-
Sikeres évet zár a Videoton
A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben.
2025.12.15. -
Elismerés Sinkó Ottónak
Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.
2025.12.10. -
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02.
Kiszállási stratégia - cégeladás, utódlás nélküli cégértékesítés (hirdetés)
Az elkövetkezendő öt évben a hazai családi vállalkozások harminc százaléka generációváltáson fog keresztülmenni. A statisztikák szerint erre a kis- és középvállalati (KKV) szektor vállalkozásainak hatvan százaléka nincs felkészülve, az első generációváltást pedig a családi vállalkozások csupán egyharmada éli túl.
2016.10.03. 07:56 |
Az elkövetkezendő öt évben a hazai családi vállalkozások harminc százaléka generációváltáson fog keresztülmenni. A statisztikák szerint erre a kis- és középvállalati (KKV) szektor vállalkozásainak hatvan százaléka nincs felkészülve, az első generációváltást pedig a családi vállalkozások csupán egyharmada éli túl.
A cégeladás a normál működés, a cég életciklusának természetes eleme is lehet, ha a tulajdonos gyermeke/gyermekei nem szeretnék átvenni a családi vállalkozást, vagy ha a tulajdonosnak nincs utódja.
A kis- és középvállalatok tulajdonosai a legtöbb esetben passzív szereplőként találkoznak a cégértékesítés lehetőségével. Egy versenytárs, egy nagyobb külföldi szakmai szereplő, esetleg egy pénzügyi befektető keresi meg őket felvásárlási, befektetési szándékkal, ami az értéken kívül számos egyéb kérdést vet fel. A tulajdonos pontosan nem tudja – habár elképzelésekkel, vágyakkal nyilván rendelkezik – mennyit ér a cége, hogyan zajlik majd a folyamat, mi garantálja, hogy nem lesz kiszolgáltatva a vevőnek, biztos-e a jelenlegi-e a legjobb befektető, és kitől kérhet tanácsot, segítséget. Jellemzően ilyenkor fordulnak a tulajdonosok saját jogászukhoz, akik a társaság könyvelőjével és könyvvizsgálójával együtt megpróbálnak eligazodni a hosszú és bonyolult folyamat lépései között. Ebben az esetben általában arra sincs túl sok esély, hogy egy racionális piaci árat érjen el a tulajdonos a tapasztalt befektetőkkel szemben megfelelő felkészültség nélkül, nemhogy maximalizálja a kapott ellenértéket.
Hogy mennyit ér a cég, az sok mindenen múlik. A tulajdonosnak/tulajdonosoknak folyamatosan szükséges tisztában lennie a cég értékével és azzal, hogy ezt mi befolyásolja, hisz így tud olyan döntéseket hozni, amelyek növelik a cég értékét. A cégérték számolható, döntésekkel befolyásolható, külső tényezők függvényében is változhat. A tranzakciós ár alapvetően elvileg korrelál a cégértékkel, de nem feltétlenül, hisz befolyásolja a tárgyalási pozíció, de a cégről alkotott kép és a vele szembeni bizalom is.
Mekkora pénzösszegre lesz szükségem, amikor eladom a cégemet/vállalkozásomat?
Vegyük alapul a 65 éves kort, amely a jelenlegi nyugdíjkorhatár Magyarországon. Tegyük fel a kérdést: mennyi pénz akarunk a magunkénak tudni, amikor eladjuk a cégünket/vállalkozásunkat?

A fenti statisztika igazolja, hogy a legtöbb kis- és középvállalati szektor terve arról szól, hogy egész életen át keményen dolgozik, majd szegényes körülmények között megy nyugdíjba, vagy azért, mert nem figyeltek oda a kiszállási stratégiájukra, vagy azért, mert nem létezett a számukra kiszállási stratégia, és további problémát okoz nekik, ha a családi vállalkozás generációváltását sem tudják megvalósítani.
A leírtakra alapozva tűztük ki célul, hogy segítünk a kis-és középvállalati szektor tulajdonosainak mind a saját gondolataik, céljaik világos megfogalmazásában, mind a célok eléréséhez szükséges stratégia kialakításában. A programunk a kiszállási stratégia kialakításától kezdve a cégértékelésben, valamint adószakértő bevonásában nyújt segítséget az e területen érintett Partnereink számára.
