújítások óránként 140 kilométeres haladási sebességet tesznek lehetővé a személyvonatok számára. A beruházás várhatóan 8,5 milliárd forintba kerül.
Molnár Richard közölte: a Budapest-Tatabánya vonalon folytatódik a 2003-ban megkezdett Törökbálint-Biatorbágy vonalszakasz átépítése, ezen a szakaszon a vonatok megengedett sebessége 120-ról 140 kilométerre növekszik a 3,5 milliárdos fejlesztés nyomán. A tervek szerint 2005-ben fejeződik be az 1999-ben megkezdett Budapest-Nagykáta vonal 13 milliárd forintba kerülő korszerűsítése, a Tápiószecső és Nagykáta közötti pályaszakasz felújításával.