-
Nemzeti Gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 69. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. Kedden 18 órakor misével, majd utána 19 órakor mécsesgyújtással emlékeznek Fehérváron az Országalmánál, az 56-os forradalom és szabadságharc mártírjaira.
2025.11.04. -
A gyrosokat ellenőrzik
Az élelmiszer-higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások betartása, a nyomonkövethetőség biztosítása és a megfelelő konyhatechnológia alkalmazása érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos ellenőrzést rendelt el a gyrost árusító éttermekben és büfékben - közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.
2025.11.03. -
Óraátállítás vasárnap hajnalban
2025-ben a téli időszámítás október 26-ára virradó éjjel kezdődik. Ez azt jelenti, hogy vasárnap hajnali 3 órakor egy órával vissza kell állítani az órákat 2 órára, így ezen az éjszakán egy órával többet alhatunk.
2025.10.24. -
Éjszakai forgalomkorlátozás lesz szombaton és vasárnap az M7-esen
Éjszakai forgalomkorlátozás mellett folytatódik hétvégén az új velencei gyalogos híd építése. 2025. október 18-án, szombaton 22 órától lezárják az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát a 44-es és a 46-os km-ek között, várhatóan vasárnap 12 óráig.
2025.10.17.
Magyar borok Amerikában - csak a minőségi nedűnek van esélye
A legigényesebb brit piac után az Egyesült Államokban is megjelennek a magyar borok. A Hilltop Neszmély Rt. hamarosan a kaliforniai, New York-i és bostoni szakboltokban forgalmazza majd termékeit, de a Monarchia és a Gróf Degenfeld cég is lát fantáziát az amerikai exportban - írja a Magyar Hírlap. Szakértők szerint csak minőségi magyar boroknak és a tokaji aszúnak van esélye a sikerre.
Ma még többnyire hiába keresik a magyar borokat az amerikai szeszes italokat árusító boltokban, a Liqour Store-okban. A statisztikák szerint ugyanis eddig évente két-három millió dollárt (400-600 millió forintot) tett ki az USA-ba irányuló magyar borexport, ami hihetetlenül kevés. A rendszerváltás előtt ugyan ennél jóval nagyobb mennyiség került az ottani polcokra, de akkor a Magyarországra érkező PepsiCola-sürítmény ellentételezéseként szállították a tengeren túlra a magyar borokat.
Az elmúlt hónapokban a magyar borcégek ismét felfedezték Amerikát. Elsőként a Monarchia lépett a piacra. Mint Kovács Nimród tulajdonos elmondta: az idén kétszázezer palack magyar bort értékesítenek, amiből egymillió dolláros forgalmuk származik.
Az egyik jelentős ottani borimportőr a Kobrand az egri Gál Tibor forgalmazásába fogott, és a német tulajdonban levő, tokaji Gróf Degenfeld is megjelent boraival az amerikai piacon. A legnagyobb eséllyel kétségtelenül a Hilltop Neszmély Rt. pályázhat sikerre. Az alig másfél évtizedes cég ugyanis a kilencvenes években már meghódított egy angolszász piacot, a britet. Az általuk termelt évi 7,5 millió palack bor döntő többsége Nagy-Britanniában talál gazdára. A közelmúltban Az év borászata címet is elnyert cég a közelmúltban három kiválasztott helyszínen: New Yorkban, Bostonban és Kaliforniában kezdte el tizenegyféle hazai bor, köztük egy ötputtonyos tokaji aszú forgalmazását. Az európai kézműves tradíció hangulatát idéző borsorozat – amelynek neve is ezt tükrözi: craftsmenwine – a szaküzleteken kívül az éttermekbe is eljut. A Hilltop Neszmély Rt. hét fehérbor mellett villányi és szekszárdi vörösbort szállít, amelyek palackonként 7-8 dolláros (1400-1600 forint) áron kerülnek a polcokra. Az első szállítmány, húszezer palack már a boltokban van – de ez a mennyiség még eltörpül a cég hazai piacon forgalmazott hétszázezer palackja mellett. (mh online)
