-
Nemzeti Gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 69. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. Kedden 18 órakor misével, majd utána 19 órakor mécsesgyújtással emlékeznek Fehérváron az Országalmánál, az 56-os forradalom és szabadságharc mártírjaira.
2025.11.04. -
A gyrosokat ellenőrzik
Az élelmiszer-higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások betartása, a nyomonkövethetőség biztosítása és a megfelelő konyhatechnológia alkalmazása érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos ellenőrzést rendelt el a gyrost árusító éttermekben és büfékben - közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.
2025.11.03. -
Óraátállítás vasárnap hajnalban
2025-ben a téli időszámítás október 26-ára virradó éjjel kezdődik. Ez azt jelenti, hogy vasárnap hajnali 3 órakor egy órával vissza kell állítani az órákat 2 órára, így ezen az éjszakán egy órával többet alhatunk.
2025.10.24. -
Éjszakai forgalomkorlátozás lesz szombaton és vasárnap az M7-esen
Éjszakai forgalomkorlátozás mellett folytatódik hétvégén az új velencei gyalogos híd építése. 2025. október 18-án, szombaton 22 órától lezárják az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát a 44-es és a 46-os km-ek között, várhatóan vasárnap 12 óráig.
2025.10.17.
Jövőre a vizeink lesznek a középpontban
A Magyar Turizmus Zrt. által meghirdetett „Nagy Ízutazás 2006” sikere és az idei „Zöldturizmus Éve” eddigi tapasztalatai igazolják, hogy termékalapú éves kampányokkal a belföldi lakosság könnyebben motiválható. Éppen ezért a Zrt. 2008-ban is folytatja a tematikus évad koncepcióját a belföldi kommunikációban, és a vizet állítja hazai marketingtevékenységének fókuszába. Külön figyelmet kapnak majd a kommunikációban az utóbbi években végbement/végbemenő fejlesztések, mint például a gyógy- és termálfürdők, a wellness-kínálat, vagy akár az újonnan nyílt kikötők, strandok.
2007.07.01. 08:07 |
A Magyar Turizmus Zrt. által meghirdetett „Nagy Ízutazás 2006” sikere és az idei „Zöldturizmus Éve” eddigi tapasztalatai igazolják, hogy termékalapú éves kampányokkal a belföldi lakosság könnyebben motiválható. Éppen ezért a Zrt. 2008-ban is folytatja a tematikus évad koncepcióját a belföldi kommunikációban, és a vizet állítja hazai marketingtevékenységének fókuszába.Ennek jegyében jövő tavasszal és ősszel az egészségturisztikai kínálat népszerűsítésére, nyáron pedig a Magyarország élővizei által kínált lehetőségekre helyezik a hangsúlyt. Külön figyelmet kapnak majd a kommunikációban az utóbbi években végbement/végbemenő fejlesztések, mint például a gyógy- és termálfürdők, a wellness-kínálat, vagy akár az újonnan nyílt kikötők, strandok.
A jövő évi tematikus évet is saját, egységes arculat kíséri, és célja természetesen elsősorban a belföldi vendégek tartózkodási idejének meghosszabbítása, a vendégek és az általuk eltöltött vendégéjszakák számának növelése, s így a bevételek növelése. További célkitűzés, hogy az idei regionális pályázatok nyomán az elkövetkező években megvalósuló egészségturisztikai fejlesztésekre új keresletet ébresszen.A Magyar Turizmus Zrt. azután döntött a következő év tematikájáról, hogy májusban – kérdőív segítségével – kikérte a turisztikai szolgáltatók, a szakmai szervezetek, az önkormányzatok, a Tourinform-irodák, az oktatási intézmények és a média képviselőinek véleményét a tematikus évadokra vonatkozóan. A lehetőséggel több száz turisztikai szakember élt.
A megkérdezést követően döntés született a 2009-es év tematikájáról is: a „Kulturális Turizmus Éve” kampányév célja Magyarország kulturális értékeinek, örökségének megismertetése és az erre épülő turizmus élénkítése lesz. A Zrt. a 2009-es kampányév témáját annak érdekében tartotta fontosnak már most kijelölni, hogy a turisztikai szolgáltatók és programgazdák mihamarabb elkezdhessék a felkészülést a csatlakozásra.
