-
Elismerés Sinkó Ottónak
Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.
2025.12.10. -
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02. -
30 éves a Mondelēz székesfehérvári gyára
Idén ünnepli harmincadik évfordulóját a Mondelēz székesfehérvári gyára. Az üzemben három évtizede készítenek olyan Magyarország- és Európa-szerte kedvelt csokoládékat és kekszeket, mint a Milka, a Pilóta keksz, a TUC, a Vaníliás Karika és az OREO.
2025.12.02.
Kínába és Iránba vinné Széles Gábor az Ikarusbus gyártását
Ígéretes tárgyalásokat folytat a Széles-birodalomhoz közelmúltban visszatért Ikarusbus Kínában és Iránban. A cég a tervek szerint nem autóbuszokat, hanem technológiát exportálna, és vegyesvállalatok létesítésére készül. Az új Ikarus modellt pedig egyes hírek szerint még ebben a hónapban bemutatják a nagyközönségnek. Széles Gábor kiemelte, hogy Iránban kijelölték már az Ikarus-gyártás helyszínét, akárcsak Kínában és Oroszországban. Kínából a szállítási költséggel együtt is 40 százalékkal olcsóbban lehet ellátni régiónkat.
Ígéretes tárgyalásokat folytat a Széles-birodalomhoz közelmúltban visszatért Ikarusbus Kínában és Iránban. A cég a tervek szerint nem autóbuszokat, hanem technológiát exportálna, és vegyesvállalatok létesítésére készül. Az új Ikarus modellt pedig még ebben a hónapban bemutatják a nagyközönségnek.
A napokban tárgyal Kínában az Ikarusbus Járműgyártó Zrt. küldöttsége, az elmúlt hónapban pedig szándéknyilatkozat született ötezer busz iráni gyártásáról - mondta a Világgazdaságnak Széles Gábor, akinek a többségi tulajdonában lévő Műszertechnika csoport a közelmúltban visszavette a társaságot a Renault-Iveco csoporttól. Az üzletember kiemelte, hogy Iránban kijelölték már az Ikarus-gyártás helyszínét, akárcsak Kínában és Oroszországban. Kínából a szállítási költséggel együtt is 40 százalékkal olcsóbban lehet ellátni régiónkat.
Széles Gábor elmondta, hogy a kínai tárgyalások évi 10 ezer autóbuszt gyártó vegyesvállalat létesítéséről folynak. A cég 51 százaléka egy szingapúri üzletemberé lenne, aki már letétbe is helyezett 10 milliárd forint értékű jüant, és azt tervezi, hogy a létrehozandó céget három év múlva bevezeti az amerikai elektronikus tőzsdére, a Nasdaqra.
Vlagyimir Putyin látogatása idején az orosz-magyar kormányközi bizottság elvi megállapodást kötött autóbuszok ezres nagyságrendű oroszországi gyártásáról. Egy neves vállalatot már ki is jelöltek erre a célra, korábban pedig megállapodás született ötezer régi busz felújításáról is, hiszen az egykori Szovjetunióba az Ikarus több mint 170 ezer buszt szállított, amelyekből százezer még használatban van.