-
Nemzeti Gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 69. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. Kedden 18 órakor misével, majd utána 19 órakor mécsesgyújtással emlékeznek Fehérváron az Országalmánál, az 56-os forradalom és szabadságharc mártírjaira.
2025.11.04. -
A gyrosokat ellenőrzik
Az élelmiszer-higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások betartása, a nyomonkövethetőség biztosítása és a megfelelő konyhatechnológia alkalmazása érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos ellenőrzést rendelt el a gyrost árusító éttermekben és büfékben - közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.
2025.11.03. -
Óraátállítás vasárnap hajnalban
2025-ben a téli időszámítás október 26-ára virradó éjjel kezdődik. Ez azt jelenti, hogy vasárnap hajnali 3 órakor egy órával vissza kell állítani az órákat 2 órára, így ezen az éjszakán egy órával többet alhatunk.
2025.10.24. -
Éjszakai forgalomkorlátozás lesz szombaton és vasárnap az M7-esen
Éjszakai forgalomkorlátozás mellett folytatódik hétvégén az új velencei gyalogos híd építése. 2025. október 18-án, szombaton 22 órától lezárják az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát a 44-es és a 46-os km-ek között, várhatóan vasárnap 12 óráig.
2025.10.17.
Még nem lehet átadni az M6-os új szakaszát - ideiglenes forgalomba helyezés még márciusban
A gazdasági és közlekedési miniszter szombaton megvizsgálta az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros közötti szakasz építését, majd megjegyezte: az említett szakasz nem úgy néz ki, mint amit a közeljövőben át lehetne adni. A miniszter leszögezte, hogy csak akkor veszik át az autópályaszakaszt, ha az a szerződésnben foglaltaknak megfelelően, teljes egészében elkészül. A magyar állam nem fogja fizetni a rendelkezésre állási díjat addig, amíg nem lesz kész a szerződésben szereplő minőségben a teljes útpálya. A szakasz ideiglenes forgalomba helyezésének határideje 2006. március 31.
A gazdasági miniszter szombaton megvizsgálta az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros közötti szakaszának építését, majd megjegyezte: a pálya egyelőre nincs átadható állapotban. Leszögezte, hogy csak akkor veszik át az említett szakaszt, ha az a szerződésben foglaltaknak megfelelően, teljesen elkészül.
Magyarországon 2002 és 2006 között 511 kilométer autópálya épül, amelyből 64 kilométert az előző kormány készített elő - mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter szombaton. Az 511 kilométernek mintegy felét 2005. év végéig átadták, a másik felét 2006. év végéig adták, illetve adják át.
Három útszakasz készül el a közeljövőben
Idén az első negyedévében két új - a Pécs-Bóly-Szekszárd, illetve a Balatonkeresztúr-Nagykanizsa - szakasz építésének előkészítése kezdődött meg. Eddig átadták a Nyíregyházát elkerülő 15,4 kilométeres, illetve a Szeged-Röszke közötti 14,5 kilométeres szakaszt.
Jelenleg három útszakasz építése befejezéshez közeledik: az M35-ös Debrecent elkerülő 13 kilométeres szakasza, az Ordacsehi-Balatonkeresztúr 26 kilométeres M7-es autópályaszakasz, illetve az M6-os autópálya Érdi tető-Dunaújváros közötti rész.
További átadások az év végig
Az év végéig további szakaszok átadását tervezik: az M7-es Zamárdi-Balatonszárszó, az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza, az M35-ös Görbeháza-Debrecen, az M7-es autópálya Nagykanizsa és Becsehely közötti szakaszokat, továbbá az M8-as autópálya dunaújvárosi Duna-hidat, illetve az 51-es számú főút Dunavecse-Apostag elkerülő utat. Március 27-én átadják az M7-es autópálya Ordacsehi-Balatonkeresztúr közötti szakaszát.
Még nem lehet átadni az M6-os új szakaszát
A miniszter szombaton megvizsgálta az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros közötti szakasz építését, majd megjegyezte: az említett szakasz nem úgy néz ki, mint amit a közeljövőben át lehetne adni. A miniszter leszögezte, hogy csak akkor veszik át az autópályaszakaszt, ha az a szerződésnben foglaltaknak megfelelően, teljes egészében elkészül. A magyar állam nem fogja fizetni a rendelkezésre állási díjat addig, amíg nem lesz kész a szerződésben szereplő minőségben a teljes útpálya - mondta Kóka János. A szakasz ideiglenes forgalomba helyezésének határideje 2006. március 31.
A következő ciklusban az eddigi erőltetett autópálya-építésből fokozatosan a kétszer kétsávos útfejlesztések irányába kell elmozdulni. Kóka szerint új szabályozással 20 százalékkal lehet csökkenteni az autópálya-építés költségeit.
