-
Elismerés Sinkó Ottónak
Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.
2025.12.10. -
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02. -
30 éves a Mondelēz székesfehérvári gyára
Idén ünnepli harmincadik évfordulóját a Mondelēz székesfehérvári gyára. Az üzemben három évtizede készítenek olyan Magyarország- és Európa-szerte kedvelt csokoládékat és kekszeket, mint a Milka, a Pilóta keksz, a TUC, a Vaníliás Karika és az OREO.
2025.12.02.
Kevesebben bliccelnek a fizetős utakon
Egyre csökken azok aránya, akik a díjköteles utakon nem fizetnek úthasználati díjat, amíg a bliccelők aránya 2005-ben 4-4,5 százalék volt, 2008. első negyedévében ez az arány 1,5-2 százalékra csökkent – közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK Zrt.) kedden a „tereléses” ellenőrzések adataira hivatkozva. A közlemény szerint a bliccelők több mint fele a helyszínen befizeti a pótdíjat, a többiek felszólítást kapnak.
2008.04.08. 14:15 |
Egyre csökken azok aránya, akik a díjköteles utakon nem fizetnek úthasználati díjat, amíg a bliccelők aránya 2005-ben 4-4,5 százalék volt, 2008. első negyedévében ez az arány 1,5-2 százalékra csökkent – közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK Zrt.) kedden a „tereléses” ellenőrzések adataira hivatkozva. A közlemény szerint a bliccelők több mint fele a helyszínen befizeti a pótdíjat, a többiek felszólítást kapnak.
Az úthasználati jogosultság értékesítési és ellenőrzési feladatait az ÁAK Zrt. látja el a magyarországi gyorsforgalmi úthálózaton és a teherjárművek számára díjköteles főutakon, a vállalat négyféle ellenőrzési módszert alkalmaz: fix kamerás, mobilkamerás, mobilcsoportos és tereléses ellenőrzéseket.
A tereléses ellenőrzések során a járműveket az erre a célra kiválasztott pihenőbe terelik, ahol az akcióban résztvevő hatóságok (ÁAK Zrt., Rendőrség, Vám- és Pénzügyőrség, Közlekedési Felügyelet) külön-külön is megvizsgálják azokat.
A tereléses ellenőrzések alkalmával az autósok ingyenes láthatósági mellényeket kapnak, egyrészt kárpótlásul az okozott kellemetlenségért, másrészt balesetbiztonsági megfontolásokból, hiszen ezek használata erősen ajánlott autópályán történő megálláskor – hangsúlyozza a közlemény.
A jövőben a tavasztól őszig tartó időszakban lehet számítani tereléses ellenőrzésekre a hazai autópálya-hálózat bármely pontján, ezek időpontját az ÁAK Zrt. – az akció sikeressége érdekében – nem hozza nyilvánosságra.
Az ÁAK Zrt. szerint az alkalmazott ellenőrzési módszerek szinte lehetetlenné teszik, hogy az e-matricával nem rendelkező autósok retorzió nélkül használják a magyar gyorsforgalmi úthálózat és a főutak díjköteles szakaszait. A társaság felhívja a figyelmet arra, hogy a jogszabályok szerint a díjköteles útszakaszokat csak érvényes e-matricával lehet igénybe venni, tehát azt már a pályára való felhajtás előtt meg kell vásárolni.
Azt is hangsúlyozzák, hogy az úthasználóknak az aláírásukkal, vagy virtuális e-matricavásárlás során jóváhagyó válaszüzenetükkel kell igazolniuk a matricavásárlás folyamata során kapott bizonylaton szereplő ellenőrző adatok (rendszám, díjkategória, érvényesség) helyességét, ezért érdemes ezeket a nyugtázás előtt alaposan leellenőrizni.
Az úthasználati jogosultság értékesítési és ellenőrzési feladatait az ÁAK Zrt. látja el a magyarországi gyorsforgalmi úthálózaton és a teherjárművek számára díjköteles főutakon, a vállalat négyféle ellenőrzési módszert alkalmaz: fix kamerás, mobilkamerás, mobilcsoportos és tereléses ellenőrzéseket.
A tereléses ellenőrzések során a járműveket az erre a célra kiválasztott pihenőbe terelik, ahol az akcióban résztvevő hatóságok (ÁAK Zrt., Rendőrség, Vám- és Pénzügyőrség, Közlekedési Felügyelet) külön-külön is megvizsgálják azokat.
A tereléses ellenőrzések alkalmával az autósok ingyenes láthatósági mellényeket kapnak, egyrészt kárpótlásul az okozott kellemetlenségért, másrészt balesetbiztonsági megfontolásokból, hiszen ezek használata erősen ajánlott autópályán történő megálláskor – hangsúlyozza a közlemény.
A jövőben a tavasztól őszig tartó időszakban lehet számítani tereléses ellenőrzésekre a hazai autópálya-hálózat bármely pontján, ezek időpontját az ÁAK Zrt. – az akció sikeressége érdekében – nem hozza nyilvánosságra.
Az ÁAK Zrt. szerint az alkalmazott ellenőrzési módszerek szinte lehetetlenné teszik, hogy az e-matricával nem rendelkező autósok retorzió nélkül használják a magyar gyorsforgalmi úthálózat és a főutak díjköteles szakaszait. A társaság felhívja a figyelmet arra, hogy a jogszabályok szerint a díjköteles útszakaszokat csak érvényes e-matricával lehet igénybe venni, tehát azt már a pályára való felhajtás előtt meg kell vásárolni.
Azt is hangsúlyozzák, hogy az úthasználóknak az aláírásukkal, vagy virtuális e-matricavásárlás során jóváhagyó válaszüzenetükkel kell igazolniuk a matricavásárlás folyamata során kapott bizonylaton szereplő ellenőrző adatok (rendszám, díjkategória, érvényesség) helyességét, ezért érdemes ezeket a nyugtázás előtt alaposan leellenőrizni.