Megerősítette a 81-es négysávosítását az innovációs és technológiai miniszter

Hat év alatt hatezer buszt cserélnek modern járművekre a közösségi közlekedésben - jelentette be az innovációs és technológiai miniszter pénteken, az Ikarus székesfehérvári gyárában. A miniszter megerősítette, hogy megvalósíthatósági tanulmány készül az M1 autópályáról leágazó 13-as és 81-es négysávúsítására.
2019.05.17. 15:38 |

Dr. Palkovics László pénteki székesfehérvári látogatásán fontos bejelentést tett a város és térsége közlekedési rendszerének fejlesztéséről: megvalósíthatósági tanulmány készül az M1 autópályáról leágazó 13-as és 81-es, továbbá a 63-as út négysávúsítására. 

Palkovics László az Ikarusban tett látogatása után elmondta, hogy a nemzeti autóbusz stratégia keretében, hat év alatt hatezer buszt cserélnek modern járművekre a közösségi közlekedésben. Több mint nyolcezer autóbusz fut ma Magyarországon, ennek jelentős része, több mint hatezer a közösségi közlekedésben, városokban vagy városközi forgalomban. "A következő időszakban szeretnénk ezeket az autóbuszokat modern járművekre cserélni. Ezért a kormány intenzív egyeztetéseket folytat a magyar buszgyártókkal, és ezeken kiderült, hogy sem a gyártókapacitás, sem az autóbusz-technológia nem akadálya a hazai igények kielégítésének." - tette hozzá a miniszter, aki elmondta, hogy a 25 ezernél nagyobb lélekszámú városokban szeretnék azt elérni, hogy három év múlva már csak olyan buszokat helyezzenek üzembe, amelyek abszolút környezetkímélőek: vagy elektromos, vagy gázhajtású buszok. A miniszter elmondta, hogy a magyar autóbuszgyártók nagyobb mértékben kívánnak elektromos és egyéb, a környezetet kevésbé terhelő járműveket gyártani, amihez megvannak a feltételeik – ezeknek a részleteiről folytatnak egyeztetést a cég elnökével és a polgármesterrel.

A gyorsforgalmi útfejlesztési program három alapvető elve, hogy minden gyorsforgalmi út, autópálya, autóút elérje a határokat; a megyei jogú városok legyenek egymással összekötve; valamint Magyarországon ennek a hálózatnak valamelyik része 30 percen belül elérhető legyen.

Dr. Palkovics László Székesfehérvár közlekedési rendszerének a fejlesztésével kapcsolatban elmondta: megvalósíthatósági tanulmány készül az M1 autópályáról leágazó 13-as és 81-es négysávúsítására. A meglévő nyomvonalon tervezett bővítésekkel egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés jönne létre az M1-es és a szintén előkésztés alatt álló M8-as között. A fejlesztés része annak a körülbelül 3 ezer 200 milliárd forint értékű útfejlesztési programnak, amit a kormány elindított. Az elkövetkező hat évben ennek a jelentős része meg fog valósulni, jelentette ki a miniszter.

Széles Gábor az Ikarus tulajdonosa kiemelte, a járműipari gyártók a buszok esetében is belátták, hogy a fejlesztéseket az elektromos meghajtás irányába kell vinni.

"Az Ikarus jókor érezte meg ezt a technológiai váltást és időben alapította meg az egyik legnagyobb kínai céggel közös vállalatát." - fogalmazott Széles Gábor, aki szólt arról is, hogy a közösen kifejlesztett elektromos busz paramétereit tekintve világszínvonalú. A CityPioneer egy töltéssel időjárástól és terepviszonyoktól függően 200-260 km megtételére képes.

A gyárlátogatás után Vargha Tamás, Székesfehérvár országgyűlési képviselője elmondta, meggyőződhettek arról, hogy az Ikarus készen áll arra, hogy a buszprogramban komoly részt vállaljon, nemcsak hagyományos buszokkal, hanem elektromos járművekkel is.

"Palkovics miniszter úr bejelentette azt is, hogy az M1-es autópálya terhelésének csökkentése érdekében a 13-as és a 81-es utak 2x2 sávosak lesznek a jövőben, ami nekünk fehérváriaknak azért is fontos, mert ez a 81-es út és az M7-es autópálya között az elkerülő szakasz meghosszabbításával egy új lehajtót is jelent, ami tehermentesítheti az Auchan körforgalmat." - tette hozzá. 

Cser-Palkovics András polgármester elmondta, a város nagyon várja azt a pályázatot, ami az önkormányzatok számára elektromos buszok beszerzésére biztosít majd lehetőséget.

Székesfehérvár szeretné a buszparkját korszerűsíteni – az elektromos buszok zaj- és légszennyezés, valamint az olcsóbb üzemeltetés tekintetében is jól illeszkednek ebbe a tervbe. „65 busz szolgálja ki a fehérvári közösségi közlekedést, szeretnénk ezzel a pályázattal ennek minél nagyobb részét új buszokra cserélni. Szeretnénk, ha ezek a buszok önkormányzati tulajdonban lennének, együttműködve a szolgáltatóval.” - tette hozzá a polgármester. A miniszter által megerősített útfejlesztésről szólva Cser-Palkovics András elmondta, hogy a 81-es és a 13-as főút négysávúsítása nagy előrelépés lesz biztonsági, környezetvédelmi szempontból, és jó minőségű átkötési lehetőséget biztosítana az M1-es és az M7-es között; ez egy megfelelő elkerülő útszakasz megépítését jelenti Székesfehérváron, valamint egy csomópont kialakítását az M7-esen.

Gazdaság

  1. Mi a helyzet a fehérvári ingatlanpiacon a Covid után?

    Két fehérvári ingatlanost Czigola Emilt és Horányi Balázst, illetve az Ingatlannet.hu oldal szakértőjét kérdeztük arról, hogy milyen hatással volt a koronavírus miatti veszélyhelyzet a fehérvári ingatlanpiacra. A panelek terén telítődik a piac és megfontoltabbak a vásárlók, a családi házak piacán pedig fellendülés tapasztalható.

    2020.06.30.
  2. Székesfehérváron is bővíti 5G szolgáltatásait a Vodafone

    A budapesti belváros és Zalaegerszeg után a vidéki nagyvárosokban, így Székesfehérváron is és a Balaton körül folytatja az 5G lefedettségének bővítését a Vodafone Magyarország. A fejlesztéssel 35-ről közel 300-ra nő 5G állomásaik száma az országban.

    2020.06.30.
  3. Fenntarthatósági akció és játék indul a Jancsárkertben

    A tisztább, hulladékmentes piacozásért hirdetett akciót a KDRIÜ és a Ki? Ti & Mi civil szervezet: a kampányban nemcsak információkat szerezhetünk a fenntartható életmódról, hanem pontokért is játszhatunk, ha vászontáskába vagy kosárba vásárolunk a műanyag zacskók helyett.

    2020.06.25.
  4. A kkv-k támogatására létrejött Városi Tőkealapról tájékoztatták az érdeklődőket

    A kis- és középvállalkozások finanszírozásának támogatására létrejött Székesfehérvár Városi Tőkealapról tartottak tájékoztató workshopot szerdán, a Városháza Dísztermében. A résztvevők választ kaphattak arra is, hogy mit érdemes tudni a tőkebefektetésről?

    2020.06.24.
  1. Az egyéni vállalkozók július 1-jétől a NAV-nál intézhetik ügyeiket

    Július 1-jétől az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyeket a NAV-nál kell intézni.  Az egyéni vállalkozók továbbra is a Webes ügysegéden jelenthetik be a NAV részére a tevékenységükkel kapcsolatos eseményeket: tevékenység megkezdése, adatváltozás bejelentése, szünetelés, illetve szünetelés utáni folytatás és a tevékenység megszüntetése.

    2020.06.22.
  2. Közel félmillióan regisztráltak a NAV online számlarendszerébe

    Június elejéig már több mint 481 ezer adózó regisztrált a Nemzeti Adó- és Vámhivatal online számlarendszerébe - közölte a Világgazdasággal az adóhatóság. Július 1-jéig regisztrálniuk azoknak a vállalkozásoknak valamilyen online számlázórendszerbe, amelyek más adóalanynak állítanak ki számlát.

    2020.06.19.
  3. Hiánypótló képzés indul az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán

    2020 szeptemberében Székesfehérváron, az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar Geoinformatikai Intézetében Precíziós gazdálkodás szakmérnök/szakember képzés indul, immáron harmadik alkalommal. A képzés hiánypótló adatfeldolgozási és térinformatikai ismeretek készségszintű elsajátítására fekteti a hangsúlyt.

    2020.06.19.
  4. Bemutatkozott a Fejérvíz Zrt. új vezérigazgatója - fiatal szakember irányítja a céget

    A Székesfehérvári Önkormányzat többségi tulajdonában álló Fejérvíz Zrt új vezérigazgatóját mutatta be szerdán dr. Cser-Palkovics András polgármester. Laczi Péter korábban már 11 éven keresztül dolgozott a Fejérvíznél, a cég irányítását május végén vette át a harminc év után nyugdíjba vonult Kis Istvántól.

    2020.06.17.

Lakossági tájékoztatás

Fehérvár Magazin

Webkamera


360 Fehérvár

Eseménynaptár

2020. Július
h
K
Sze
Cs
P
Szo
V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2