Megtarthatja nevét a magyar Parmalat

 Úgy tűnik, sikerül megállapodni az olasz Parmalat, és magyar leányvállalata között a márkanévről. Az utóbbi az éves forgalom bizonyos hányadáért várhatóan még több évig használhatja Magyarországon a Parmalat nevet. A védjegyek és a know-how használatát tartalmazó royaltyt idén nem kell fizetnie a magyar cégnek, jövőre azonban már - az említetteken felül - az árbevétel egy százalékát, 2006-ban pedig két százalékát kellene.

2004.12.06. 08:45 |

 Úgy tűnik, sikerül megállapodni az olasz Parmalat, és magyar leányvállalata között a márkanévről. Az utóbbi az éves forgalom bizonyos hányadáért várhatóan még több évig használhatja Magyarországon a Parmalat nevet.

 Végükhöz közelednek a felszámolás alatt álló Parmalat Hungaria Tejipari Rt. magyar vezetői és az olasz anyavállalat, a Parmalat S.p.A. csődbiztosa közötti egyeztetések a márkanevek használatáról, olyannyira, hogy a magyar tárgyalók szerint még az idén aláírhatják a szerződést. Fónay László vezérigazgató a Napi Gazdaságnak elmondta: az érdemi tárgyalások utolsó fordulója után vannak, már csupán néhány kisebb egyeztetés szükséges.
A megállapodástervezet szerint a Parmalat márkanév használatáért a magyar társaság a forgalom után mintegy 1,5-2 százalékos összeget fizet majd az olasz vállalatnak. A tervezet szerint amennyiben a Parmalat Hungaria Rt. nem éri el a 2003-as év nettó árbevételét - azaz hat-hétmilliárd forint körüli összeget -, akkor annak egy százalékát kell kifizetni az olaszoknak. A védjegyek és a know-how használatát tartalmazó royaltyt idén nem kell fizetnie a magyar cégnek, jövőre azonban már - az említetteken felül - az árbevétel egy százalékát, 2006-ban pedig két százalékát kellene.

 Fónay László hozzátette, hogy amennyiben létrejön a magyar és az olasz fél között a megállapodás, minden más peres eljárás - mivel a felek elállnak attól - hatályát veszíti. (Így például okafogyottá válik a Fejér Megyei Bíróságon megkezdett azon per, amelyet a társaság régi olasz vezetői a cég nevének Fejértej Rt.-re való megváltoztatásáról hozott közgyűlési döntés miatt indítottak. Az érdemi eljárás máig nem kezdődött el, ugyanis a felek között vita alakult ki arról, hogy az eljárás során ki képviselheti a Parmalat Hungaria Rt.-t. A Fejér Megyei Bíróság végül az olasz tulajdonosok ügyvédjét jelölte ki képviselőnek, a felszámolót pedig kizárta a peres eljárásból. Ezt a felszámoló képviselője megfellebbezte, az ügyet másodfokon tárgyalnák a fővárosban.)

 A vezérigazgató a magyar Parmalat jelenlegi helyzetéről elmondta, hogy a felszámolás megindításakor naponta 65-70 ezer liter tejet tudtak feldolgozni, az értékesítésből származó bevétel havonta 320 millió forint volt, a társaság vesztesége pedig havonta mintegy 180 millió forinton állt. A jelenlegi adatok szerint a felvásárlás 150-160 ezer literre emelkedett napi szinten, a cég árbevétele havonta 800 millió forint, a veszteséget pedig sikerült havi 40 millió forint körüli értékre lefaragni. Fónay hozzátette: év végéig remény van a nullszaldó elérésére, jövőre pedig - új beszállítók megnyerésével - naponta 170-200 liter tejet kívánnak feldolgozni a magyar társaságnál. A Parmalat Hungaria Rt. eladása a vezérigazgató szerint 2006 végén válna időszerűvé.

Gazdaság

  1. Sikeres évet zár a Videoton

    A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben. 

    2025.12.15.
  2. Elismerés Sinkó Ottónak

    Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.

    2025.12.10.
  3. Együttműködés és

    Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.

    2025.12.04.
  4. Fejlesztések a Continestnél

    Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.

    2025.12.02.