-
A Frim Jakab otthon karácsonya
Szerdán délelőtt karácsonyi műsorral kedveskedtek családtagjaiknak a Frim Jakab Képességfejlesztő Szakosított Otthon dolgozói és ellátottjai, akik a szívet melengető verses, zenés és táncos műsor után a saját maguk által készített ajándékokkal lepték meg vendégeiket.
2025.12.17. -
Évezredes üzenet
Városunk büszkén viszi tovább a Szent István-i örökséget, ami nemcsak szellemiségében van jelen, hanem – a modern tudományos eszközöknek köszönhetően – immár kézzelfogható bizonyítékokkal rendelkezünk Székesfehérvár ezeréves erődítéséből. Az évzáró intézményvezetői találkozón igazi kincseket, az államalapítás korából származó fa- és földmintát adott át dr. Cser-Palkovics András polgármesternek a Szent István Király Múzeum főigazgatója.
2025.12.16. -
Támogatás az advent jegyében
A Fehérvár Angyalai ünnepséget idén is a Hiemer-ház Báltermében rendezték meg, ahol karácsonyi műsorral és ajándékokkal várták a meghívott gyermekeket.
2025.12.16. -
Szifilisz gyorsteszt a szülészeteken
Fejér vármegyében nem emelkedett a szifiliszes betegek száma és évek óta nem született fertőzött baba sem. Mivel országos szinten nőtt a betegek száma, minden kórház szülészetén bevezetik a gyorstesztet.
2025.12.16.
Jövőre épül az új buszpályaudvar - élhető Piac tér
Az autóbusz-pályaudvar közlekedése hasonló lesz a jelenlegihez. Ahhoz hogy szabványos fordulók alakuljanak ki, a Palotai út nyomvonalát kis mértékben el kell majd tolni nyugati irányba. A középsziget mellett tizenhat megállóhely létesíthető, amelyből tizennégy helyen csuklós autóbuszok is elférnek. A jelenlegi kettő sávos kiszolgáló út három sávosra bővül, így a visszafordulások biztonságosan végrehajthatók. A részletes tervezés során vizsgálni kell, hogy az északi irány számára a felvételi épület előtt legyenek megállóhelyek kialakítva, ezzel az egyirányú forgalom pedig kétirányúra módosul -tájékoztatott Nagy Zsolt közlekedési irodavezető. (képgaléria tervekkel)
További részletes vizsgálat szükséges még ahhoz, hogy a pályaudvar a Mátyás király körút helyett a Selyem utca csomópontba csatlakozzon egy negyedik csomóponti ágként, a jelzőlámpás irányítás megtartásával. Erre készült már helyszínrajz is és a szakmai egyeztetés folyamatban van.
A gyalogosok számára újabb gyalogos-átkelőhely létesül a meglévő kettő csomópont között. Itt pénzügyi lehetőségeink figyelembe vételével a Palotaváros és a pályaudvar középszigete között egy aluljáró is létesíthető a gyalogosforgalom számára legmegfelelőbb helyen. A taxik a Palotai úton, Mátyás király körúton és a Megyeháza előtti parkolóban is kaphatnak helyet.
Az épület a Városgondnokság udvarán lesz. Az egyik részében kapnak helyet az utasforgalmat kiszolgáló helyiségek és a pályaudvar irányításához szükséges helyiségek. Az épületegyüttes másik részében különböző szolgáltatások lehetnek majd, így például hírlap-, könyvárusítás és az emeleten egy kávéház tetőterasszal együtt, amelyről a várfal és a Belváros lesz látható. A két épület között egy fedett rész lesz, amelyről egy gyalogoshíd vezet fel a múzeum udvarára. Természetes a tulajdonosokkal a szükséges megállapodásokat meg kell kötni, de a híd működhet a múzeum nyitvatartási idejében.
Természetesen nem maradnak fedél nélkül a várakozó utasok, egyrészt a pénztáraknál lesz egy kisebb méretű várakozóhely kialakítva, illetve a felszállóhelyeknél előtető létesül. Ennek anyagát, kivitelét a tervezés során kell tisztázni.
Az autóbusz-pályaudvar rekonstrukciójának tervezéséhez az alábbi kritériumokat kellett figyelembe vennie a tervezőknek:
Az autóbusz-pályaudvar rekonstrukciós munkáit úgy kell megtervezni, hogy az egyes építési ütemek olyan módon valósuljanak meg, hogy ideiglenes autóbusz-pályaudvart ne kelljen építeni.
Időben el kell választani az épület és közlekedési létesítmények építési ütemét.
A pályaudvar épülete a Városgondnokság udvarára kerüljön, megszüntetve ezzel az ott lévő méltatlan városképi állapotokat.
A jelenlegi forgalmi épület elbontása után felszabaduló teljes területen kell megoldani a közlekedési felületek elhelyezését.
A közlekedési felületek kialakításakor lehetőleg a terület ne növekedjen, a gyalogosforgalom az autóbuszoktól elválasztható legyen. Amennyiben lehetséges, szűnjön meg a Mátyás király körúti kapcsolat, és a Várfalpark egységes területe növekedjen meg az Alba Pláza előtti tér felé.
A tervezett átalakítás olyan legyen, hogy az későbbi városfejlesztési koncepciókat ne lehetetlenítsen el.
Az autóbusz-pályaudvar kapacitása a jelenleginek feleljen meg, mivel hosszú távon ez csak decentrumként, turistabusz parkolóként üzemel majd.
Nem kell a területen autóbuszok hosszabb idejű elhelyezéséről gondoskodni.
A terület rendezése során törekedni kell a zöldfelületek kialakítására, helyet kell biztosítani térplasztikák, szökőkutak stb. elhelyezésére.