Külföldön terjeszkedik a székesfehérvári Cerbona Zrt.

A folyamatosan növekvő hazai termelési költségek és piaci nehézségek miatt a két új uniós tagállamban, Romániában és Bulgáriában terjeszkedik a székesfehérvári székhelyű Cerbona Élelmiszer-ipari és Kereskedelmi Zrt. A közelmúltban jegyezték be és már működik is a székesfehérvári székhelyű Cerbona Élelmiszer-ipari és Kereskedelmi Zrt. első külföldi leányvállalata. Szabó István Tivadar vezérigazgató szerint a marosvásárhelyi, egyelőre csak az idehaza gyártott termékeket forgalmazó társaságtól két-három éven belül már egymilliárd forintos forgalmat várnak. Nézze meg képekben, hogyan készül a Cerbona szelet!
2007.03.22. 22:22 |
 A folyamatosan növekvő hazai termelési költségek és piaci nehézségek miatt a két új uniós tagállamban, Romániában és Bulgáriában terjeszkedik a székesfehérvári székhelyű Cerbona Élelmiszer-ipari és Kereskedelmi Zrt. Nézze meg képekben, hogyan készül a Cerbona szelet!

 A közelmúltban jegyezték be és már működik is a székesfehérvári székhelyű Cerbona Élelmiszer-ipari és Kereskedelmi Zrt. első külföldi leányvállalata. Szabó István Tivadar vezérigazgató szerint a marosvásárhelyi, egyelőre csak az idehaza gyártott termékeket forgalmazó társaságtól két-három éven belül már egymilliárd forintos forgalmat várnak.

 A román piacot egyelőre a két éve 1,2 milliárd forintos költséggel bővített és korszerűsített székesfehérvári üzemből szolgálják ki, ám ha a piac a várt ütemben bővül és az ottani cég beváltja a hozzá fűzött reményeket, akkor termelőrészleget is létrehoznak. Hasonló elképzeléseik vannak Bulgáriában is - jegyezte meg.

 A külföldi terjeszkedés hátterében nemcsak a két országban tapasztalható keresletbővülés áll, hanem az is, hogy idehaza egyre magasabbak a termelési költségek, ráadásul a piaci prognózisok sem túl kedvezőek. A vezérigazgató hozzátette: tavaly ugyan nem zártak rossz évet, a társaság árbevétele, sőt eredménye is nőtt, ám ebben döntő része van a sikeres, immár több mint tíz országra kiterjedő exportoffenzívának, amelyet a jövőben is folytatni kívánnak. Belföldön és a külpiacokon is elsősorban magas feldolgozottságú termékekkel szeretnének jelen lenni.

 A rendkívül erős forint, a magas kamatköltségek, valamint az emelkedő közterhek folyamatos "előremenekülésre" kényszerítik a társaságot. A hatékonyság javítása érdekében a közelmúltban közel ötven fős, mintegy tízszázalékos létszámcsökkentésről döntöttek, számolt be a Napi Gazdaság

Gazdaság

  1. Sikeres évet zár a Videoton

    A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben. 

    2025.12.15.
  2. Elismerés Sinkó Ottónak

    Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.

    2025.12.10.
  3. Együttműködés és

    Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.

    2025.12.04.
  4. Fejlesztések a Continestnél

    Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.

    2025.12.02.