-
Nemzeti Gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 69. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. Kedden 18 órakor misével, majd utána 19 órakor mécsesgyújtással emlékeznek Fehérváron az Országalmánál, az 56-os forradalom és szabadságharc mártírjaira.
2025.11.04. -
A gyrosokat ellenőrzik
Az élelmiszer-higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások betartása, a nyomonkövethetőség biztosítása és a megfelelő konyhatechnológia alkalmazása érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos ellenőrzést rendelt el a gyrost árusító éttermekben és büfékben - közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.
2025.11.03. -
Óraátállítás vasárnap hajnalban
2025-ben a téli időszámítás október 26-ára virradó éjjel kezdődik. Ez azt jelenti, hogy vasárnap hajnali 3 órakor egy órával vissza kell állítani az órákat 2 órára, így ezen az éjszakán egy órával többet alhatunk.
2025.10.24. -
Éjszakai forgalomkorlátozás lesz szombaton és vasárnap az M7-esen
Éjszakai forgalomkorlátozás mellett folytatódik hétvégén az új velencei gyalogos híd építése. 2025. október 18-án, szombaton 22 órától lezárják az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát a 44-es és a 46-os km-ek között, várhatóan vasárnap 12 óráig.
2025.10.17.
Már 775 kilométer gyorsforgalmi út Magyarországon - sajtóközlemény
Idén minden eddiginél több gyorsforgalmi út épül Magyarországon -olvasható a Kormányszóvivői Iroda sajtóközleményében. A 2006-ra tervezett mintegy 260 kilométer, ami 11 új szakaszt jelent, többszöröse a tavaly átadott 95 kilométernyi gyorsforgalmi útnak, pedig már az is rekordnak számított.
2006.01.09. 07:28 |
Idén minden eddiginél több gyorsforgalmi út épül Magyarországon -olvasható a Kormányszóvivői Iroda sajtóközleményében. A 2006-ra tervezett mintegy 260 kilométer, ami 11 új szakaszt jelent, többszöröse a tavaly átadott 95 kilométernyi gyorsforgalmi útnak, pedig már az is rekordnak számított. A múlt év végére 775 kilométerre nőtt a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat hossza az egy évvel korábbi 680-ról. Ez a korábban soha nem látott mértékű fejlesztés a kormány szerint az egyik legfontosabb dolog az ország jövője szempontjából. Ez ugyanis szükséges feltétele annak, hogy az ország elmaradottabb régiói felzárkózzanak, hogy az ott élő magyar polgárok ne legyenek elvágva a fejlődés, és sokszor akár még a tisztességes megélhetést biztosító munka lehetőségétől is. A kormány döntéseinek helyességét igazolják a magyar és a külföldi befektetők döntései is, hiszen az autópályák mentén eddig csaknem 300 milliárd forint értékben valósultak meg beruházások.
A tavaly átadott útszakaszok több ezer embernek teszik gyorsabbá és biztonságossá a mindennapi közlekedést. 2005-ben elkészült az M7-es autópálya újabb, 20 kilométeres szakasza. Az M5 Kiskunfélegyháza-Szeged szakaszának átadásával egy egész régió csatlakozik a sztrádahálózathoz, aminek köszönhetően Budapest kényelmesen, 90 perc alatt elérhető. Az M0-ás körgyűrű újabb szakaszával pedig végre a Ferihegyi repülőtér is bekapcsolódott az európai gyorsforgalmi úthálózatba.
A kormánynak meggyőződése, hogy a dinamikus fejlesztéseket idén sem szabad leállítani, mert a fejlesztési célok ismeretében a befektetők olyan helyszíneket is választanak, amelyekről tudják, hogy a közeljövőben autópályán is megközelíthetők lesznek. Ennek jegyében 2006-ban, a már megkezdett beruházásokkal együtt több mint 250 kilométerrel és 11 új szakasszal bővül a gyorsforgalmi úthálózat. Az autópálya eléri majd Dunaújvárost, ahol megépül az új Duna-híd is, továbbá megyeszékhelyeket, például Debrecent és Nyíregyházát.
