-
Sikeres évet zár a Videoton
A kihívások ellenére is jól teljesített a Videoton 2025-ben. A vállalat idén is 300 milliárd forintos árbevételt ért el, csakúgy mint tavaly. Széles Gábor úgy fogalmazott: több éve tart a gazdasági válság Európában, főként az autóiparban, ennek ellenére a Videoton "fantasztikus teljesítményt produkált" 2025-ben.
2025.12.15. -
Elismerés Sinkó Ottónak
Ünnepélyes keretek között adták át a „Székesfehérvár Gazdaságáért” díjat szerdán este a Hiemer-házban. A 2025-ös esztendő díjazottja Sinkó Ottó, a VIDEOTON Holding Zrt. vezérigazgatója, aki 34 éve dolgozik a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoportnál.
2025.12.10. -
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02.
Kevesebb élelmiszer fogyott az ősszel
Az idén a harmadik negyedévben tovább csökkent Magyarországon az élelmiszer és háztartási vegyiáru kiskereskedelmi forgalma. A magyar piac mennyiségben 3 százalékkal esett vissza, szemben a második negyedév 1,7 százalékos csökkenésével.
2008.12.02. 22:13 |
Az idén a harmadik negyedévben tovább csökkent Magyarországon az élelmiszer és háztartási vegyiáru kiskereskedelmi forgalma. A magyar piac mennyiségben 3 százalékkal esett vissza, szemben a második negyedév 1,7 százalékos csökkenésével. Az ACNielsen Piackutató Kft. felméréséből kiderül, hogy Magyarországon az élelmiszer és vegyiáru kiskereskedelmi forgalma értékben, nominálisan 2008 harmadik negyedévében 5,7 százalékkal csökkent, miután az első negyedévben 8,8, a másodikban 7,4 százalékkal mérséklődött.
A Nielsen felmérése szerint értékben az európai forgalom nominálisan átlag 6,6 százalékos növekedése szinte kizárólag az élelmiszer drágulásának köszönhető a harmadik negyedévben, a tavalyi hasonló időszakkal szemben. A mennyiség negatív trendje néhány országban erősödött. A nagy európai piacok közül az Egyesült Királyság és Olaszország is bekerült a csökkenő forgalmú országok közé a harmadik negyedévben. Összességében a Nielsen által vizsgált huszonnégy ország bolti eladása mennyiségben átlag 0,2 százalékkal csökkent ez év július-szeptemberben, a tavalyi harmadik negyedévhez képest.
A Magyarországon mértnél nagyobb mennyiségi visszaesést az élelmiszer és háztartási vegyiáru kiskereskedelmi forgalmában Írországban (4,6 százalék) és Németországban (3,3 százalék) regisztráltak. Csökkent a fogyasztás Franciaországban, Dániában, Görögországban, Ausztriában, Svédországban, Olaszországban, Belgiumban, az Egyesült Királyságban és Finnországban is. A mennyiségi eladások növekedésében Lengyelország végzett az élen, 10,4 százalékos emelkedéssel.