-
Biztos tudás és karrier
Duális információs napot és állásbörzét rendeztek csütörtökön az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán. Az intézmény duális vállalati partnerei közül számos cég mutatta be gyakorlati képzési kínálatát a leendő egyetemistáknak. A duális napon elhangzott, hogy az Óbudai Egyetem végzett hallgatók átlagos elhelyezkedési ideje kevesebb mint egy hónap.
2024.04.18. -
Stílus és politika
A stílusos megjelenés alapjairól, valamint a politika világában megfigyelhető stílusirányzatokról tart előadást dr. Schiffer Miklós, író, divat- és stílustanácsadó április 24-én szerdán 17 órától az MCC Székesfehérvári Képzési Központban.
2024.04.18. -
Duális információs nap
Duális információs napot és állásbörzét rendeztek az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karán. Az intézmény duális vállalati partnerei közül számos cég mutatta be gyakorlati képzési kínálatát a leendő egyetemistáknak.
2024.04.18. -
Munkába állt az új gázmotor
Új, hatékonyabb és környezetkímélőbb gázmotor-generátort állítottak szolgálatba a SZÉPHŐ Zrt. Bakony utcai telephelyén. A fejlesztés közel 430 millió forintból valósult meg.
2024.04.18.
Jövőre épül az új buszpályaudvar - élhető Piac tér
Az autóbusz-pályaudvar közlekedése hasonló lesz a jelenlegihez. Ahhoz hogy szabványos fordulók alakuljanak ki, a Palotai út nyomvonalát kis mértékben el kell majd tolni nyugati irányba. A középsziget mellett tizenhat megállóhely létesíthető, amelyből tizennégy helyen csuklós autóbuszok is elférnek. A jelenlegi kettő sávos kiszolgáló út három sávosra bővül, így a visszafordulások biztonságosan végrehajthatók. A részletes tervezés során vizsgálni kell, hogy az északi irány számára a felvételi épület előtt legyenek megállóhelyek kialakítva, ezzel az egyirányú forgalom pedig kétirányúra módosul -tájékoztatott Nagy Zsolt közlekedési irodavezető. (képgaléria tervekkel)
További részletes vizsgálat szükséges még ahhoz, hogy a pályaudvar a Mátyás király körút helyett a Selyem utca csomópontba csatlakozzon egy negyedik csomóponti ágként, a jelzőlámpás irányítás megtartásával. Erre készült már helyszínrajz is és a szakmai egyeztetés folyamatban van.
A gyalogosok számára újabb gyalogos-átkelőhely létesül a meglévő kettő csomópont között. Itt pénzügyi lehetőségeink figyelembe vételével a Palotaváros és a pályaudvar középszigete között egy aluljáró is létesíthető a gyalogosforgalom számára legmegfelelőbb helyen. A taxik a Palotai úton, Mátyás király körúton és a Megyeháza előtti parkolóban is kaphatnak helyet.
Az épület a Városgondnokság udvarán lesz. Az egyik részében kapnak helyet az utasforgalmat kiszolgáló helyiségek és a pályaudvar irányításához szükséges helyiségek. Az épületegyüttes másik részében különböző szolgáltatások lehetnek majd, így például hírlap-, könyvárusítás és az emeleten egy kávéház tetőterasszal együtt, amelyről a várfal és a Belváros lesz látható. A két épület között egy fedett rész lesz, amelyről egy gyalogoshíd vezet fel a múzeum udvarára. Természetes a tulajdonosokkal a szükséges megállapodásokat meg kell kötni, de a híd működhet a múzeum nyitvatartási idejében.
Természetesen nem maradnak fedél nélkül a várakozó utasok, egyrészt a pénztáraknál lesz egy kisebb méretű várakozóhely kialakítva, illetve a felszállóhelyeknél előtető létesül. Ennek anyagát, kivitelét a tervezés során kell tisztázni.
Az autóbusz-pályaudvar rekonstrukciójának tervezéséhez az alábbi kritériumokat kellett figyelembe vennie a tervezőknek:
Az autóbusz-pályaudvar rekonstrukciós munkáit úgy kell megtervezni, hogy az egyes építési ütemek olyan módon valósuljanak meg, hogy ideiglenes autóbusz-pályaudvart ne kelljen építeni.
Időben el kell választani az épület és közlekedési létesítmények építési ütemét.
A pályaudvar épülete a Városgondnokság udvarára kerüljön, megszüntetve ezzel az ott lévő méltatlan városképi állapotokat.
A jelenlegi forgalmi épület elbontása után felszabaduló teljes területen kell megoldani a közlekedési felületek elhelyezését.
A közlekedési felületek kialakításakor lehetőleg a terület ne növekedjen, a gyalogosforgalom az autóbuszoktól elválasztható legyen. Amennyiben lehetséges, szűnjön meg a Mátyás király körúti kapcsolat, és a Várfalpark egységes területe növekedjen meg az Alba Pláza előtti tér felé.
A tervezett átalakítás olyan legyen, hogy az későbbi városfejlesztési koncepciókat ne lehetetlenítsen el.
Az autóbusz-pályaudvar kapacitása a jelenleginek feleljen meg, mivel hosszú távon ez csak decentrumként, turistabusz parkolóként üzemel majd.
Nem kell a területen autóbuszok hosszabb idejű elhelyezéséről gondoskodni.
A terület rendezése során törekedni kell a zöldfelületek kialakítására, helyet kell biztosítani térplasztikák, szökőkutak stb. elhelyezésére.