Legyen gyalogos Belvárosa Székesfehérvárnak - lakossági fórum a közlekedésről

 Nemrégiben lakossági fórumot tartottak a Belváros közlekedésével kapcsolatban. Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője elmondta, hogy az az elképzelés, hogy tovább folytatják az átmenő forgalom korlátozását a Belvárosban. A fórumon voltak ellentétes vélemények is, hiszen volt olyan hozzászóló, aki minden autót kitiltana a Belvárosból, de akadt olyan is, aki a Városház téren is megengedné a parkolást. A Belváros forgalmi rendjének rendezése az irányban halad, hogy gyalogos Belvárosa legyen Székesfehérvárnak. (A Belváros közlekedésével kapcsolatosan, ha véleménye vagy ötlete van akkor azt elküldheti a traffic@pmhiv.szekesfehervar.hu címre, amit előre is köszön a Közlekedési Iroda!)

2006.06.19. 00:47 |

 Nemrégiben lakossági fórumot tartottak a Belváros közlekedésével kapcsolatban. Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője elmondta, hogy az az elképzelés, hogy tovább folytatják az átmenő forgalom korlátozását a Belvárosban. A fórumon voltak ellentétes vélemények is, hiszen volt olyan hozzászóló, aki minden autót kitiltana a Belvárosból, de akadt olyan is, aki a Városház téren is megengedné a parkolást. A Belváros forgalmi rendjének rendezése az irányban halad, hogy gyalogos Belvárosa legyen Székesfehérvárnak...

 Egy konkrét javaslatot tárt a Belváros lekói felé az Önkormányzat, amit 2000-ben a Közgyűlés is jóváhagyott - mondja Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője. A Belváros és Környezetének a Közlekedésfejlesztési koncepciója azt fogalmazza meg, hogy folyamatosan növelni kell a gyalogos zónák területét és lehetőleg minél jobban csökkenteni a gépjármű-forgalmat. Nagy Zsolt a Közlekedési Iroda vezetője elmondta, hogy az az elképzelés, hogy tovább folytatják az átmenő forgalom korlátozását a Belvárosban. Tavaly a Basa és Bástya utcákban szüntették meg az átmenőforgalmat, most pedig a Városház téren áthaladó forgalmat korlátoznák, ami nem jelent mást, mint azt, hogy a forgalmi rend a Hiemer-ház felújítása után nem változik. Zsákutca maradna az Oskola utca és a Jókai utcán keresztül lehetne a tér aljában áthaladni a Megyeház utca felé és az Arany János utcából sem lehetne a város főterére behajtani. Ide csak a Püspökség és a Polgármesteri Hivatal hivatalos járművei hajthatnának be.

 Ez tulajdonképpen visszatérés lenne a nyolcvanas évek belvárosi közlekedéséhez, amikor csak behajtási engedéllyel lehetett közlekedni a Belvárosban?

 Az előbb említettek még nem az a lépés lett volna és ezt a lakosság sem fogadta el, így marad majd a régi forgalmi rend. A rendezés végén hasonló lenne a közlekedés mint volt az a nyolcvanas években: korlátozott körülmények között lehetne behajtani úgy, hogy az ne akadályozza a belvárosi üzletek árufeltöltését. Gyakorlatilag a lakókon kívül senki nem hajthatna be autóval, amit a lakossági fórumon is sürgették a belvárosiak. Voltak azonban ellentétes vélemények is, hiszen volt olyan hozzászóló, aki minden autót kitiltana a Belvárosból, de akadt olyan is, aki a Városház téren is megengedné a parkolást. A Belváros forgalmi rendjének rendezése az irányban halad, hogy gyalogos Belvárosa legyen Székesfehérvárnak.
 A lakossági fórumon elhangzott, hogy az év végéig készítünk egy olyan tervet, ami drasztikusan szabályozná az autók közlekedését a Belvárosban. Ezt természetesen a belvárosi kereskedőkkel is egyeztetjük majd. Jó lenne, ha egy közös fórumon olyan megállapodás születne, hogy a kereskedők érdekei sem sérülnének és az ott élőknek is megelégedésére szolgálna ez.

 A közterületfelügyelők azidén mintha erőteljesebben lépnének fel a szabálytalanul parkolók ellen...

 Eddig is és ezentúl is kivétel nélkül fellépnek minden szabálytalanul parkoló ellen a város közterületfelügyelői. A lakossági fórumon is elmondtam, hogy a tavalyi évben kirótt 7 milliós parkolási bírságból 5 millió forintot a Belvárosban róttak ki a felügyelők. A többi városrészhez képest itt többet vannak a közterületesek. Minig is szigorúan jártak el a szabálysértők ellen és ez ezentúl sem lesz másképp.

 Milyen büntetésre számíthat a szabálytalanul parkoló autós?

 A tilosban parkolás 10 ezer forintig terjedő helyszíni bírsággal büntethető. Súlyosabb esetekben szabálysértési feljelentést is teszünk, aminek a bírsága 30 ezer forintig is terjedhet.

 A Belváros közlekedésével kapcsolatosan, ha véleménye vagy ötlete van akkor azt elküldheti a traffic@pmhiv.szekesfehervar.hu címre, amit előre is köszönettel fogad a Közlekedési Iroda!

 

Közélet

  1. A Nyitott Tornatermek-programot ünnepelték

    Húsz éve indult útjára Székesfehérváron az országban egyedülálló Nyitott Tornatermek-program. A kezdeményezés töretlen és egyre növekvő népszerűségnek örvend azzal, hogy a város iskoláinak tornatermeiben, közösségi házaiban kínál ingyenes sportolási lehetőségeket minden korosztály számára.

    2024.04.26.
  2. Föcsök Jánosné köszöntése

    Különleges esemény helyszíne volt a Városháza pénteken délután, itt köszöntötték ugyanis 90. születésnapja alkalmából a maroshegyi Föcsök Jánosnét. Erzsi néni két lányával érkezett a meglepetés találkozóra, melyen dr. Cser-Palkovics András polgármester és Brájer Éva, Maroshegy önkormányzati képviselője köszöntötte őt a hagyományos miniszterelnöki gratuláló emléklappal és a város ajándékaival.

    2024.04.26.
  3. Közgyűlési összefoglaló

    Elfogadták a 2023-as zárszámadást a közgyűlésen, döntés volt arról is, hogy elengedi a teraszdíjakat a vendéglátósoknak a város, és ismét pályázhatnak a belvárosi épületek a külső felújítás támogatására.

    2024.04.26.
  4. 10 éve indították el az első duális osztályt

    A folyamatos megújulás a cél, hiszen ez jelenti a jövőt, éppen ezért a Denso elkötelezett a következő nemzedék oktatása iránt. A vállalat 10 éve indította el az első duális osztályát. A diákok a programban való részvételükért oklevelet vehettek át a cégnél.

    2024.04.26.