Kihajózott Triesztből Fa Nándor és a Spirit of Hungary

Szerda délelőtt kihaójozott a trieszti kikötőből Fa Nándor és hajaója, a Spirit of Hungary. A többszörös földkerülő vitorlázó és csapata délelőtti könnyű szeles, napsütéses időben vágott neki a New York felé vezető út első szakaszának. A kimotorozás után nem vágtak neki azonnal a "víznek", a vitorlabontás előtt még igazításokat, méréseket hajtottak végre Fa Nándorék. Dél körül azonban már bontott vitorlával szelte a habokat a Spirit of Hungary.
2014.04.30. 17:54 |
Szerda délelőtt kihaójozott a trieszti kikötőből Fa Nándor és hajaója, a Spirit of Hungary. A többszörös földkerülő vitorlázó és csapata délelőtti könnyű szeles, napsütéses időben vágott neki a New York felé vezető út első szakaszának. A kimotorozás után nem vágtak neki azonnal a "víznek", a vitorlabontás előtt még igazításokat, méréseket hajtottak végre Fa Nándorék. Dél körül azonban már bontott vitorlával szelte a habokat a Spirit of Hungary.
 
A földet korábban háromszor is megkerülő Fa Nándor most már a szó legszorosabb értelmében is nekivágott az újabb hosszú útnak. Fa Goszleth Marcellel az odalán, és a négy fős technikai személyzettel szerda délelőtt kihajózott a trieszti kikötőből. A csapat napjai mostantól elsősorban a tesztelésről szólnak majd, és az első fontos célállomás Gibraltár lesz. Onnét pedig jön majd egy igazán hosszú etap, hiszen oda kell érni a június elsején rajtoló New York - Barcelona Atlanti-óceánt átszelő páros verseny startjára.
A projekt honlapjának beszámolója szerint az indulás után minden a tervek szerint haladt, a kikötőből való kimotorozás után jöttek a menetrendszerinti igazítások, ellenörzések, majd nagyjából déltől már kibontott vitorlával hajózott Fa Nándor. A beszámolók szerint már nagyvitorlával ment a Spirit of Hungary az Isztria alsó sarkánál. Most már tehát nagyon közel az első idei verseny, melyet 2014-ben még egy követ, a csúcspont pedig a 2016-17-es Vandeé Globe szóló földkerülő verseny lesz.
 
A hajó személyzete:
 
Fa Nándor skipper (kormányos), Goszleth Marcell co-skipper (másodkormányos),
Déry Attila (társtervező), Perényi Péter (hajóelektronikus),
Varga Lajos (logisztika és rig) és Khilenberg András (mechanika).