-
Köszönet a mentősöknek
Székesfehérvár közössége nevében köszöntötték az OMSZ Székesfehérvári Mentőállomásán a mentős dolgozókat, akik az ünnepek alatt is szolgálatban lesznek, hogy segítsenek a bajba jutott, beteg embereknek. Rajtuk keresztül mindenkinek szólt a köszönet, aki karácsonykor sem teszi le a munkát, hogy ilyenkor is minden rendben menjen és működjön Székesfehérváron.
2025.12.22. -
Karácsonyi misszió Kárpátalján
A "Kárpátaljai Misszió - A Magyarság Angyalai" akcióhoz a Csillagösvény Utazási Iroda egymillió forintos felajánlása az adományozóknak köszönhetően több mint megháromszorozódott és 3.162.000 forintot rászorultsági alapon osztottak el a 3-11 éves gyermeket nevelő kárpátaljai családok között, figyelembe véve az árva, vagy beteg gyermekeket is.
2025.12.18. -
A nordmann fenyőt keresték leginkább
Idén is sok-sok fenyőfa közül lehetett válogatni az árusoknál. Még kedden is volt lehetőség arra, hogy mindenki beszerezze a karácsonyt szebbé varázsoló fát.
2025.12.23. -
Élő kalendárium várta a látogatókat
Advent negyedik vasárnapján ismét programok várták az érdeklődőket a belvárosba. Az utolsó adventi hétvége is közös hangolódással telt.
2025.12.22.
Mi történik idén a Vízivárosban?
Az elmúlt években a Saára Gyula-program keretében járdákra, útfelújításokra, parkolókra közel száznegyvenmillió forintot költöttek a Vízivárosban. Játszóterekre harmincmilliót költött a város. "Nagy lökés volt, amikor meg tudtuk csinálni az áruház és a Vízivárosi iskola közötti teret, vagy amikor megújult a Mikes Kelemen utca, a Sarló utca, a Gáz utca járdája" - mondja Horváth Miklósné, akivel az idei vízivárosi fejlesztésekről beszélgettünk.
2016.03.14. 08:00 |
Az elmúlt években a Saára Gyula-program keretében járdákra, útfelújításokra, parkolókra közel száznegyvenmillió forintot költöttek a Vízivárosban. Játszóterekre harmincmilliót költött a város. "Nagy lökés volt, amikor meg tudtuk csinálni az áruház és a Vízivárosi iskola közötti teret, vagy amikor megújult a Mikes Kelemen utca, a Sarló utca, a Gáz utca járdája" - mondja Horváth Miklósné, akivel az idei vízivárosi fejlesztésekről beszélgettünk.
Mi a véleménye Székesfehérvár 2016-os költségvetéséről?
Ez egy kiemelt költségvetés a város történetében, negyvennyolc és fél milliárdos főösszeggel, amiben egy jelentős, több milliárdos tartalék is van, és egy rendkívül magas fejlesztési tétel: 23,6 milliárd forint. Ez három forrásból jön össze: az önkormányzat saját pénzéből, állami támogatásból és Európai Uniós forrásból. Az, hogy az önkormányzat 5,7 milliárd forintot tud saját költségként tenni ezekbe a fejlesztésekbe, alapvetően a 2013-as kormányzati adósságkonszolidációnak köszönhető. Kiemelném, hogy a város 2013 óta semmilyen hitelt nem vett fel, folyószámlahitele sincs.

A 3-as számú választókörzet lényegében Vízivárost fedi le. Hányan élnek a város ezen részén?
Minimum hét és fél ezren, és ez a legkisebb terület ennyi emberhez. Éppen ezért itt bizonyos problémák még feszítőbbek, mint máshol. Az egyik ilyen, hogy van-e elég parkolóhely, hiszen ha az emberek az egész napi munka után hazaérnek, nem szeretnének órákat körözni, hogy meg tudjanak állni az autójukkal. De a problémák és azok megoldása szempontjából én nem szívesen nézem csak a 2016-os esztendőt, mert ez egy folyamat, ami évekkel ezelőtt kezdődött.
Minimum hét és fél ezren, és ez a legkisebb terület ennyi emberhez. Éppen ezért itt bizonyos problémák még feszítőbbek, mint máshol. Az egyik ilyen, hogy van-e elég parkolóhely, hiszen ha az emberek az egész napi munka után hazaérnek, nem szeretnének órákat körözni, hogy meg tudjanak állni az autójukkal. De a problémák és azok megoldása szempontjából én nem szívesen nézem csak a 2016-os esztendőt, mert ez egy folyamat, ami évekkel ezelőtt kezdődött.

Különösen egy ilyen sűrűn lakott területeken egy idő után elfogynak a lehetőségek. Vízivárosban hogy áll a helyek feltérképezése? Van még lehetőség új parkolókat kialakítani?
Összeszámoltam, az elmúlt években a Saára Gyula-program keretében járdákra, útfelújításokra, parkolókra közel száznegyvenmillió forintot költöttünk a körzetben. Játszóterekre harmincmilliót költött a város. Ami nagy lökés volt, amikor meg tudtuk csinálni az áruház és az iskola közötti teret, vagy amikor megújult a Mikes Kelemen utca, a Sarló utca, a Gáz utca járdája. Ami nagy eredmény volt az elmúlt évben, hogy a Sarló utca két oldalán lévő százhatvannégy darab, igen rossz állapotban lévő parkolóhely teljesen megújult. A Gőzmalom utcát is felújítottuk tavaly, idén pedig elkészül a Mikes Kelemen utca járdája. De szeretném megoldani a Zöldfa tér Budai út felőli rendezetlen parkolási helyzetét is. Ami azonban a legnagyobb összeg az önkormányzat központi büdzséjéből, az a Fűtőerőmű rehabilitációja. Hiszen a régóta nem használt sínek felszedésével és a Fűtőerőműnél megüresedett terület hasznosításával további százhatvankét parkolóhely felszabadul. Ezek a munkálatok elkezdődtek tavaly. Most a gőzmalomtól kifelé a sínek helyén murvás felületű parkolóhelyek vannak, de elkezdődik idén tavasszal a Fűtőerőmű területén belül további ötvenkilenc, egyelőre szintén murvás parkolóhely kialakítása. Abban az esetben, ha az engedély készen van, műköves parkolók lesznek itt, és a házaktól aszfaltos út vezet majd a parkolókhoz. Ezen kívül nyolcvan fát ültetünk, parkosítunk, és a sínek helyén is feltöltik a területet. Szerintem csodálatosan fog kinézni! Szükséges az is, hogy biztonságban legyenek ezek a területek, ezért térfigyelő kamerák is lesznek.
A zöldfelületek és a közösségi terek szempontjából mi a helyzet Vízivárosban?
Vannak kisebb zöldterületek, padok, ahol le lehet ülni, beszélgetni, játszani. Nagyon sok kiskert van, mert főként a nyugdíjasok – és ezért minden elismerés megilleti őket – minden talpalatnyi helyet virágosítanak. Kapálják, öntözik, gondozzák őket. Ahogy múlik az idő, sajnos nem biztos, hogy le tudnak hajolni, ezért egyre többen kérik, hogy legyen segítségük a kiskertek gondozásában. Keresem erre a megoldást, ahogy a Fűtőerőmű majdani kiköltözése utáni időszakra is készülök: ha megoldódnának a tulajdonosi viszonyok, ott egy valóban csodálatos közösségi teret lehetne csinálni! Akár közösségi házzal is, mert Vízivárosnak jelenleg nincsen közösségi háza.
Összeszámoltam, az elmúlt években a Saára Gyula-program keretében járdákra, útfelújításokra, parkolókra közel száznegyvenmillió forintot költöttünk a körzetben. Játszóterekre harmincmilliót költött a város. Ami nagy lökés volt, amikor meg tudtuk csinálni az áruház és az iskola közötti teret, vagy amikor megújult a Mikes Kelemen utca, a Sarló utca, a Gáz utca járdája. Ami nagy eredmény volt az elmúlt évben, hogy a Sarló utca két oldalán lévő százhatvannégy darab, igen rossz állapotban lévő parkolóhely teljesen megújult. A Gőzmalom utcát is felújítottuk tavaly, idén pedig elkészül a Mikes Kelemen utca járdája. De szeretném megoldani a Zöldfa tér Budai út felőli rendezetlen parkolási helyzetét is. Ami azonban a legnagyobb összeg az önkormányzat központi büdzséjéből, az a Fűtőerőmű rehabilitációja. Hiszen a régóta nem használt sínek felszedésével és a Fűtőerőműnél megüresedett terület hasznosításával további százhatvankét parkolóhely felszabadul. Ezek a munkálatok elkezdődtek tavaly. Most a gőzmalomtól kifelé a sínek helyén murvás felületű parkolóhelyek vannak, de elkezdődik idén tavasszal a Fűtőerőmű területén belül további ötvenkilenc, egyelőre szintén murvás parkolóhely kialakítása. Abban az esetben, ha az engedély készen van, műköves parkolók lesznek itt, és a házaktól aszfaltos út vezet majd a parkolókhoz. Ezen kívül nyolcvan fát ültetünk, parkosítunk, és a sínek helyén is feltöltik a területet. Szerintem csodálatosan fog kinézni! Szükséges az is, hogy biztonságban legyenek ezek a területek, ezért térfigyelő kamerák is lesznek.
A zöldfelületek és a közösségi terek szempontjából mi a helyzet Vízivárosban?
Vannak kisebb zöldterületek, padok, ahol le lehet ülni, beszélgetni, játszani. Nagyon sok kiskert van, mert főként a nyugdíjasok – és ezért minden elismerés megilleti őket – minden talpalatnyi helyet virágosítanak. Kapálják, öntözik, gondozzák őket. Ahogy múlik az idő, sajnos nem biztos, hogy le tudnak hajolni, ezért egyre többen kérik, hogy legyen segítségük a kiskertek gondozásában. Keresem erre a megoldást, ahogy a Fűtőerőmű majdani kiköltözése utáni időszakra is készülök: ha megoldódnának a tulajdonosi viszonyok, ott egy valóban csodálatos közösségi teret lehetne csinálni! Akár közösségi házzal is, mert Vízivárosnak jelenleg nincsen közösségi háza.