-
Országos Diáktanács Fehérváron
smét Székesfehérváron tartja kihelyezett ülését az Országos Diáktanács. A kétnapos találkozón az eseti ügyek mellett az Országos Diákparlament legutóbbi ülésén megfogalmazott 48 pontot veszik végig.
2025.12.05. -
Közgyűlési összefoglaló
Igazgatói kinevezésekről, fiatal családokat és időseket érintő támogatások megemeléséről, illetve az Alba Regia ösztöndíjak növeléséről is döntött a város önkormányzatának Közgyűlése. Számos út-, járda- és híd felújításáról határoztak, újabb erdőtelepítésről döntöttek és elindították az új Feketehegy-szárazréti szabadidőpark kivitelezésére a közbeszerzést.
2025.12.05. -
Közgyűlési összefoglaló
Intézményvezetői kinevezésekről, szociális szektort érintő kérdésekről és támogatásokról, de útfelújításokról is szavaztak a képviselők a péntek délelőtti közgyűlésen, mely egyben az idei év utolsó testületi ülése volt.
2025.12.05. -
Segítség a fejlesztéshez
A sajátos nevelési igényű fiatalok ellátásának javítása került fókuszba azon az eseményen, melyre az iskolák vezetőit, pedagógusait vártak. Egy pályázatnak köszönhetően a tankerület speciális igényű gyermekekkel foglalkozó intézményeknek tud további segítséget nyújtani.
2025.12.05.
Két kategóriában is Városmarketing Gyémánt Díjat nyert Székesfehérvár
A pályázó szervezet képviseletében F. Szegő Krisztina, a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője, valamint kollégája Görög Viktória vették át az elismeréseket.
A „Városmarketing Gyémánt Díjat” a Magyar Marketing Szövetség a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézetének szakmai támogatásával hozta létre. Az elismerés odaítélésének célja, hogy a települések, térségek fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketingtevékenységre, annak sokszínűségére, eredményességére felhívja a figyelmet; a sikeres, hatékony marketing-megoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével hozzájáruljon az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, valamint, hogy segítse a tapasztalatcserét, s benne a települések vezetői, szervezetei és a marketingesek közötti együttműködést.
A díjakat ebben az évben öt kategóriában – „Külső marketingkommunikációs megoldások és tartalom”, „Belső marketingkommunikációs megoldások és tartalom”, „Márka- és identitásépítés”, „Rendezvény-esemény, Fejlesztési projektek marketingprogramjai, kampányai” – adták át a Marketing Summit Hungary rendezvény keretében, szeptember 17-én, ahol Székesfehérvár kétszeres Városmarketing Gyémánt Díjban részesült, amelyeket a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. 2019. évi projektjeivel nyert el.
F. Szegő Krisztina a magasrangú szakmai elismerések kapcsán elmondta, hogy az egyik díjat Külső kommunikációs megoldások és tartalom kategóriában a „Székesfehérvár professzionális vizuális megjelenítése a Google rendszereiben” projekt nyerte, amelynek keretében a 2019-ben elkészült a város kiemelt turisztikai látnivalóinak 360 fokos VR bemutatása a Google Street View, Google Maps és a Google Earth rendszerekben. A Google erőforrásait felhasználva a virtuális túra egy év alatt több mint 1 millió organikus megtekintést ért el. A második díjat a Márka és identitásépítés, értékesítéstámogató marketingstratégia és program kategóriában az „Élj, láss, érezz! – Székesfehérvár imázsfilmje” című pályázattal érdemelte ki a város. „Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy az általunk szeretett és bemutatása óta sok tízezer megtekintést elért filmet a marketingszakma is nagyra értékelte. Ezúton is köszönjük minden készítőnek és szereplőnek a közreműködést.”
A 2020. évi turisztikai szezon kapcsán az ügyvezető úgy fogalmazott, hogy a tavalyi évhez képest idén a tevékenységeikben átlagosan 30 százalékon tudott működni a cég: „Sajnos az idegenvezetéseink száma csak 15 százaléka a tavalyi eredményeknek. Ez ugye szinte teljesen megállt, mivel mi csoportoknak kínálunk idegenvezetést, és az ehhez kapcsolódó csoportos utak teljesen megálltak tavasz óta. A többi tevékenység kapcsán elmondható, hogy még az előzetes várakozásokon felül is teljesítünk, ami pedig kimagasló eredményt produkál, az a Sóstó Természetvédelmi Területen működő Látogatóközpont. Az tisztán látszott, hogy a tavaszi „sokkhatás” a trendeket úgy változtatta meg, hogy az emberek túlnyomó többségét a természet felé fordította. Egyre népszerűbb a szabadban, zöldben töltött programokra való igény.” Mint mondta, a város szállodáinak visszajelzése alapján július és szeptember között magas volt a foglaltság, de az ősz megint nehezebb időszak lesz, mivel az üzleti és a sporttal kapcsolatos utazások vírushelyzet miatt korlátozva vannak. A városnéző programok azért továbbra is működnek, és az egyéni városlátogatásokra is ösztönöznek mindenkit.
